نیسان سیلفی پارس خودرو به تهران رسید ، مشخصات فنی و قیمت

به گزارش تور چین ارزان، نیسان سیلفی پارس خودرو قرار است با موتور 1.6 لیتری تنفس طبیعی وارد بازار خودرو کشور گردد. پارس خودرو چهارمین شرکتی است که میخواهد در ایران به واردات محصولات نیسان بپردازد. نمونه وارداتی نیسان سیلفی پارس خودرو به ایران در بازار خودرو چین 782 میلیون تومان در فول آپشن ترین نسخه ممکن قیمت دارد.

نیسان سیلفی پارس خودرو به تهران رسید ، مشخصات فنی و قیمت
در کانال یوتیوب بیت ران پلاس دیدن کنید:

بیت ران - محمد فتح اللهی - بعد از شرکت های نامی خودرو، تعیین خودرو اروند و بهمن موتور، حالا پارس خودرو مدعی واردات محصولات نیسان به ایران است. هنوز تعیین نیست که کدامیک از این شرکت ها نماینده رسمی NISSAN در ایران هستند.

اما حال با ترخیص نخستین نمونه نیسان سیلفی پارس خودرو می دانیم که این شرکت، تنها نماینده ای در ایران است که میخواهد نسخه 2023 سیلفی را در کشور عرضه کند. همانطور که می دانیم، پیش تر شرکت نامی خودرو نمونه 2022 این خودرو را در ایران رونمایی کرد و فعلاً قصدی برای واردات مدل 2023 را ندارد. پس نمونه پارس خودرویی سیلفی، جدیدترین مدل از این سدان ژاپنی است.

نیسان سیلفی پارس خودرویی، به احتمال بسیار زیاد از مبدا کشور چین به ایران وارد خواهد شد. باید بدانیم که نیسان سیلفی، دومین سدان کامپکت پرفروش در بازار خودرو چین است. به طوری که این خودرو فقط در ماه گذشته میلادی بیش از 39 هزار دستگاه در بازار خودرو چین به فروش رسید.

براساس اخبار منابع مطلع، نیسان سیلفی وارداتی پارس خودرو به ایران، نمونه بنزینی این خودرو است. می دانیم که نیسان سیلفی نامی خودرو، نسخه پلاگین هایبرید این سدان ژاپنی است. اما نامی خودرو نسخه قدیمی تر سیلفی را در بازار خودرو ایران عرضه خواهد نمود.

فول آپشن ترین مدل بنزینی سیلفی در چین، 108 هزار و 900 یوان قیمت دارد. براساس نرخ تبدیل ارز امروز، این رقم برابر است با 782 میلیون تومان. اگر پارس خودرو این نسخه را برای بازار ایران انتخاب نموده باشد، باید منتظر برچسب قیمتی حدود یک میلیارد و 206 میلیون تومانی این خودرو در کشور باشیم.

تعیینات فنی نیسان سیلفی پارس خودرو

نیسان سیلفی پارس خودرو مجهز به موتور 1.6 لیتری (1598 سی سی) تنفس طبیعی است که با کد HR16 شناخته می گردد. این موتور در دور 6300 می تواند 135 اسب بخار قدرت در اختیار راننده قرار دهد.

گشتاور فراوریی موتور HR16 نیسان سیلفی هم به رقم 159 نیوتن متر می رسد که از 4 هزار دور در دقیقه در دسترس قرار گرفته است. نیرو و گشتاور این موتور به وسیله گیربکس CVT به محور جلوی این خودرو منتقل می گردد.

سیلفی هیبرید نامی خودرو با موتور HR12 به بازار ایران می آید که حجمی برابر با 1.2 لیتر دارد. این موتور تنفس طبیعی می تواند 136 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن متر گشتاور را به وسیله گیربکس CVT خود به محور جلو منتقل کند.

پس در مقایسه قوای محرکه این دو خودرو وارداتی باید گفت که نمونه وارداتی نامی خودرو یک اسب بخار قدرت بیشتر و 141 نیوتن متر گشتاور بیشتری فراوری می نماید. اما نمونه هیبریدی نامی خودرو مدل 2022 با ظاهر قدیمی است.

نمونه وارداتی نیسان سیلفی پارس خودرو طول، عرض و ارتفاعی برابر با 4652×1815×1450 میلیمتر دارد و فاصله بین دو محور آن هم به 2712 میلیمتر می رسد. این خودرو 125 میلیمتر از سطح زمین فاصله دارد و زاویه ورود و خروج آن به موانع مسیر به ترتیب 15 و 16 درجه است.

سیلفی پارس خودرو در دایره ای به شعاع 5.3 متر می تواند دور بزند. این خودرو با یک باک 47 لیتری پر از سوخت می تواند 844 کیلومتر را بدون توقف پشت سر بگذارد. اندازه مصرف سوخت رسمی این خودرو، 5.57 لیتر در ازای هر صد کیلومتر اعلام شد.

سیلفی پارس خودرو با فضای بار 560 لیتری، سدانی ایده آل برای یک خانواده است و با وزن 1287 کیلوگرمی خود می تواند در 12.1 ثانیه به سرعت صد کیلومتر در ساعت برسد. حداکثر سرعت این نسخه از سیلفی نیز 186 کیلومتر در ساعت است.

امکانات رفاهی نیسان سیلفی پارس خودرو

نمونه وارداتی پارس خودرو در فول ترین تیپ خود دارای تعلیق مک فرسون مستقل در جلو و تورشن بیم غیر مستقل در محور عقب است.

نیسان سیلفی پارس خودرو با رینگ های 16 اینچی، ترمزهای ABS و EBD، سامانه های کنترل کشش و پایداری، TPMS، ایربگ های راننده، سرنشین جلو، جانبی و پرده ای، هشدار برخورد از عقب و دوربین دید عقب به دست مشتریان داخلی می رسد.

این خودرو در فول ترین مدل خود دارای کروز کنترل آداپتیور است. اما تنظیم حالات رانندگی در سیلفی پارس خودرو به صورت استاندارد وجود دارد. سامانه کنترل آغاز حرکت خودرو در سربالایی ها هم از جمله آپشن های استاندارد در این خودرو است.

اما امکاناتی مانند استارت استاپ، ترمز پارک الکترونیکی، هشدار نقاط کور، رادار حرکت بین خطوط، هشدار برخورد از جلو، ترمزهای فعال اتوماتیک، رادار خط خوان، نورپردازی داخلی و دوربین ثبت وقایع تنها در نسخه فول سیلفی پارس خودرو وجود دارند.

اما امکاناتی چون ورود بدون کلید، استارت دکمه ای، جلوپنجره اکتیو (باز و بست اتوماتیک)، فرمان چرمی با تنظیم دستی، نمایشگر 7 اینچی پشت آمپر، نمایشگر لمسی 12.3 اینچی، دستیار صوتی، چراغ های LED، سنسور نور و باران و ایرکاندیشن دو نقطه ای اتوماتیک با خروجی تهویه برای ردیف عقب از جمله مواردی هستند که در تمامی نسخه های بنزینی مدل 2023 وجود دارند.

هنوز تعیین نیست که پارس خودرو دقیقاً کدام نسخه از مدل بنزینی این خودرو را قرار است به صورت وارداتی در ایران عرضه کند. اما حال می دانیم که فول ترین مدل این خودرو در کشور چین با چه امکاناتی به دست مشتریان می رسد.

در کانال یوتیوب بیت ران پلاس دیدن کنید:

از همین رو می توان پیش بینی کرد که در زمان ورود نیسان سیلفی پارس خودرو به ایران، این سدان خوش فروش چینی - ژاپنی با چه سطح از امکاناتی به فروش خواهد رسید.

مهمتر از تمامی این موارد، عرضه جدیدترین نمونه نیسان سیلفی در کشور به وسیله پارس خودرو است. یعنی مشتریان ایرانی هم زمان با مشتریان دیگر کشورها می توانند آخرین و جدیدترین نسخه این خودرو را در کشورمان خریداری نمایند.

اکنون یک نمونه از نیسان سیلفی بنزینی مدل 2023 مشکی رنگ (مشابه تصاویر بالا) در محوطه پارس خودرو در تهران حضور دارد. از همین رو این احتمال وجود دارد که در آینده ای نزدیک، نیسان سیلفی بنزینی به طور رسمی به وسیله پارس خودرو به طور رسمی رونمایی گردد.

قیمت لاماری ایما در ایران چقدر گرانتر از چین است؟

کاتالوگ کوییک GXR پارس خودرو منتشر شد

تاکسی برقی ایران خودرو با این تعیینات به بازار می آید / قیمت و تجهیزات

قیمت بستیون T77 بهمن موتور چقدر از بازار خودرو چین گرانتر است؟

گواهی اسقاط تاکسی گران شد / تازه ترین تغییرات گواهی اسقاط خودروهای فرسوده

واردات خودرو به ایران مخالفان دولتی دارد / تحلیل آمار فراوری و واردات خودرو

منبع: بیت ران
انتشار: 26 آذر 1402 بروزرسانی: 26 آذر 1402 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 2589

به "نیسان سیلفی پارس خودرو به تهران رسید ، مشخصات فنی و قیمت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیسان سیلفی پارس خودرو به تهران رسید ، مشخصات فنی و قیمت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید