برگزاری هفتمین دوره مسابقات کشوری استقامت در قطب سوارکاری ایران

به گزارش تور چین ارزان، به گزارش خبرنگاران، هفتمین دوره مسابقات سوارکاری استقامت کشور در مسافت های 90 و 125 کیلومتر روز آدینه 20 شهریور ماه امسال در مرکز سوارکاری کُردان سنندج به همت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان، هیئت سوارکاری استان، اداره کل ورزش و جوانان استان و شرکت خوراک دام سورنا برگزار می گردد.

برگزاری هفتمین دوره مسابقات کشوری استقامت در قطب سوارکاری ایران

دبیر هیئت سوارکاری کردستان بعدازظهر امروز یکشنبه در نشستی با خبرنگاران استان در سنندج با بیان اینکه استان کردستان در رشته استقامت در کشور حرف برای گفتن دارد، گفت: سوابق حضور تیم سوارکاری استقامت کردستان در مسابقات بین المللی و ملی به سال 47 برمی گردد و همیشه تیم اول کشوردر این رشته بوده است.

شاهین تیمن عنوان نمود:هر سال چندین دوره مسابقات استقامت در سطح کشور برگزار می گردد که اولین دوره آن همیشه در کردستان برگزار شده است.

وی اظهارداشت: در هفتمین دوره برای نخستین باردر کشور مسابقات سوارکاری استقامت در مسافت 125 کیلومتر برگزار می گردد.

وی بیان نمود: تا به امروز 13 استان کشور ازجمله کرمان، خوزستان، کرمانشاه، یزد، اصفهان، لرستان، کرمانشاه و کهکیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری برای شرکت در این دوره از مسابقات اعلام آمادگی کردند.

دبیر هیئت سوارکاری کردستان با اشاره به اینکه هر سال در مسابقات استقامت که در کردستان برگزار می گردد شاهد بیشترین شرکت نماینده هستیم، ادامه داد: 80 راس اسب و سوارکار در این دوره از مسابقات شرکت داشتند و پیش بینی می گردد سال جاری از این تعداد هم بیشتر شرکت نمایند.

تیمن به شرایط شرکت در این مسابقات اشاره نمودو گفت: این مسابقات ابتدا در سطح استانی و در مسافت های 40، 60 و 80 کیلومتر برگزار می گردد و آنگاه سوارکارانی که این مراحل را با موفقیت طی نمایند به مرحله کشوری که در مسافت های بیش از 90 کیلومتر برگزار می گردد راه می یابند.

وی شرط سنی برای شرکت در این مسابقات را بالای 14 سال هم برای بانوان و هم آقایان ذکر و عنوان نمود: در مسابقات استقامت همیشه شاهد حضور 10، 15 سوارکار زن هم هستیم.

وی بیان نمود: مسابقات استقامت ویژه حیوانات تک سُمی شامل اسب، گورخر، الاغ و قاطر است ولی اکثرسوارکاران با اسب دراین مسابقات شرکت می نمایند.

دبیر هیئت سوارکاری کردستان با بیان اینکه 980 راس اسب تا به امروز در استان شناسایی شده است، گفت: از این تعداد 450 راس آن در سنندج بوده است.

برگزاری پنجمین جشنواره کشوری بومی و محلی با اسب در کردستان

برای پنجمین سال متوالی است که در کنار مسابقات استقامت شاهد جشنواره کشوری بازی های بومی و محلی با اسب هم برگزار می گردد.

پنجمین دوره این جشنواره 18 شهریور ماه سال جاری در مجموعه ورزشی شاهو واقع در شهرک سعدی سنندج برگزار می گردد و شرکت نمایندگان در مسابقه استقامت هم می توانند در این جشنواره شرکت نمایند.

اقبال میهمی مسئول برگزاری هفتمین دوره مسابقات استقامت و پنجمین جشنواره بازی های بومی و محلی با اسب هم در جمع خبرنگاران گفت: جشنواره بازی های بومی و محلی در چهار رشته شامل مارپیچ، امداد، پرچم برداری و زیبا سواری برگزار می گردد.

وی به تاریخچه و اهمیت هرکدام از بخش های مذکور اشاره نمود و ادامه داد: بخش مارپیچ به منظور نشان دادن توانایی سوارکار در مسیرهای انحرافی، بخش امداد برای توقف ناگهانی در پرتگاه ها، پرچم برداری هم یکی از رسوم پیشینیان ما در مراسم های عروسی درنظرگرفته شده است.

وی با بیان اینکه این مسابقات با هدف نشان دادن چابک سواری سوارکاران منطقه برگزار می گردد، عنوان نمود: بازی های بومی و محلی با اسب در سال 92 به عنوان اثر معنوی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

مسئول برگزاری هفتمین دوره مسابقات استقامت و پنجمین جشنواره بازی های بومی و محلی با اسب ادامه داد: حق ثبت نام در مسابقات استقامت براساس آنچه از سوی فدراسیون مشخص شده برای مسافت 90 کیلومتر 150 هزار تومان و برای 125 کیلومتر هم 300 هزار تومان است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 1048

به "برگزاری هفتمین دوره مسابقات کشوری استقامت در قطب سوارکاری ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری هفتمین دوره مسابقات کشوری استقامت در قطب سوارکاری ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید