اکوادور به آسانژ یاری نمی کند

به گزارش تور چین ارزان، وزیر امور خارجه اکوادور اعلام نمود که کشورش به هیچ وجه مسئول یاری به موسس ویکی لیکس برای داشتن مذاکراتی قانونی با دولت انگلیس نیست.

اکوادور به آسانژ یاری نمی کند

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جولیان آسانژ، موسس وبسایت افشاگر ویکی لیکس از 2012 در سفارت اکوادور در لندن به سر می برد.

خوزه والنسیا، وزیر امور خارجه اکوادور همچنین تاسف دولتش را درباره اعلام شکایت آسانژ علیه دولت اکوادور که درباره وضعیت پناهندگی اش است، ابراز کرد.

آسانژ از زمان پناه بردن به سفارت اکوادور در لندن نمی تواند از آن خارج گردد و از ماه مارس امسال میلادی دسترسی به اینترنت نیز برای وی منع شده و حق دیدار با کسی و استفاده از تلفن همراه هم برایش محدود شده است.

پیتر تاچل، یکی از مفسران ویکی لیکس و فعال حقوق بشر گفت: برای موسس ویکی لیکس اعلام شکایت علیه اکوادور برایش یک شرایط بسیار خطرناک به وجود می آورد که باعث می گردد تا مقام های این کشور بعدا اقداماتی را علیه آسانژ انجام دهند.

وزیر خارجه اکوادور همچنین گفت که تنها مسئولیت این کشور تضمین شرایط خوب برای آسانژ است.

این اظهارات از سوی وزیر امور خارجه اکوادور در حالی مطرح شده که به گفته رافائل کوره آ، رئیس جمهوری سابق دولت این کشور کیتو ممکن است در نهایت آسانژ را به واشنگتن تحویل دهد؛ اگرچه از لحاظ قانونی ملزم به حمایت از وی است.

وی ادامه داد: باور دارم که آنها در نهایت آسانژ را به دولت آمریکا می دهند. دولت اکوادور باید از حقوق آسانژ حمایت کند. او نه تنها یک پناهجو است بلکه یک شهروند نیز است.

اکوادور در سال 2017 به آسانژ شهروندی اعطا کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 219

به "اکوادور به آسانژ یاری نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اکوادور به آسانژ یاری نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید