بهترین شهرهای اسپانیا برای تحصیل کدام هستند؟

به گزارش تور چین ارزان، بهترین شهرهای اسپانیا برای تحصیل

قطعا شرو ع یک زندگی جدید در شهرهایی به غیر موطن اصلی خود می تواند برای هر کسی در ابتدا مشکل باشد. بسیاری از افرادی که به فکر تحصیل در اسپانیا هستند، بیشتر برای زندگی به دو شهر مادرید و اسپانیا فکر می کنند. در واقع از بهترین شهرهای اسپانیا برای تحصیل همین دو شهر بزرگ و مطرح این کشور هستند. در واقع زندگی در یکی از این شهرها، برای بسیاری از افراد همانند رویا می مانند. مادرید و بارسلونا را از نظر امکانات و شرایط زندگی شهروندی یکی از محبوب ترین شهرهای اروپا می دانند. شرایط زندگی و تحصیل در این دو شهر از نظر فرهنگ، غذا و تاریخ بالا بوده و کیفیت زندگی بالاست. با این حال، اگر بخواهیم هزینه های زندگی را برای دانشجویان حساب کنیم، شهرهایی ارزان تر از این دو شهر در اسپانیا پیدا خواهیم کرد. مجله خبرنگاران سعی نموده تا بهترین شهرهای اسپانیا برای تحصیل را برای افرادی که قصد سفر و زندگی در این کشور دارند معرفی نماید.

بهترین شهرهای اسپانیا برای تحصیل کدام هستند؟

بهترین دانشگاه ها و بهترین شهرها در اسپانیا

اگر چه در مطالب قبلی شما خوانندگان را با بهترین دانشگاه های اسپانیا آشنا نموده ایم اما انتخاب دانشگاه و شهر در اسپانیا به عوامل بسیاری وابسته است. قطعا باید تمام شرایط و وانب را از ابتدا بسنجید و سپس در میان بهترین شهرهای اسپانیا برای تحصیل و بهترین دانشگاه های اسپانیا یکی را انتخاب کنید. دانشگاه مستقل بارسلونا و دانشگاه مستقل مادرید اگر چه برای تحصیل جزو دانشگاه های برتر اروپا هستند اما زندگی در این دو شهر از نظر هزینه های زندگی برایتان گران تمام می گردد. با این حال به دلیل فرهنگ غنی، تاریخ و معماری زیبا و جذابیت های این دو، شاید بعضی از افراد این دو شهر را در میان گزینه های انتخابی خود قرار دهند. پس نام مادرید و اسپانیا حتما در میان بهترین شهرهای اسپانیا برای تحصیل قرار می گیرد.

شهر والنسیا از بهترین شهرهای اسپانیا برای تحصیل

پس از شهرهای مادرید و بارسلونا، شهری که بیشتر از همه در میان مردم شناخته شده است، والنسیا است. جدای از بهترین دانشگاه ها در این شهر، امکانات عمومی راحت و مدارس بین المللی از دیگر دلایلی هستند که انتخاب والنسیا را برای بیشتر افراد و دانشجویان در اولویت قرار می دهد. تنها امکانات عمومی و دانشگاه های عالی، دلیل انتخاب شما نخواهد بود. همچنان که شرایط زندگی در شهر والنسیا بسیار مشابه با شهرهای مادرید و بارسلوناست اما هزینه های زندگی به دلیل وسایل حمل و نقل عمومی و امکانات عمومی فراوان، پایین تر بوده و در نتیجه دانشجویان راحت تر می توانند تحصیل کنند.

والنسیا | Valencia

شهر والنسیا را بیشتر به خاطر دانشگاه ها و مدارس اقتصاد و تجارت تازه تاسیس شده اش می شناسند. به همین خاطر بیشتر دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در این زمینه ها و رشته ها را دارند، از همان ابتدا وارد شهر بندری والنسیا می شوند. هر چند که این موضوع تنها دلیل ماندن دانشجویان در این شهر نیست. از بهترین شهرهای اسپانیا برای تحصیل را به این خاطر والنسیا می دانند که در اینجا فستیوال ها و جشن های بسیاری در سواحل آن برگزار می گردد. به طور مثال جشنواره و فستیوال لاس فالاس (Las Fallas) هر ساله در ماه مارس گردشگران فراوانی را از سرتاسر اروپا به این شهر بندری می کشاند. در ضمنً سواحل زیبایی در نزدیکی پارک آلبوفرا (Albufera) واقع شده است که دریاچه ها و مسیرهای پیاده روی جذابی را برای مردم این شهر فراهم نموده است.

شهر سویل | Seville

این شهر را پایتخت آندولسی می دانند. سویل شهری است که مجموعه قلعه های پیچیده اورنات آلکازار در آن قرار گرفته است. همچنین جاذبه هایی مانند د پلازا دو اسپانیا، میدان قرن هجدهمی پلازا دو توروس دو لا مائسترانزا که صحنه ای برای مراسم گاوبازی است، در این شهر واقع شده اند. کلیسای جامع سویل که به سبک گوتیک ساخته شده است و دیگر جاذبه های گردشگری اسپانیا که در این شهر قرار گرفته اند، سویل را تبدیل به یکی از جذاب ترین و بهترین شهرهای اسپانیا برای تحصیل نموده است. چرا که سویل را شهر فاضله و مرکزی برای فرهنگ غنی و به خوبی حفظ شده اسپانیا می دانند. همچنین گفته می گردد که ریشه پایکوبی فلامینکو از شهر سویل اسپانیا می آید. تمام این جاذبه ها، سویل را در میان بهترین شهرهای اسپانیا برای تحصیل قرار می دهد. حتما هزینه های زندگی در شهرهای سنتی تر به مراتب پایین تر از شهرهای مدرنی مانند مادرید و بارسلونا خواهد بود.

بنابراین این شهر برای دانشجویان و محصلان مشخصات و ویژگی های محبت آمیز و صمیمی بیشتری از شهرهای مادرید و بارسلونا دارد. در این میان، با ورود به سویل خواهید دید که این شهر تاریخی هنوز که هنوز است از شیوه های قدیم و سنتی خود در آشپزی استفاده می کند و بالای 4000 کافه دارد. کافه هایی که بسیار شلوغ هستند. این تعداد کافه در این شهر، نام سویل را در بالای تمام شهرهای اروپایی قرار داده است. چرا که سویل بیشترین تعداد کافه را در میان تمام شهرهای اروپایی دارد.

یکی از الزامات جدید زندگی دانشجویی هم دور هم جمع شدن دوستان در کافه ها، در اوقات فراغتشان است. در سال 2018 شهر سویل توانست در میان فهرست شهرهای برتر جهان برای سفر قرار بگیرید. فهرستی که توسط مجله لونلی پلانت (Lonely Planet) تهیه شده بود. بیشتر افراد دلیل این قرارگیری را مدیون خوراکی مشهور و جذاب سویل به نام چوروس (churros) می دانند. شیرینی بسیار خوشمزه ای که هر گردشگری به سراغش می رود.

بارسلونا | Barcelona

دومین شهر بزرگ پس از مادرید، بارسلونا است. این شهر به دلیل دانشگاه های خوب و برتری که دارد در میان بهترین شهرهای اسپانیا برای تحصیل قرار گرفته است. کلان شهر بارسلونا پایتخت و مرکز استان کاتالونیا است. بارسلونا به طور همه گیری به خاطر آنتونیو گائودی افسانه ای و سازه های عجیب و غریب و جذابش شناخته می گردد. اینجا شهری است که به خاطر صحنه های هنری بی نظیرش مشهور است و با مناطق پرجمعیت شبانه ای که دارد به زندگی خود ادامه می دهد. بنابراین نمی توان جذابیت تحصیل در این شهر را در میان دانشجویان منکر شد.

بیشتر گردشگران و جهانگرد ها پس از دیدن این شهر معتقدند که بارسلونا ملغمه ای از فرهنگ ها و مردم مختلف است. بنابراین دانشجویان و محصلان می توانند ترکیب جالبی از فرهنگ ها و آداب و رسوم را در این شهر ببینند.

با این وجود، بارسلونا شهر مناسبی برای افرادی که می خواهند بر روی زبان اسپانیایی خود کار کنند، نیست. چرا که بیشتر مردم محلی در این شهر، به لهجه و زبان کاتالان صحبت می کنند. این لهجه بسیار متفاوت از لهجه و زبان کاستیلیان (Castilian) است.

مادرید | Madrid

هر مادرید نه تنها در ماین دانشجویان تمام اسپانیا مقصدی عالی و مطرح است، بلکه از سراسر جهان به این شهر می آیند. چرا که مادرید یکی از بهترین شهرهای اسپانیا برای تحصیل بوده و حتی در جهان جزو مقصد های برتر در این زمینه است. دانشگاه های مادرید، از شناخته شده ترین دانشگاه های جهان است. بنابراین تعجب نکنید اگر بیشتر افراد برای ورود به دانشگاه های این شهر تلاش بسیار می کنند.

شهر مادرید به دانشجویان سیستم مترو و دسترسی آسان برای گشت و گذار در شهر، امکان خوردن غذا در تمام ساعات شبانه روز و زندگی شبانه پر هیجان را پیشنهاد می دهد.

همچنین برای سفر در اسپانیا، مادرید مبدا شروع خوبی است. هر چند که بیشتر دانشجویان مایل به ترک بلوارهای زیبا، پارک های شیک و مجهز و مکان های غنی از هنرهای اروپایی نییستند. تنها ناکامی که برای دانشجویان در شهر مادرید وجود دارد، گران بودن و بالا بودن هزینه های زندگی در این شهر است.

گرانادا | Granada

شهر گرانادا در میان دامنه کوه های سیرا نوادا (the Sierra Nevada mountains) واقع شده و بناهای تاریخی منحصر به فردی دارد. دیوارهای قرون وسطایی اطراف شهر را در برگرفته اند و معماری آن بیشتر به دوران اشغال موریش برمی گردد. از آنجایی که آب و هوا و زیبایی این شهر بی نظیر است، گرانادا توانسته در میان بهترین شهرهای اسپانیا برای تحصیل قرار بگیرد. ارنست همینگوی در موزد گرانادا می گوید: اگر تنها می توانید از یک شهر اسپانیا دیدن کنید، آن شهر باید گرانادا باشد. گرانادا دانشگاه هایی دارد که در جهان دارای رتبه بالایی است. اگر در این شهر دانشجو شدید، به شما یک ظرف تاپاس رایگان با خرید یک بطری دلستر می دهند.

سالامانکا | Salamanca

شهر تاریخی سالامانکا در جنوب غربی اسپانیا، به دوره سلتیک بر می گردد و امروزه دارای یکی از تاریخی ترین و قدیمی ترین دانشگاه های اسپانیاست. دانشگاهی که دانشجویان 18 تا 35 سال در آن مشغول به تحصیل هستند. یکی از مزیت های این شهر، نزدیکی به شهر مادرید است. همین موضوع به همراه هزینه های پایین زندگی به دانشجویان بین المللی که در مادرید تحصیل می کنند، اجازه می دهد تا برای زندگی و اقامت به سراغ این شهر بیایند. دانشگاه این شهر، مربوط به سال های 1100 میلادی بوده که در قرن پانزدهم و شانزدهم به یکی از قطب های خوب برای تحصیل تبدیل شده بود. سالامانکا از سال 1988 جزو میراث جهانی یونسکو شد.

منبع: الی گشت
انتشار: 23 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 1231

به "بهترین شهرهای اسپانیا برای تحصیل کدام هستند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین شهرهای اسپانیا برای تحصیل کدام هستند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید