بسته تشویقی نوسازی بافت فرسوده در 31 شهر اجرایی شد

به گزارش تور چین ارزان، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: بسته تشویقی نوسازی بافت فرسوده در محدوده های مصوب 31 شهر از جمله کلانشهرهای تهران، کرج و تبریز اجرایی شد.

بسته تشویقی نوسازی بافت فرسوده در 31 شهر اجرایی شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد آئینی اضافه نمود: برنامه نوسازی واحدهای مسکونی در بافت فرسوده به عنوان یکی از ارکان نهضت ملی مسکن به شمار می رود. راه حل اساسی نوسازی بافت فرسوده بر مبنای مردمی سازی و تشویق ساکنان بافت ها با مشارکت سازنده ها با استفاده از بسته های تشویقی است که به وسیله دولت و شهرداری ها تدارک دیده شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی مهمترین بسته تشویقی برای اجرا را بسته تشویقی 19 بندی با رویکرد شهرسازی برشمرد و تاکید نمود: این بسته زمانی می تواند مؤثر باشد که شهرداری به عنوان دستگاه های اصلی اجرای این بسته نسبت به اجرای این بسته و صدور پروانه ساختمانی و اجرای آن اقدام نمایند.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران شرح داد: اولین گزارشی که از عملکرد شهرداری ها به دست آمده حاکی است که از 106 شهر بزرگ کشور که دارای محدوده مصوب بازآفرینی شهری هستند 31 شهر از جمله کلانشهرهای تهران، تبریز، کرج و کرمانشاه و شهرهای بزرگ کاشان، اراک، یزد و بروجرد نسبت به اعمال بسته اقدام کردند و 20 شهر نیز با توجه به ظرفیتی که در مصوبه 19 بندی شورای عالی شهرسازی و معماری تاکید شده بود که متناسب با شرایط مالی، اجتماعی، فرهنگی و محیط زیستی شهر خود نسبت به بسته تشویقی موثرتری اقدام نمایند در حال تدوین بسته هستند که در کمیسیون ماده 5 استان ها به تصویب برسد. کلانشهرهای شیراز و اهواز و مراکز استان ها و شهرهای بزرگ ارومیه، اردبیل، زاهدان، ساری، خرم آباد، بوشهر و سمنان از این دسته اند.

آئینی توضیح داد: انتظار می رود تا شهرداری ها هرچه زودتر مقدمات اجرای بسته تشویقی را برای بهره مند شدن مردم از حق قانونی خود برای نوسازی بافت فرسوده فراهم نمایند و در اینکار سرعت لازم را ایجاد نمایند.

وی یادآور شد: تنها شرطی که برای اجرای بسته وجود دارد این است که شهرداری ها محلات مشمول را تعیین نمایند که عمده محلات بافت فرسوده مشمول این بسته هستند. طبق برنامه ریزی حداکثر تا انتها خردادماه محلات مشمول بسته 19 بندی تشویقی به وسیله شهرداری ها احصا و در کمیسیون ماده 5 استان مصوب نمایند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در تمامی شهرهایی که اجرای بسته را آغاز کردند شاهد رشد 10 تا 430 درصدی رشد صدور پروانه های ساختمانی هستیم.

مهرداد بذر پاش، وزیر راه و شهرسازی یکی از اولویت های فراوری مسکن را نوسازی بافت فرسوده و فراوری مسکن در این بافت ها به جهت داشتن تمامی خدمات زیربنایی و روبنایی به عنوان برترین روش فراوری مسکن عنوان نموده است. مقرر است تا بخشی از طرح نهضت ملی مسکن در بافت های فرسوده باشد که در این خصوص شرکت بازآفرینی شهری ایران در همکاری با شهرداری ها و سایر ارگان ها و مشارکت مردم گام هایی برداشته است و احتیاج است تا در این بخش همکاری مردم تقویت گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 24 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1402 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 2529

به "بسته تشویقی نوسازی بافت فرسوده در 31 شهر اجرایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بسته تشویقی نوسازی بافت فرسوده در 31 شهر اجرایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید