اسفناج و تناسب اندام

به گزارش تور چین ارزان، اگر شما هم در پی تناسب اندام هستید و در عین حال حاضر نیستید به هر قیمتی به هدفتان برسید و اهل قرص های لاغری و رژیم های دردسرساز نیستید این مطلب به دردتان می خورد.اسفناج یک سبزی ساده و بی ادعا است که در ترکیب با دیگر مواد کم کالری مفید کاهش وزن را سرعت داده و به پاکسازی بدن یاری می نماید.

اسفناج و تناسب اندام

اسفناج چگونه می تواند تناسب اندام و قدرت عضلانی شما را افزایش دهد؟

حق با ملوان زبل بود! به نظر می رسد که به لطف کارکرد داخلی سلول های ما و سلول های گیاهان، خوردن اسفناج خام می تواند به افزایش آمادگی جسمانی و ایجاد قدرت عضلانی یاری کند. چگونه اسفناج چنین تاثیری دارد؟ نیترات موجود در اسفناج کارایی زیادی دارد، از جمله به سلول های شما یاری می نماید عملکرد موثرتری داشته باشند!1

چگونه بدن از نیترات استفاده می نماید؟

تحقیقات مختلفی به آنالیز این موضوع پرداخته اند که نیترات چگونه به بدن یاری می نماید تا کارآمد تر عمل کند، سریع تر عضله سازی کند و سخت تر ورزش کند. یکی از این تحقیقات، که در دهه 1990 تکمیل شد، دریافت که بدن می تواند نیترات غذایی را به ماده ای به نام NO تبدیل کند که در متابولیسم سلولی برای ایجاد و استفاده از انرژی در قالب ATP استفاده می نماید (برای شرح بیش تر، آدنوزین تری فسفات).

در چند سال گذشته، دانشمندان به آنالیز این فرایند پرداخته اند و این که چگونه نیترات مکمل ممکن است بتواند تاثیر ورزش را بیش تر کند و به بهبود متابولیسم بدن در سطح سلولی یاری کند.

به عنوان مثال، مطالعه ای در سال 2010 نشان داد که استفاده از نیترات رژیم غذایی به عنوان مکمل(به طور خاص در آب چغندر) باعث کاهش مصرف اکسیژن طی تمرین شدید شد. این امر نشان داد که سلول ها احتیاج به استفاده از ATP کمتر برای انجام وظایف خود دارند، این موضوع بعلاوه حاکی از این بود که ماهیچه ها به سرعت خسته نشدند. به نوبه خود، این امر به این معنا بود که شرکت نمایندگان توانستند برای مدت طولانی تر ورزش نمایند!

مطمئنا اگر تمرین طولانی تری داشته باشید، مزایای بیشتری از کوشش فیزیکی دریافت خواهید کرد، از جمله افزایش فرایند کاهش وزن، قدرت عضلانی بهبود یافته و آمادگی قلبی عروقی بهتر . اما مراقب باشید بیش از حد تمرین نکنید! 1

محققان در دانشگاه لوند در سوئد به تازگی کشف نموده اند که افرادی که عصاره اسفناج مصرف می نمایند اشتهایشان کاهش می یابد.در این مطالعه افراد مورد آنالیز را به دو گروه تقسیم کردند و به یک گروه روزی یک لیوان عصاره اسفناج دادند.محققان متوجه شدند : افرادی که عصاره اسفناج مصرف می کردند در مقایسه با افراد گروه دوم در طول روز دچار کاهش اشتها می شدند.

این مطالعه نشان داد که اندازه هورمون سیری در خون گروهی که اسفناج مصرف می کردند بیشتر و نوسان سطح گلوکز در خون آنها کمتر بود.

به گزارش دیلی میل،یکی از محققان، گفت : ترکیب تیلاکوئید در اسفناج و دیگر برگ های سبز فرایند هضم غذا را کند می نماید و از این رو فرد برای مدت زمان بیشتری احساس سیری می نماید. تیلاکوئید فرایند هضم چربی را کند می نماید به این معنی که دستگاه گوارشی به زمان بیشتری برای هضم غذا احتیاج دارد.

این محقق خاطر نشان کرد: این در حالی است که مواد غذایی فرآوری شده تنها در بخش های اولیه دستگاه گوارشی هضم می شوند و از این رو هورمون های اصلی مرتبط با دستگاه گوارشی نمی توانند آزاد شوند.مصرف مواد غذایی فرآوری شده همچون این است که دستگاه گوارشی بیکار مانده باشد.

وی ادامه داد: این در حالی است که برای جدا شدن تیلاکوئید موجود در اسفناج از سلول های گیاه، اسفناج باید له، تصفیه و اجزای آن تفکیک گردد، چرا که بدن نمی تواند اسفناج را در یک مرحله هضم کند.2

اسفناج و دیگر سبزیجات برگ دار با نیترات بالا

مطالعه سال 2011 نشان داد فقط چغندر نیست که می تواند باعث افزایش نیترات بدن شما گردد. اسفناج هم سرشار از نیترات است. دانشمندان متوجه شدند شرکت نمایندگانی که 200 تا 300 گرم اسفناج در روز، در طول دوره ای سه روزه مصرف کردند، هنگام تکمیل یک تمرین دوچرخه سواری، عملکرد عضلانی بهتری داشتند.

به عبارت دیگر، گوش دادن به توصیه ملوان زبل- در واقع، خوردن اسفناج، می تواند به شما یاری کند عضلات بزرگتر و قوی تری به دست بیاورید(اگر چه شما بر خلاف ملوان زبل، در واقع باید ورزش کنید. خوردن اسفناج به تنهایی نمی تواند بازوهای شما را برآمده کند.)

با این وجود مهم است که در این جا چند نکته را برای احتیاط ذکر کنیم. اول این که اگر چه اسفناج حاوی نیترات بالایی است، بسیاری از سبزیجات برگ دار ، سبزیجات کلمی و چغندر نیز همین خاصیت را دارند.

نکته دیگر این است که درک کنیم احتمالا اختلاف قابل توجهی بین نیترات آلی موجود در میوه ها و سبزیجات و نیترات غیر ارگانیک موجود در گوشت های فرآوری شده که با بیماری قلبی مرتبط است، وجود دارد.

این مطالعات به این معنا نیستند که شما باید آغاز به خوردن گوشت کنید چرا که حاوی نیترات هستند و دانشمندان نیز توصیه نمی نمایند رژیم غذایی خود را با قرص های نیترات تکمیل کنید.1

طرز تهیه چند نوشیدنی اسفناج

نوشیدنی اسفناج، آناناس و انبه
این نوشیدنی طبیعی منبع انرژی بوده و کارایی جسمی و روحی بدن را در طول روز بالا می برد. اندازه بالای آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی موجود در این نوشیدنی با رادیکال های آزاد مقابله نموده و از پیری و نابودی سلول های بدن پیشگیری می نماید.

مواد لازمانبه رسیده 1 عدد

اسفناج 60 گرم

آناناس 3 برش

موز رسیده 2 عدد

آووکادو نصف یک عدد

شیر نارگیل 125 میلی لیتر

روش تهیه
انبه و آناناس را خرد کنید. اسفناج را با دقت بشویید و موزها را نیز خرد کنید. مواد را داخل میکسر بریزید و نصف آوکادوی پوست کنده و شیرنارگیل را نیز به آن اضافه کنید. تمام مواد را به مدت چند دقیقه میکس کنید تا یکدست گردد. این نوشیدنی را برای صبحانه میل کنید. نوشیدن آن هر هفته حداقل سه مرتبه توصیه می گردد.
نوشیدنی اسفناج، پرتقال و کیوی
تنها یک لیوان از این نوشیدنی سه برابر اندازه ویتامین C توصیه شده را وارد بدن می نماید. علاوه بر این منبع فیبر، آهن و دیگر ترکیبات مغذی است که به کاهش وزن و بهبود سلامتی یاری می نماید.

ترکیب اسفناج، هلو و موز یک نوشیدنی فوق العاده ای به دست می دهد که انرژی زا بوده و سرشار از آنتی اکسیدان ها و ترکیبات تصفیه نماینده بدن هستند. مصرف این نوشیدنی علاوه بر کاهش وز برای درمان بیماری های التهابی و یبوست نیز مفید است.

مواد لازم
اسفناج 30 گرم

پرتقال 2 عدد

کیوی 3 عدد

آب 100 میلی لیتر

روش تهیه
پرتقال و کیوی را پوست کنده و خرد کنید. سپس آن ها را داخل میکسر ریخته و اسفناج شسته و تمیز را نیز به آن اضافه کنید. در نهایت نصف لیوان آب را نیز افزوده و مواد را میکس کنید. این نوشیدنی را به صورت ناشتا و بلافاصله بعد از آماده کردن نوش جان کنید.
نوشیدنی اسفناج، هلو و موز
ترکیب اسفناج، هلو و موز یک نوشیدنی فوق العاده ای به دست می دهد که انرژی زا بوده و سرشار از آنتی اکسیدان ها و ترکیبات تصفیه نماینده بدن هستند. مصرف این نوشیدنی علاوه بر کاهش وزن برای درمان بیماری های التهابی و یبوست نیز مفید است.
ترکیبات لازم
اسفناج 30 گرم

هلو 2 عدد

موز 1 عدد

آب پرتقال 2 قاشق غذاخوری

شیر بادام 125 میلی لیتر

روش تهیه
هلو و موز را خرد کنید و به همراه اسفناج داخل میکسر بریزید. آب پرتقال و شیر بادام را به آن اضافه کنید. مواد را به خوبی میکس کنید تا یکدست شوند. این نوشیدنی را بین وعده های غذایی میل کنید تا گرسنگی را از بین ببرد.3

پینوشتها

1.www.rastineh.com

2.www.salamatnews.com

www.mizanonline.com3

منبع: راسخون
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 2145

به "اسفناج و تناسب اندام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسفناج و تناسب اندام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید