تا به حال حتی اسم این میوه های چینی را هم نشنیده اید!

به گزارش تور چین ارزان، میوه های عجیب چینی

اگر گذرتان به آشپزخانه های چینی بیفتد با میوه های عجیب و غریب زیادی روبرو می شوید: ریشه نیلوفر آبی، ترب زمستانی و شاه بلوط آبی که منتظرند تا به یک شام خوشمزه تبدیل شوند! چین پر از میوه ها و سبزیجات عجیب و در عین حال خوشمزه است که فقط بومی همین منطقه هستند. اگر قصد دارید تا به بازارهای محلی چین سری بزنید بهتر است با میوه ها و سبزیجات خاص این کشور آشنا شوید. در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید تا تعدادی از این میوه های چینی را معرفی کنیم.

تا به حال حتی اسم این میوه های چینی را هم نشنیده اید!

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

ریشه نیلوفر آبی | Lotus Root

احتمالا تا به حال نیلوفرهای آبی را دیده اید اما مطمئنا نمی دانید که این گیاه یک ریشه خوردنی دارند! بافت ریشه این گیاه ترد و مزه اش شیرینی است و شاید همین طعم شیرینه که آن را تا این حد پرطرفدار نموده است. این ماده غذایی را می توانید به هر ترتیبی که دوست دارید درست کنید: سرخ شده، آب پز و … . جالبه بدانید که با این ریشه یک غذای خیابانی خیلی پرطرفدار هم درست می گردد که در سفر به شانگهای حتما آن را در بساط دست فروش های خیابانی پیدا می کنید. برای درست کردن این غذا داخل ریشه نیلوفر آبی با برنج چسبناک پر می گردد و در شیره گل اسمانتوس ساعت ها می پزد تا کاراملی گردد.

خرمالوی چینی | Chinese Persimmon

این میوه خوشمزه پاییزی شیرین و گس است و بافت گوشتی و آبدار دارد. این میوه به غیر از اینکه همینطوری خورده می گردد به صورت خشک شده و یا حتی در کنار اسنک ها هم خورده می گردد. خرمالوی آسیایی بومی ژاپن، چین، کره، میانمار و نپال است و می تواند از اواخر زمستان تا سه ماه بعد بر روی درخت بماند.

ترب زمستانی | Winter Radish

ترب زمستانی که در خانواده ترب ها واقع شده است از سبزیجات پرطرفدار است. این ترب سفید و ترد مزه شیرین و کمی تند دارد و گاهی به اسم ژلپنی اش، دایکون (daikon) هم شناخته می گردد. این ترب هم به صورت خام و هم پخته خورده می گردد و از آن هم در سوپ، هم غذاهای سرخ کردنی و هم دیم سام استفاده می گردد.

تارو | Taro

تارو یک جور سبزی ریشه ای است که پوست قهوه ای و سفت و گوشت بنفش رنگی دارد. با دیدن آن احتمالا یاد سیب زمینی می افتید اما طعم و مزه اش خیلی پیچیده تر از سیب زمینی است: مغزدار، آبدار و کمی شیرین. این ماده غذایی به روش های مختلفی درست می گردد: آب پز، بخارپز و یا به عنوان ماده اصلی در کیک تارو.

یم چینی | Chinese Yam

این گیاه خوردنی از سبزیجات محبوب زمستانی ست. گوشت سفید رنگ این سبزی هم به صورت خام و هم پخته مصرف می گردد. این ماده غذایی حتی خاصیت درمانی هم دارد و برای تنظیم خواب و بالا بردن سرعت هضم غذا در داروهای سنتی چینی هم استفاده می گردد.

میوه ستاره | Starfruit

این میوه شکل جالبی دارد و وقتی به صورت عرضی برش می خورد شبیه ستاره می گردد به همین دلیل هم هست که به میوه ستاره معروف شده است. این میوه استوایی جذاب بومی جنوب شرقی آسیاست و در چین به خصوص در ماه های تابستان خیلی محبوب است. گوشت این میوه آبدار و ترد است و کمی طعم شیرین هم در آن حس می گردد. میوه ستاره معمولا به صورت خام خورده می گردد اما در آشپزی و برای درست کردن چاشنی ها و آب میوه ها هم به کار می رود.

خیار چنبر تلخ | Bitter Gourd

این میوه اولین بار در قرن 14 توسط هندی ها به چین معرفی گردید از آن جایی که طعمش خیلی تلخ است هیچ وقت به تنهایی در غذاها به کار نمی رود و به همراه مواد غذایی دیگر استفاده می گردد. این میوه زمانی استفاده می گردد که همچنان سبز و نرسیده است.

شاه بلوط آبی | Water Chestnut

شاید با دیدن اسم این میوه فکر کنید که در دسته مغزها واقع شده است اما اصلا این طور نیست. این میوه یک جور سبزیجات آبی است که در تالاب ها رشد می نماید. وقتی این میوه را به طور خام می خورید طعم شیرین و تردی دارد که با پخته شدن طعم مغزها را می گیرد. از این میوه در نودل های سرخ شده، برنج و همینطور سوپ ها استفاده می گردد. این ماده غذایی در تالاب ها در زیر آب رشد می نماید و برگ های ریشه مانندش تا حدود 1.5 متر بلند می شوند. ریشه پیاز مانند این گیاه با گوشت سفید و ترد هم از مواد غذایی محبوب در چین است که هم به صورت خام و هم پخته مصرف می گردد. گاهی هم آن را به صورت آرد در می آورند تا با کیک شاه بلوط آبی درست نمایند و آن را در کنار دیگر دیم سام ها قرار می دهند.

چشالو | Longan

این میوه درختی و آبدار که بومی جنوب شرقی آسیاست به خاطر شباهتش به مردمک چشم به چشم اژدها هم معروف است. در وسط گوشت کوچک و سفید این میوه یک هسته سیاه کوچک هست. با اینکه این میوه در دسته سرخالوهاست اما کمی کوچک تر و کمی شیرین است و البته ترشی سرخالوها را ندارد.

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت
انتشار: 18 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 559

به "تا به حال حتی اسم این میوه های چینی را هم نشنیده اید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تا به حال حتی اسم این میوه های چینی را هم نشنیده اید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید