ماجرای جالب سفر زوج آلمانی، سوئیسی به ایران!

به گزارش تور چین ارزان، سفر زوج آلمانی-سوئیسی به ایران

در روزهایی که از سرتاسر دنیا، خبرهایی از درگیری و جنگ به گوش می رسد و خیلی از جاها، منطقه ها امنی برای سفر نیستند، زوجی سوئیسی- آلمانی عزم سفر کردند و ایران را به عنوان مقصد امن خود در پیش گرفتند. جالب است بدانید سفر آنها نه با هواپیما بلکه زمینی و بوسیله یکی از سریعترین خودروهای برقی دنیا بوده است. این زوج بعد از گشت گذار در شهرهای مختلف ایران، می خواهند به کشورشان برگردند. داستان جالب سفر زوج آلمانی-سوئیسی به ایران را با جزییاتش در ادامه این مطلب از خبرنگاران بخوانید:

ماجرای جالب سفر زوج آلمانی، سوئیسی به ایران!

این زوج که ماگدالنا و بندیکت نام دارند، تصمیم گرفتند که سفر قاره ای خودشان را بوسیله یک خودروی تماما برقی و بسیار سریع انجام دهند تا ثابت نمایند که با روش های ساده و بدون ضرر و آسیب به محیط زیست هم می توان سفر کرد، حتی اگر این سفر به فاصله هزاران کیلومتر باشد. نقطه آغاز سفر این زوج در فصل تابستان 2016 بود.

سال 2016 زوج اروپایی تصمیم گرفتند تا یک مدل از سریع ترین خودروهای برقی دنیا به نام تسلا را اجاره نمایند و ابتدا یک سفر آزمایشی در اروپا با آن انجام دهند تا در صورت صحت، سفر به ایران را آغاز نمایند. بنابراین اول بطور ازمایشی از ایتالیا به اتریش، بعد اسلواکی و بعد پرتغال رفتند. در این سفر آزمایشی آنها متوجه شدند که بدون داشتن امکانات زیاد می توانند یک ماجراجویی برقی داشته باشند و سفری پاک را به یک قاره دیگر داشته باشند.

بندیکت، همسر این خانم درباره ماجراجویی برقی شان نوشته است: از اول هم قصد سفری طولانی را با این خودروی برقی داشتیم اما هیچ وقت فکر نمی کردیم که این اتفاق به این سرعت بیفتد. در هر صورت حالا ما مسیری طولانی را طی نموده ایم و ظاهرا شرکت ما، به فکر جایگزینی برای ما است.

آنها تصمیم گرفتند که اول از همه به ایران به عنوان اصلی ترین مقصد سفر خود، بیایند و از آنجا به دل آسیا بروند. آنها سفر خود را از کشور سوئیس آغاز کردند و بعد از گذر از هلند، اتریش، اسلونی، مونته نگرو، بوسنی و هرزگوین، کوزوو، آلبانی، بلغارستان، ترکیه، گرجستان و ارمنستان به ایران رسیدند.

این زوج ماجراجو از مرز شمال غربی وارد ایران شدند و در شهرهای تبریز، ارومیه، گچسر، تهران، قم، کاشان، اصفهان، نائین، مراغه، زنجان، رشت، پارک جنگلی گلستان، بجنورد و شیروان؛ توقف کردند تا جاذبه های بی نظیر این شهرهای عزیز کشورمان را ببینند.

این خودرو تا حالا حدود 2 مگاوات برق مصرف نموده است و به راحتی توانسته اند خودرویشان را در هر شهری شارژ نمایند. حتی برای شارژ آن می توان آن را به پریز برق متصل کرد. این زوج، عکس هایی را هم از جایگاه های شارژ خودرو تهیه کردند تا نشان دهند هیچ دغدغه ای در ایران از نظر شارژ خودروهای برقی وجود ندارد.

این زوج خوش سفر، تازه از ایران خارج شده اند و قصد دارند تا آسیای مرکزی بروند و بعد از عبور از ترکمنستان و ازبکستان، به روسیه بروند و از آنجا به خانه شان برگردند.

منبع: الی گشت
انتشار: 9 اسفند 1400 بروزرسانی: 9 اسفند 1400 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 2260

به "ماجرای جالب سفر زوج آلمانی، سوئیسی به ایران!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای جالب سفر زوج آلمانی، سوئیسی به ایران!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید