تور مکزیک: اولین ساحل گردشگری معلولین در کانکون مکزیک افتتاح شد

به گزارش تور چین ارزان، گردشگری معلولین

افراد بسیار زیادی در سراسر جهان هستند که برای سفر کردن با مسائل متعددی روبرو هستند. این مردم مانند افراد دیگر تمایل دارند تا بتوانند به هر جایی سفر نمایند و البته این سفر با خدمات مخصوصی که برایشان تهیه دیده شده، آسان تر گردد. آن ها دوست دارند که بتوانند از میان مقاصد مختلف حق انتخاب داشته باشند. اما موضوع مورد بحث اینجاست که طبق تحقیقی به وسیله آمادوس، نیازهای این افراد در بخش های گردشگری عمومی در نظر گرفته نمی گردد و بیشتر گردشگری معلولین را بخش های خصوصی اداره می نمایند. در نتیجه گردشگری معلولین چیزی نیست که به راحتی برای افراد ناتوان جسمی در دسترس باشد. با خبرنگاران همراه باشید.

تور مکزیک: اولین ساحل گردشگری معلولین در کانکون مکزیک افتتاح شد

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور مکزیک هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور مکزیک از مکزیکوسیتی و کانکون دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

در 30 سال اخیر، سفر کردن یک انقلابی تلقی می گردد که در میان میلیون ها نفر قابل دسترسی شده است. افزایش انتخاب های مقرون به صرفه تر، گستردگی اینترنت و تاثیر آن در صنعت گردشگری و زیرساخت های موجود، باعث شده اند که مردم بتوانند انتخاب های بسیار متنوعی برای سفر کردن را نسبت به گذشته داشته باشند. بعلاوه می گردد گفت که مردم نسبت به بیشتر زمان ها، مقصدهای متنوع تری را پیش رو دارند و به جاهایی سفر می نمایند که کسی تا به حال به آنجا نرفته است. اما باز هم در این میان یک مسئله مهم وجود دارد که آن هم گردشگری معلولین است که طوری که انتظار می رود به آن توجه نشده است.

این تحقیق بعلاوه معین نموده است که این افراد مایلند به عنوان مسافران اصلی در نظر گرفته شوند. آنها انتظارات فراواقعی ندارند، بلکه صرفا می خواهند توانایی برنامه ریزی، جستجو، رزرو و خرید سفر را مانند هر کس دیگری داشته باشند. تحقیق اشاره شده به این منظور اجرا شده که این بخش از صنعت توریسم که در حال رشد است، درک بیشتری از مسافران پیدا کند و بعلاوه آگاهی بیشتری نسبت به احتیاجهای گردشگری معلولین شفاف سازی گردد.

بعضی از دست آوردهای این تحقیق عبارتند از:

  • یکی از بزرگترین موانع گردشگری معلولین، نبود یا ناقصب بودن اطلاعات در دسترس است.
  • هنگامی که آن ها می خواهند مسافرت آنلاینی را رزرو می گردد، 53 درصد از پاسخ دهندگان می گویند که برای رزرو کردن احتیاج به یک همراه دارند.
  • مسافران معلول به مسائل به طور فزاینده ای انتظار دارند که احتیاجهای آنها به عنوان بخشی از خدمات اصلی، به جای هزینه اضافی، در نظر گرفته گردد.
  • حداقل سفرهای رضایت بخش برای این جمعیت، مربوط به ایستگاه های راه آهن است.
  • در عین حال، ارائه دهندگان خدمات اقامتی بالاترین امتیاز را در فراهم کردن خدمات مربوط به گردشگری معلولین دارند.

تغییر جهت یک محیط مسافرتی که برای همه قابل استفاده باشد احتیاجمند ابعاد متفاوتی است. در میان آن ها، ارتباطات مؤثرتری احتیاج است که دسترسی به اطلاعات مربوط به گردشگری معلولین را راحت تر کند؛ بعلاوه خدمات پاسخگویی کاربردی، از جمله کارکنان آموزش دیده برای رسیدگی به احتیاجهای مختلف مسافران معلولین احتیاج است. استانداردسازی محتوی در میان این صنعت نیز، به این امر یاری می نماید. تحقیقات پیشنهاد می دهند که ارتباط بخش های خصوصی و دولتی برای این استاندارد سازی بسیار یاری نماینده هستند تا بتوانند احتیاجهای زیرساختی و اساسی گردشگری معلولین را پایه گذاری نمایند.

تقویت بخش گردشگری معلولین به این معناست که باید در همه مقصد ها این امر در نظر گرفته شده و به عنوان یک رویه ای عادی شناخته گردد. زیرساخت ها باید در زمینه هایی مثل از میان بردن موانع سفر، شخصی سازی گزینه ها، به کاربردن فناوری برای بهبود تجربه خدمات مسافران و … تقویت گردند، تا جایی که مسافران خودشان بتوانند سفرشان را انتخاب، خرید و تجربه نمایند.

ساحل گردشگری معلولین در کانکون مکزیک

مسافرت با معلولیت احتیاج به تدارکات اضافی دارد، اما در کانکون مکزیک این چیزها کمی ساده تر شده است. ساحل کانکون با رمپ های مخصوص معلولین، جایگاه های ساحلی و دیگر ویژگی های خود، اولین ساحل به منظور گردشگری معلولین است که به افراد ناتوان جسمی این مژده را می دهد که از دریا و ساحل مانند هر کس دیگری استفاده نمایند.

این ساحل یک پروژه مهم برای شهرداری کانکون بود. مسئولین این پروژه گفته اند که کانکون باید یک مقصد چند فرهنگی، جامع و مناسب برای همه مردم باشد و این شهر میزبان هرفردی فارق از شرایط فیزیکی، اجتماعی یا مالی است. شهردار کانکون در افتتاحیه این پروژه متن زیر را سخنرانی نموده است:

این برنامه، گردشگری اجتماعی را برای مردم کانکون ترویج نموده است؛ زیرا کسانی که از میراث مکزیک ها مراقبت می نمایند، حق دارند از آن بهره مند شوند. برای این، احتیاجهای همه افراد، به ویژه افراد معلول و سالخوردگان، باید در نظر گرفته گردد تا بتوانند از دریا و امکانات ساحل بهره ببرند.

این ساحل یک رمپ 18 متری دارد که از پارکینگ به کنار ساحل می رسد تا برای افراد مختلف راحت تر در دسترس باشد. بعلاوه ویلچرهای آبی نیز برای آن هایی که احتیاج دارند در آب راه بروند تعبیه شده است. این ساحل به این منظور درست شده است که افراد با ناتوانی های جسمی، برای سفر به کانکون احساس راحتی نمایند. شهر بعلاوه شرکت های گردشگری معلولین دیگری نیز دارد که خدمات متنوعی را به این افراد ارائه می نمایند.

منبع: travelpulse.com

منبع: الی گشت
انتشار: 23 خرداد 1401 بروزرسانی: 23 خرداد 1401 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 2349

به "تور مکزیک: اولین ساحل گردشگری معلولین در کانکون مکزیک افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور مکزیک: اولین ساحل گردشگری معلولین در کانکون مکزیک افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید