از خروج غیرضروری از منزل خودداری کنید

به گزارش تور چین ارزان، مرکز پایش آلودگی هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران به دلیل سکون نسبی هوا در تهران و احتمال افزایش آلاینده های هوا طی فردا (26 آذر) اطلاعیه ای را صادر نموده است.

از خروج غیرضروری از منزل خودداری کنید

به گزارش خبرنگاران، در این اطلاعیه آمده است: با توجه به اطلاعیه شماره 41 ارسالی اداره کل هواشناسی استان تهران مبنی بر ایجاد شرایط پایداری جوی، سکون نسبی هوا و پتانسیل افزایش و انباشت آلاینده های هوا تا انتها فردا (26 آذر) احتمال ورود به شرایط هوایی ناسالم برای همه گروه ها در شهر تهران وجود دارد. اما این شرایط استمرار ندارد و تا انتها فردا با ناپایداری هوا از شدت آلایندها کاسته می گردد.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: از این رو توصیه می گردد برای کاهش آلودگی هوا، شهروندان از هرگونه فعالیتی که منجر به افزایش آلودگی می گردد از جمله روشن کردن آتش در معابر، سوزاندن لاستیک، عملیات قیرکاری، عمرانی و مانند آن خودداری نمایند، همچنین بیماران قلبی و ریوی و مبتلا به آسم فعالیت بدنی به ویژه در فضای باز را کاهش دهند.

خودداری از خروج غیرضروری از منزل، رعایت الگوی مصرف سوخت و دقت لازم در استفاده از وسایل حرارتی مانند (آبگرمکن، بخاری و تأسیسات گرمایشی) و جلوگیری از افزایش بی رویه حرارت در فضاهای مسکونی، تجاری و اداری از دیگر توصیه های این اطلاعیه است.

براساس اطلاعیه مرکز پایش آلودگی هوای استان تهران به شهروندان توصیه شده است که طی فردا از وسایل حمل ونقل عمومی استفاده نمایند و هنگام سوختگیری در صندلی ها دقت داشته باشند و مانع سر ریز شدن بنزین و سایر سوخت ها شوند.

در انتها اطلاعیه به آماده سازی و اطلاع رسانی به دانش آموزان و انجام اقدامات پیشگیرانه مانند کاهش حضور دانش آموزان در فضای باز و کاهش فعالیت بدنی توسط اداره کل آموزش و پرورش اشاره شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 266

به "از خروج غیرضروری از منزل خودداری کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از خروج غیرضروری از منزل خودداری کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید