آشنایی با برج کانتون در گوانجو چین

به گزارش تور چین ارزان، شهر گوانجو به خاطر میزبانی نمایشگاه صادرات و واردات چین هر ساله مملو از جمعیت تجار میشود، اما این تنها جذابیت این شهر نیست، شهر گوانجو چین پر از جاذبه های گردشگری تاریخی یا مدرن است که یکی از آنها برج کانتون می‌باشد.

آشنایی با برج کانتون در گوانجو چین

گوانجو از شهرهای جنوبی کشور پهناور چین می باشد که بعد از میزبانی بازی های آسیایی در سال 2010 بیش از پیش در میان ایرانیان شناخته شد. مسئولان این شهر برای جلب توجه بیشتر در زمان این بازی ها، از سال های قبل شروع به تغییر شهر و انجام کارهای زیربنایی نمودند که برج کانتون گوانجو، از بلندترین ساختمان ها در چین، یکی از این کارهاست که مورد استقبال قرار گفت و در روزهای بعد از افتتاح بازدیدکنندگان بسیاری را به خود دید و از جاذبه هایی شد که پای ثابت بازدید گردشگران تور چین است.

درباره برج کانتون گوانجو (Canton Tower)

معمولا گردشگران تور چین علاقه زیادی دارند تا از ارتفاع بالا شهر مقصدشان را تماشا کنند و یا اینکه در ارتفاع غذا بخورند برج کانتون گوانجو، از بلندترین ساختمان ها در چین، این آرزو را برای مسافران تور گوانجو محقق نموده و این فرصت را برایشان فراهم کرده است. برج کانتون یا برج گوانجو تا قبل از به پایان رسیدن ساخت برج شانگهای در سال 2013، مرتفع ترین ساختمان چین بود اما با تکمیل شدن پروژه، این عنوان از برج کانتون سلب شد و به برج شانگهای با 632 متر داده شد. برج تلویزیونی کانتون از جاذبه های گردشگری چین است و با معماری و نمای منحصر به فرد خود توانسته در جهان زبانزد گردد این سازه آسمانخراش در شب به لطف نورپردازی های زیادی که بر روی آن انجام شده زیبائی فوق العاده ای دارد و از تمام نقاط شهر قابل رویت است.

اطلاعاتی در مورد برج کانتون گوانجو، از بلندترین ساختمان ها در چین

عملیات برج گوانجو در سال 2005 میلادی به منظور زیبا و مدرن جلوه دادن شهر در زمان بازی های آسیائی 2010 آغاز شد و با تلاش فراوان و به کارگیری نیروهای کارامد و معماران ماهر در سال 2009 به پایان رسید اما در سال 2010 همزمان با افتتاحیه بازی های آسیای رونمایی شد و درهای خود را به روی عموم باز نمود. این برج 600 متر ارتفاع دارد که 450 متر ان مربوط به خود برج و 150 متر دیگر نیز مربوط به دکل مخابراتی است که در بالای برج تعبیه شده است در واقع ساختمان با دو بیضی یکی به عنوان بخش پایینی و دیگری در ارتفاع 450 متری ساخته شده است و در نمای ظاهری آن نیز از لوله هایی استفاده شده که در میانه برج به دور هم پیچیده اند و بسمت انتهای آن پیش رفته اند نام مستعار برج گوانجو، برج کمر باریک یا Xiao Man است. اکثر برج های موجود در جهان صاف و مستطیل شکل هستند و ظاهری مردانه دارند در واقع از یک طرح تکراری برخوردارند اما معماران برج کانتون، مارک هلم و باربارا کیت، تصمیم گرفتند که سازه ای بنا کنند که ظاهری زنانه داشته باشد برجی که پیچیده، شفاف، دارای انحنا و دلپذیر باشد. آن ها می خواستند این برج طرحی انسانی و غنی داشته باشد تا گوانجو را به عنوان شهری پویا و هیجان‌انگیز جلوه دهد. برج کانتون نتیجه این تفکر زیبا شد برجی بلند و استثنائی که در باریک ترین بخش در طبقه 66 ام تنها 30 متر قطر دارد.

جذابیت های برج کانتون چین

برج کانتون دارای 108 طبقه همراه با 2 طبقه زیرزمین می باشد دو رستوران گردان در این برج در نظر گرفته شده که در طبقات 417 و 428 متری آن واقع شده اند و در محیطی آرام در کنار سرو غذا می توان از چشم اندازهای زیبای شهر لذت برد در برج 6 آسانسور نصب شده که بازدیدکنندگان و گردشگران تور چین را تا ارتفاع 450 متری بالا می برند. عرشه مشاهده برج در ارتفاع 488 متری قرار گرفته و بلندترین عرشه در نوع خود، در دنیاست همچنین در قسمت بالایی برج چرخ و فلکی با 16 اتاقک شیشه ای ساخته شده که با چرخش به دور برج نمایشی پانوراما از گوانجو ارائه می دهد. در برج کانتون که از جاذبه های گردشگری گوانجو می باشد می توان سقوط از ارتفاع زیاد را تجربه نمود و از سینمای 4 بعدی و 3 بعدی لذت برد.

انتشار: 30 فروردین 1397 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 76

به "آشنایی با برج کانتون در گوانجو چین" امتیاز دهید

1 کاربر به "آشنایی با برج کانتون در گوانجو چین" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با برج کانتون در گوانجو چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید