اتحادیه اروپا خواهان ازسرگیری مذاکرات سیاسی یمن شد

به گزارش تور چین ارزان، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا ضمن ابراز نگرانی عمیق درباره تشدید درگیری های یمن در استان مأرب و دیگر مناطق این کشور، خواهان توقف هر چه سریعتر این درگیری ها و ازسرگیری مذاکرات میان طرف های یمنی شد.

اتحادیه اروپا خواهان ازسرگیری مذاکرات سیاسی یمن شد

با ما سفر کنید و با قیمت تور سفر به اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، جوزپ پورل مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا دیروز (آدینه) در تماس تلفنی با احمد عوض بن مبارک وزیر خارجه دولت مستعفی یمن گفت که اتحادیه اروپا مجددا همه طرف های درگیر را به توقف هر چه سریعتر اقدامات خصمانه علیه یکدیگر و شروع مذاکرات سیاسی فراگیر دعوت کرد.

بورل با بیان اینکه اتحادیه اروپا هرگونه حمله به غیر نظامیان را محکوم می نماید، از دولت مستعفی یمن خواست تا با مارتین گریفیتس نماینده سازمان ملل در امور یمن همه راه ها برای تحقق آتش بس فوری را مورد تحقیق و آنالیز قرار دهد.

مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا در سرانجام این تماس تلفنی بر لزوم تسهیل کامل کار بشردوستانه در همه مناطق یمن برای جلوگیری از قطحی و گرسنگی در این کشور تأکید کرد.

به تازگی سازمان ملل متحد نیز ضمن هشدار درباره تشدید خطر گرسنگی وقحطی در یمن طی چند هفته آینده اظهار داشت که بدون یاری فوری به فرایند غذارسانی به مناطق نیازمند، یاری رسانی به میلیون ها یمنی متوقف می گردد امری که آنان را در خطر گرسنگی و قحطی قرار می دهد.

سازمان ملل متحد در اطلاعاتی جدیدی که درباره جنگ ویرانگر آل سعود و متحدانش علیه ملت یمن و پیامدهای آن منتشر نموده است، درباره بروز قحطی در یمن هشدار داده و گفته که حدود 16 میلیون یمنی یعنی بیش از نیمی از ساکنان یمن از گرسنگی رنج می برند.

رژیم سعودی و متحدانش با حمایت کامل آمریکا و اروپا، جنگ ویرانگری را از مارس 2015(6 فروردین 1394) علیه ملت یمن به راه انداخته و انواع سلاحهای مرگبار را به کار گرفته است که تا به امروز دهها هزار غیرنظامی بی دفاع شهید و صدها هزار نفر زخمی شده اند و ویرانی گسترده ای در تاسیسات زیربنایی به بار آمده است و علاوه بر آن محاصره ظالمانه یمن سبب محروم شدن ملت این کشور از نیازهای اساسی اش از جمله دارو و غذا و بروز بزرگترین فاجعه انسانی در این کشور شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 فروردین 1400 بروزرسانی: 27 فروردین 1400 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 1846

به "اتحادیه اروپا خواهان ازسرگیری مذاکرات سیاسی یمن شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا خواهان ازسرگیری مذاکرات سیاسی یمن شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید