اونتاریو به مؤسسات هوش مصنوعی بودجه نمی دهد

به گزارش تور چین ارزان، دولت اونتاریو تصمیم گرفته است که بودجه مؤسسات تحقیقاتی هوش مصنوعی و پزشکی احیاکننده را قطع کند.

اونتاریو به مؤسسات هوش مصنوعی بودجه نمی دهد

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه های دنیا گروه دانشگاه خبرگزاری خبرنگاران از تایمز هایر اجوکیشن، موج مخرب کاهش 30 میلیون دلاری بودجه اونتاریو به تحقیقات پزشکی احیاکننده نیز رسید.

چندی پیش دولت اونتاریو برای کاهش هزینه ها دست به اقدامی عجیبی زد و 30 میلیون دلار کانادا بودجه سالانه حمایت از توسعه های علمی را قطع کرد. این بودجه صرف پیشرفت های پزشکی و ایجاد فرصت های شغلی جدید در حوزه پزشکی می شد.

براساس تصمیم دولت داگ فورد، 20 میلیون دلار کانادا از بودجه مؤسسه تحقیقاتی هوش مصنوعی وکتور، پنج میلیون دلار کانادا از مؤسسه پزشکی احیاکننده و چهار میلیون دلار کانادا از مؤسسه تحقیقات پیشرفته کانادا کم خواهد شد.

مؤسسه تحقیقات پزشکی احیاکننده هیچ حامی مالی دیگری ندارد و به دنبال منابع مالی جایگزین است. دو مؤسسه تحقیقاتی دیگر از حمایت مالی دولت فدرال بهره مند هستند اما قرار است دامنه فعالیت هایشان کاهش پیدا کند.

وزارت توسعه مالی، اشتغال زایی و کسب وکار اونتاریو کسری بودجه مؤسسات تحقیقاتی را تقصیر دولت لیبرال قبلی می داند. به گفته سخنگوی این وزارت، برای محافظت از مواردی که بیشترین اهمیت را دولت انتاریو دارد باید اولویت های مالی را معین کنیم.

بسیاری از دانشمندان و محققان دانشگاهی اعلام نموده اند که این حرکت دولت اونتاریو در طولانی مدت عواقب بسیاری سنگینی خواهد داشت.

گزارش ها حاکی از آن است که مؤسسات تحقیقاتی هوش مصنوعی باعث جذب برترین دانشمندان و کسب وکارهای پیروز به این منطقه می گردد.

4107/4021/ن

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 13 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 1274

به "اونتاریو به مؤسسات هوش مصنوعی بودجه نمی دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اونتاریو به مؤسسات هوش مصنوعی بودجه نمی دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید