بهره داری از بزرگ ترین نیروگاه بادی کشور

به گزارش تور چین ارزان، وزیر نیرو گفت: در حال حاضر ظرفیت فراوری نیروگاه های تجدیدپذیر در کشور 640 مگاوات است که 45 درصد آن ها را نیروگاه های بادی تشکیل می دهند.

بهره داری از بزرگ ترین نیروگاه بادی کشور

به گزارش خبرنگاران، رضا اردکانیان امروز (دوشنبه) در آیین بهره برداری از بزرگ ترین نیروگاه بادی کشور در منطقه سیاهپوش طارم سفلی اظهار کرد: نیروگاه سیاهپوش بزرگ ترین نیروگاه بادی نصب گردیده در کشور است که امروز به بهره برداری رسید.

وی اظهار امیدواری کرد در دولت دوازدهم بتوان هرچه زودتر از ظرفیت های 4000 - 5000 مگاواتی تجدید پذیر در کشور استفاده کرد.

اردکانیان همچنین اظهار کرد که بتوان با حمایت بانک های عامل و بخش خصوصی بتوان ظرفیت 30 هزار مگاواتی بادی کشور را هرچه سریع تر فعال کرد.

به گفته وزیر نیرو، استفاده از نیروگاه های تجدیدپذیر در مصرف سوخت، آب و نیز کاهش آلایندگی های هوا و اشتغال زایی بسیار مؤثر است.

وی گفت: در حال حاضر ظرفیت فراوری نیروگاه های تجدیدپذیر در کشور 640 مگاوات است که 45 درصد آن ها را نیروگاه های بادی تشکیل می دهند.

اردکانیان همچنین اظهار امیدواری کرد که از دکل های نیروگاه بادی که مانند درختان سرافراز کاشت گردیده اند، بتوانیم بیشتر از گذشته انرژی فراوری کنیم.

بر اساس این گزارش، نیروگاه بادی سیاهپوش طارم طی یک سال با بهره گیری از جدیدترین تکنولوژی روز جهان ساخته گردیده و هزینه اجرای این طرح بزرگ 86 میلیون یورو معادل 8000 میلیارد ریال است. نیروگاه بادی سیاهپوش دارای 18 توربین 3.4 مگاواتی بوده و هریک از ایستگاه های این نیروگاه معادل 4.3 مگاوات برق فراوری می نماید که برای اولین بار در کشور اتفاق می افتد.

از مزایای احداث این نیروگاه بادی می توان به جلوگیری از انتشار سالانه 110 هزار تن گازهای گلخانه ای معادل کاشت 1100 هکتار جنگل و جلوگیری از آلودگی 22 هزار خودرو اشاره نمود.

لازم به ذکر است این طرح به طور کل توسط بخش خصوصی اجراگردیده و از تسهیلات صندوق توسعه ملی با مشارکت بانک توسعه تعاون استفاده نموده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 مهر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 161

به "بهره داری از بزرگ ترین نیروگاه بادی کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهره داری از بزرگ ترین نیروگاه بادی کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید