استفاده بهینه از فضای مجازی در نشر ارزش های دفاع مقدس

به گزارش تور چین ارزان، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان گفت: توجه ویژه به استفاده بهینه از فضای مجازی در نشر ارزش های دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت، ایثار، جهاد و شهادت از دیگر تأکیدات در برگزاری برنامه ها در حوزه دفاع مقدس است.

استفاده بهینه از فضای مجازی در نشر ارزش های دفاع مقدس

به گزارش جام آنلاین از سمنان، سرهنگ محمدحسن سلامی در ملاقات با دکتر رضا نقدی رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان، ضمن قدردانی از زحمات این دانشگاه در مورد بزرگداشت چهلمین سال دفاع مقدس در استان سمنان گفت: از کوشش دانشکده فنی و حرفه ای دختران شاهرود در ساخت یادمان شهدای گمنام سپاسگزاریم و انتظار داریم، ادامه همکاری ها در حوزه های مختلف با موضوع ایثار، شهادت و دفاع مقدس با همکاری دو مجموعه انجام گردد.

وی گفت: دانشگاه به عنوان مرکز علم و فرهنگ مسئول تبیین و ترویج ارزش های دفاع مقدس است و کار فرهنگی در دانشگاه باید اثربخش و نتیجه ساز باشد، باید با برنامه ریزی فرهنگی صحیح و مناسب ارزش های دفاع مقدس به عنوان یک الگوی منسجم در دانشگاه ترویج گردد.

سلامی ادامه داد: آشنا کردن دانشجویان با فرهنگ دفاع مقدس، ادای دین است به ارزش های انقلاب و دفاع مقدس،که ما وظیفه داریم آن را به نحوه احسن به جوانان و دانشجویان انتقال دهیم .

وی اضافه نمود: ابلاغیه برنامه های گرامی داشت مناسبت های شاخص دفاع مقدس و مقاومت در سال 1400 با هدف حفظ و نشر آثار و ارزش های دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ولایت مداری، مقاومت، ایثار، جهاد، شهادت و خودباوری دینی و ملی صادر و برای دستگاه های متولی فرهنگی، هنری، خدماتی و اجرایی ارسال شده است.

وی با اشاره به برگزاری 7000 فعالیت در چهلمین بزرگداشت دفاع مقدس استان سمنان گفت : 40 مناسبت دفاع مقدس و مقاومت در سال 1400 در دستور کار قرار گرفته است و پیش بینی می گردد در امسال بیش از سه هزار فعالیت و برنامه در استان برنامه ریزی و اجرا گردد که موضوع تمامی آنها دفاع مقدس، شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت و… است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان سمنان بیان داشت: توجه ویژه به استفاده بهینه از فضای مجازی در نشر ارزش های دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت، ایثار، جهاد و شهادت از دیگر تأکیدات در برگزاری برنامه ها در حوزه دفاع مقدس است.

وی گفت: باغ موزه و مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان نقش مهمی در نشر ارزش های دوران دفاع مقدس دارد و باید نسل آینده را با حماسه ها و مجاهدت های آن دوران آشنا کرد.

سلامی با بیان اینکه مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان تا خاتمه سال 1400، پنج گالری فرهنگی و هنری احداث و تجهیز می گردد، بیان نمود: مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان با پیشرفت 90 درصدی وارد فاز موزه آرایی شده است و در این راستا می توانیم از ظرفیت فنی دانشگاه و دانشجویان در حوزه موزه و محتوا استفاده کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سمنان در مورد اهمیت تدریس درس آشنایی با دفاع مقدس در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی گفت: تدریس این درس در مراکز آموزش عالی از اهمیت خاصی برخوردار است چرا که نسل جوان و دانشجویان ما باید با گذشته افتخارآمیز این کشور آشنا خواهد شد و انتظار داریم در چهار مرکز آموزشی تحت پوشش دانشگاه فنی حرفه ای استان سمنان فرایند افزایشی کلاس های را در امسال داشته باشیم.

وی با بیان این که دانشگاهیان به ویژه اعضای هیات علمی و استادان رسالت مهمی را عهده دار هستند خاطر نشان کرد: همه ما وظیفه داریم دستاوردها و نتایج دوران دفاع مقدس را به جوانان به خصوص دانشجویان

انتقال دهیم.

در این ملاقات مقرر شد: استفاده از ظرفیت استادان و دانشجویان در تدوین مقالات و خاتمه نامه های دانشجویی، حمایت اقتصادی و معنوی اداره کل از طرح های پژوهشی دانشجویان با موضوع دفاع مقدس ،تهیه و فراوری دو انیمیشین و دو موشن گرافی توسط تیم دانشجویی دانشگاه با موضوع معرفی شهدای استان، استفاده از ظرفیت علمی و فنی دانشگاه در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان، برگزاری مسابقات فرهنگی در مناسبت های دفاع مقدس، حضور راویان دفاع مقدس در برنامه های فرهنگی دانشگاه ، برگزاری دوره آموزش مجازی علوم و معارف دفاع مقدس ویژه کارکنان و استادان و اعضای هیئت علمی دانشگاه، جمع آوری خاطرات و اسناد رزمندگان چهار مرکز آموزشی به جهت تدوین و چاپ کتاب، برگزاری نشست های تخصصی دفاع مقدس به صورت مجازی ویژه کارکنان و دانشجویان، برگزاری مسابقات کتابخوانی با موضوع دفاع مقدس به صورت مجازی، برگزاری برنامه ها و نشست هایی با موضوع زن و دفاع مقدس در دو دانشگاه فنی دختران شاهرود و سمنان، استفاده از ظرفیت دانشجویان در اهداف و ماموریت های مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان مورد عنایت و توجه دو مجموعه قرار گیرد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 15 تیر 1400 بروزرسانی: 15 تیر 1400 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 1976

به "استفاده بهینه از فضای مجازی در نشر ارزش های دفاع مقدس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده بهینه از فضای مجازی در نشر ارزش های دفاع مقدس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید