بازسازی آپارتمان: اعلام آمادگی شهرداری منطقه 12 برای یاری به بازسازی اماکن ناایمن بازار

به گزارش تور چین ارزان، خبرگزاری خبرنگاران- شهردار منطقه 12 در مانور بزرگ مشارکت در نگهداشت و ارتقای ایمنی بازار تهران از اعلام آمادگی شهرداری این منطقه برای یاری به کسبه صاحب عرصه و اعیان این محدوده در بازسازی املاک ناایمن آنها اطلاع داد.

بازسازی آپارتمان: اعلام آمادگی شهرداری منطقه 12 برای یاری به بازسازی اماکن ناایمن بازار

جهت دریافت خدمات بازسازی آپارتمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 12، صبح روز دوشنبه، 4 بهمن ماه از ساعت 8 تا 12 صبح، مانور مشترک شهرداری منطقه 12، سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران، سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، نیروی انتظامی، پلیس هدایت و رانندگی، اورژانس، هلال احمر، شرکت ساماندهی مشاغل و اصناف شهرداری تهران و دیگر سازمان های امدادرسان و خدماتی شهر تهران در سبزه میدان و سپس در سطح بازار تهران برگزار گردید.

امیر یزدی، شهردار منطقه 12 دراین باره گفت: این مانور به منظور افزایش مشارکت عمومی در زمینه نگهداشت و ایمنی بازار بزرگ تهران به عنوان اصلی ترین مرکز مالی کشور برگزار گردید که طی آن، سازمان آتش نشانی با استقرار 16 ایستگاه و تیم های پیشگیری و آموزشی خود به همراه 32 خودروی امدادی و 200 نیرو و در سطح محدوده حاضر شد؛ بعلاوه شهرداری منطقه 12 نیز به همراه 150 نیروی آموزش گر و خدماتی در این برنامه حضور داشت.

وی در خصوص شاخص های خطرپذیری بازار تهران اعلام کرد: بافت فرسوده، تراکم، جمعیت شناور به ویژه در روزهای پایانی سال، ناایمنی به واسطه حریق، استحکام نداشتن سازه و نبود دسترسی برای خودروهای امدادرسان از جمله این شاخص هاست که می تواند حوادث و خسارات زیادی در پی داشته باشد.

شهردار قلب طهران درباره اهداف این طرح نیز شرح داد: به روزرسانی اطلاعات در خصوص اماکن و معین سطح خطرپذیری آنها، تکمیل چک فهرست شناسایی نقاط پرخطر بااولویت که از ابتدای دی ماه شروع شده و آموزش چهره به چهره و ایجاد آرامش روانی برای کسبه و شهفرایندان در حوزه مسائل ایمنی از جمله این اهداف بوده است.

وی با تأکید بر ضرورت زمینه های بازسازی بازار تهران گفت: با توجه به وجود بافت فرسوده و متراکم در این محدوده، احتیاج است دیگر دستگاه ها مانند میراث فرهنگی و اوقاف با همراهی و مشارکت ذی نفعان که عمدتاً صاحبان سرقفلی های مغازه های بازار به شمار می فرایند، پای کار باشند تا این اتفاق رخ دهد که ما تصمیم داریم این هماهنگی ها را به امید خدا دنبال کنیم. شهرداری منطقه هم این آمادگی را دارد که به منظور تسهیل در امور و صدور مجوز لازم برای برطرف خطرهای موجود در سراها و راسته های تجاری به کسبه ای که مالک عرصه و اعیان در بازار هستند، در خصوص بازسازی املاک ناایمن آنها یاری کند.

روح الله بیداد، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 12 نیز درباره سناریوی این مانور شرح داد: در این مانور نخست چادرهای آموزش گری در سطح محدوده برپا شد و پس از آن خودروهای امدادی و خدمات رسان ارگان ها استقرار یافتند؛ در ادامه پس از سان نیروها، 16 تیم آموزشی از طریق خودروهای سازمان آتش نشانی با ترکیب نیروهای آموزشگر سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی ادارات برق، گاز، هلال احمر و خدمات شهری در قالب تیم های 20 نفره به فرماندهی مشترک یکی از رؤسای ایستگاه های آتش نشانی و نماینده معاونت خدمات شهری برای آموزش لسانی در زمینه نکات ایمنی و نگهداشت شهری به شهفرایندان محترم در بازار تهران در زون های معین شده محدوده بازار مسقف استقرار یافتند.

وی اضافه کرد: به منظور هرچه بهتربرگزارشدن این مانور، ادارات گاز، آب، برق، هلال احمر، آتش نشانی، فضای سبز، ادارات زیست محیطی شهرداری تهران و... به ایفای نقش در زمینه کاری خود پرداختند که ارتقای ایمنی برق و آنالیز میدانی انشعابات گاز از این جمله بود؛ بعلاوه با ارائه نکات و پک های آموزشی، نظیر آموزش در خصوص مرگ خاموش ناشی از مونواکسید کربن و... به پرسش های شهفرایندان در این زمینه ها پاسخ دادند.

بیداد بعلاوه از طرح شهرداری منطقه 12 مبنی بر تخلیه و پاکسازی اماکن مخروبه در محدوده بازار در این مانور اطلاع داد و گفت: در مجموعه بازار تهران، اماکن متروکه که محل های ناامنی به شمار می فرایند، گاه به محل تجمع متکدیان و افراد بی خانمان تبدیل شده اند و در برخی موارد این اماکن، مملو از زباله و انباشت ضایعات و زباله های بی استفاده از سطح شهرند؛ ازاین رو تخلیه این اماکن در این مانور به منظور یاری به جلوگیری از مواد قابل اشتعال در آنها در دستور کار شهرداری منطقه نهاده شد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 20 اسفند 1400 بروزرسانی: 20 اسفند 1400 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 2271

به "بازسازی آپارتمان: اعلام آمادگی شهرداری منطقه 12 برای یاری به بازسازی اماکن ناایمن بازار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی آپارتمان: اعلام آمادگی شهرداری منطقه 12 برای یاری به بازسازی اماکن ناایمن بازار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید