انتشار ویدیوهایی از حمایت سربازان پاکستان از معترضان ضد فرانسه

به گزارش تور چین ارزان، چند ویدیو منتشر شده که به نظر می رسد در آنها سربازان پاکستانی و اعضای نیروی پلیس این کشور در حال حمایت از گروه اسلام گرای رادیکال تحریک لبیک پاکستان (TLP) هستند؛ این در حالی است که رویارویی بین دولت و اعضای گروه تحریک لبیک پاکستان در این کشور حوزه جنوب آسیا همچنان ادامه دارد.

انتشار ویدیوهایی از حمایت سربازان پاکستان از معترضان ضد فرانسه

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، چند روز بعد از آنکه دولت پاکستان اقدام به ممنوع ساختن گروه تحریک لبیک پاکستان بر طبق قوانین ضد تروریسم خود کرد، طبق اعلام وزارت کشور پاکستان، مقام ها اقدام به گشایش مذاکراتی با این گروه تندرو نموده اند.

گروه TLP امروز، دوشنبه اقدام به آزاد کردن 11 مامور پلیس پاکستانی که در جریان رویارویی با آژانس های امنیتی به گروگان گرفته بود.

یک کاربر به نام اسمیتا پراکاش با انتشار ویدیویی در توییتر نوشت: به نظر می رسد در این ویدیو که در بین گروه های پاکستانی انتشار یافته ده ها مامور پلیس مسلسل به دست به جمع گروه تروریستی TLP در اعتراض علیه دولت عمران خان می پیوندند. ظاهرا بیش از 100 مامور پلیس و سرباز عصیان نموده اند. وضعیتی شبیه به جنگ داخلی در پاکستان.

یک کاربر دیگر توییتر نیز به نام آدیتیا راج کائول نوشت: ارتش پاکستان وارد حالت شورش علیه عمران خان بعد از آن شده که چند معترض گروه رادیکال TLP در جریان اعتراضات توسط نیروهای امنیتی و پلیس این کشور کشته شدند و یک سرباز ارتش پاکستان در یک ویدیوی علنی از رئیس ارتش این کشور می خواهد تا از عمران خان درخواست کند که یا سگ هایش (پلیس) را کنترل کند یا با برخورد روبرو گردد.

در یکی از ویدیوها یک سرباز به نظر می رسد دارد از ژنرال قمر جاوید باجوا، رئیس ارتش قدرتمند پاکستان می خواهد با عوامل پلیس که متهم به حمله به فعالان گروه تحریک لبیک پاکستان هستند، برخورد کند؛ فعالانی که به برپایی اعتراضات علیه فرانسه در پاکستان از بابت حمایت امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه از انتشار دوباره کاریکاتورهای موهن به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) توسط مجله شاری ابدو پرداختند. در یک ویدیوی دیگر ده ها تن از پرسنل پلیس ظاهرا در حال پیوستن به صف اعضای گروه TLP ضمناً خوشحالی های تندروهای افراطگرا هستند.

اعتراضات علیه فرانسه در پاکستان طی چند هفته در چند شهر عظیم این کشور برپا شده و اعضای گروه TLP خواهان اخراج مارک بارتی، سفیر فرانسه از پاکستان و تحریم محصولات و شرکت های فرانسوی شدند. گروه TLP ضرب الاجل 20 آوریل را برای اخراج بارتی مشخص نموده است.

چند روز پیش هیئت دیپلماتیک فرانسه در پاکستان به شهروندان و شرکت های فرانسوی توصیه کرد در روبروه با تهدیدات حامیان تندروی گروه TLP خاک این کشور را ترک نمایند.

در یک ایمیل سفارت فرانسه در پاکستان نوشته شد: به دلیل تهدیدات جدی علیه منافع فرانسه در پاکستان به اتباع و شرکت های فرانسوی توصیه می گردد موقتا این کشور را ترک نمایند.

عمران خان نخست وزیر پاکستان در روبروه با اعتراضات خشونت آمیز تندروهای افراطگرا گفت که گروه TLP توسط مقام ها طبق قوانین ضدتروریسم از بابت دست داشتن در خشونت خیابانی ممنوع اعلام شده است.

عمران خان با این حال در صحبت هایش سیاستمداران غربی را نیز مورد حمله قرار داده و آنها را متهم به آسیب زدن به احساسات مسلمانان در سراسر دنیا به سبب بی حرمتی به پیامبر اسلام (ص) کرد.

بر اساس گزارش ها، در جریان عملیاتی چهار روزه از سوی نیروهای امنیتی پاکستان به منظور پاکسازی حامیان گروه TLP از شهرها، شش مامور پلیس کشته و بالغ بر 600 تن نیز زخمی شدند.

این عملیات چهار روزه که روز آدینه انتها یافت منجر به کشته شدن چندین تن از فعالان گروه TLP شد.، یسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 7 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 1864

به "انتشار ویدیوهایی از حمایت سربازان پاکستان از معترضان ضد فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتشار ویدیوهایی از حمایت سربازان پاکستان از معترضان ضد فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید