استفاده از نور LED برای درمان، بهبود و شادابی پوست

به گزارش تور چین ارزان، ادعاهای مربوط به دستگاه های تابش نور دیود (LED) قطعاً مجذوب کننده هستند. از این دستگاه برای درمان همه چیز از جمله چین و چروک ، قرمزی و علائم پیری گرفته تا آکنه، جای زخم و لکه های تاریک استفاده می گردد.

استفاده از نور LED برای درمان، بهبود و شادابی پوست

اگر اخیراً از سالن های اسپا (سالن ماساژ و آبگرم) یا حتی یک داروخانه بازدید نموده اید، احتمالاً یکی از این محصولات LED موجود در بازار را مشاهده نموده اید. سؤال این است که آیا این ادعاها صحیح است؟ آیا دستگاه های نوری LED واقعاً می توانند تمام این کارها را برای پوست شما انجام دهند؟ و مهمتر از همه، آیا چنین درمانی ایمن است؟

کارشناسان می گویند هنوز زود است که اطلاعات کاملی از موثر بودن این دستگاه ها داشته باشیم. دکتر الیزابت بوزنی، استادیار پوست و مو در دانشکده پزشکی هاروارد می گوید: بعضی از مطالعات کوچک استفاده از این دستگاه ها را برای بعضی مسائل و شرایط خاص، نشان داده اند. او می گوید: فکر می کنم این نوع درمان واقعاً در حال ظهور است، اما هنوز شواهد کاملی وجود ندارد.

روش های درمانی پوست با استفاده از LED

سال های طولانی است که دانشمندان چگونگی تأثیر پرتوهای خورشید بر روی پوست را مطالعه نموده اند. آنها اول توجه خود را بر روی به اصطلاح پرتوهای سوزان خورشید یا اشعه ماوراء بنفش B که بیشتر به آن UVBگفته می گردد، متمرکز کردند. سپس، تمرکز به اشعه ماوراء بنفش A یا UVA تغییر یافت. این پرتوهای خورشید است که پوست را پیر می نماید و منجر به ایجاد چین و چروک و تغییر رنگ پوست می گردد. دکتر بوزنی می گوید: اخیراً ما تنها بر روی تأثیرات نور مرئی بر روی پوست - نه لزوماً نورLED ، بلکه به طور کلی نور مرئی صحبت نموده ایم. محققان اکنون قصد دارند تا درک نمایند که هر دو نور مرئی و نور LEDچگونه می توانند بر روی پوست تأثیر بگذارند.

چراغ های LED از دهه 1960 وجود داشته اند، اما اخیراً به عنوان یک روش درمانی برای پوست مورد استفاده قرار گرفته اند. طول موج های مختلف طیف نور مرئی با رنگ های مختلف نور LED مطابقت دارد و به اعماق مختلف به پوست نفوذ می نماید. بسته به میزان نفوذ آنها، چراغ های LED اثرات بیولوژیکی متفاوتی دارند.

نورهای قرمز و آبی به طور معمول در درمان های پوستی LED تقویت می شوند. کارشناسان بر این باورند که نور قرمز بر روی سلول های پوستی معروف به فیبروبلاست تاثیر می گذارد، که در فراوری کلاژن نقش دارد، پروتئینی که بخش بزرگی از بافت همبند را تشکیل می دهد و به پوست یاری می نماید تا در صورت آسیب دیدگی بهبود یابد. دکتر بوزنی می گوید: بنابراین، از نظر تئوری، نور قرمز می تواند بعضی از علائم پیری در پوست را معکوس کند. علاوه بر این، بعضی مطالعات نشان می دهند که نور قرمز ممکن است به ترمیم مو برای افرادی که مبتلا به آلوپسی آندروژنتیک یا ریزش مو با الگوی مرد و زن هستند، یاری کند.

از نور LED آبی اغلب در درمان آکنه استفاده می گردد. ممکن است این کار را با کاهش فعالیت در غددهای چربی انجام دهد، بنابراین این غدد، چربی کمتری را فراوری می نمایند که این چربی می تواند فولیکول های مو را به هم وصل کند و منجر به آکنه گردد. نور آبی بعلاوه ممکن است باکتری های ایجاد نماینده آکنه را که به عنوان Cutibacterium acnes شناخته می شوند، از بین ببرد. غالباً از نور آبی و قرمز برای یاری به مبارزه با آکنه استفاده می گردد - نور آبی C.acnes و نور قرمز، التهابات و قرمزی پوست را هدف قرار می دهند. با این وجود، تحقیقات بیشتری لازم است تا تأیید گردد که این نورها واقعاً مؤثر بوده و نتایج پایداری دارند.

ایمنی کوتاه مدت

دکتر بوزنی می گوید: در بیشتر موارد، روش های درمانی مبتنی بر نور حداقل در کوتاه مدت نسبتاً ایمن هستند. FDA بعضی از محصولات را برای مصارف خانگی تصویب نموده است. دستگاه های پوستی LED قدرت زیادی ندارند، بنابراین بعید به نظر می رسد پوست شما را بسوزانند. دکتر بوزنی می گوید، با این وجود، لازم است که هنگام استفاده، از چشم خود در برابر نور آن محافظت کنید.

برای مثال، یکی از برندها به نام Neutrogena در ماه جولای، به علت اینکه دستگاه هایش منجر به آسیب رساندن به چشم افراد مبتلا به مسائل چشمی (مانند آب مروارید، چشم های ورم نموده یا قرمز، گلوکوم، دوبینی و…) می شد یا افرادی که از داروهایی ا ستفاده می کردند که چشم آنها را به نور حساس می کرد، دستگاه های ماسک آکنه درمانی خود را مجددا فراخوانی و به روز رسانی کرد.

با این وجود، هنوز در خصوص تأثیر این دستگاه ها اطلاعات زیادی وجود ندارد. دکتر ماریسا هلر، استادیار پوست و مو در دانشکده پزشکی هاروارد می گوید: امنیت و ایمنی دراز مدت این روش های درمانی نامشخص است. بنابراین، در هنگام سبک و سنگین کردن کردن جوانب مثبت و منفی از نور درمانی LED ، این موارد ناشناخته را در نظر داشته باشید.

علاوه بر این، اگر در پی درمان یک شرایط پزشکی با استفاده از نور درمانی LED هستید، ابتدا تشخیص این بیماری را با پزشک خود تایید کنید. به عنوان مثال، بعضی افراد برای درمان آسیب دیدگی های مربوط به آفتاب، از نور درمانی LED استفاده می نمایند. دکتر هلر می گوید: این مرا نگران نموده است. اگر مشاوره با پزشک در برنامه شما نیست، شما متوجه نخواهید شد که آیا بیماری شما، سرطان پوست است یا بیماری دیگری که به وسیله دستگاه بهبود نمی یابد.

اگر علاقمند به استفاده از دستگاه پوستی LED هستید، این عوامل را در تصمیم گیری خود آنالیز کنید.

  • میزان تاثیر: هنوز مطالعات بزرگی وجود ندارد که نشان دهد این نورها موثر تر از درمان های موجود هستند.
  • هزینه: این نوع درمان ها در استان متحده می توانند جلسه ای 80 دلار یا بیشتر باشد - هزینه زیادی برای چیزی که ممکن است کار کند یا نکند.
  • تنوع کیفیت: ممکن است در کیفیت این دستگاه ها تنوع زیادی وجود داشته باشد.FDA دستگاه ها را برای ایمنی (و نه کارآیی آن) آنالیز می نماید، بنابراین ممکن است کیفیت ها متفاوت باشند.
منبع: فوت و فن / health.harvard.edu
انتشار: 22 مرداد 1401 بروزرسانی: 22 مرداد 1401 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 2404

به "استفاده از نور LED برای درمان، بهبود و شادابی پوست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از نور LED برای درمان، بهبود و شادابی پوست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید