تصویری عجیب و متفاوت از سطح مریخ که ناسا منتشر کرد

به گزارش تور چین ارزان، دوربین HiRise مدارگرد شناسایی مریخ (MRO) به وسیله تیمی در دانشگاه آریزونا مدیریت می گردد. MRO این تصویر را در نوامبر 2022 گرفت و اکنون آن را به نمایش گذاشته شده است.

تصویری عجیب و متفاوت از سطح مریخ که ناسا منتشر کرد

این تصویر به وسیله مدارگرد شناسایی مریخ منتشر شده است که سطح یخبندان عجیب و غریب آن را نشان می دهد.

منظره ها مریخ در مقایسه با زمین زیبایی متفاوتی دارند. سیاره سرخ ممکن است اقیانوس های خیره کننده و فضا های سبز بزرگ نداشته باشد، اما سطح آن تنوع خیره کننده ای دارد که گاهی اوقات تصاویر شگفت انگیزی از آن ها منتشر می گردد. حالا جدیدترین تصویر به وسیله مدارگرد شناسایی مریخ منتشر شده است که سطح یخبندان عجیب و غریب آن را نشان می دهد.

دوربین HiRise مدارگرد شناسایی مریخ (MRO) به وسیله تیمی در دانشگاه آریزونا مدیریت می گردد. MRO این تصویر را در نوامبر 2022 گرفت و اکنون آن را به نمایش گذاشته شده است.

تیم HiRise از این تصویر به عنوان زمین چهر های گردی یاد می نماید که از اطراف به وسیله چندین گودال به شکل چندضلعی پوشش داده شده است. اگر از تصویر اطلاعی نداشته باشید، در نگاه اول ممکن است تصور کنید که درحال تماشای تصویری از یک تخت گِلی در ال خشک شدن یا یک تصویر بزرگنمایی شده با زاویه دید بالا به پایین از یک قارچ پفی هستید.

این ساختار های غیرمعمول در عرض های جغرافیایی میانی مریخ قرار دارند. تیم HiRise نوشته است:

این عرض جغرافیایی جایی است که روی آن یخ قابل توجهی تشکیل شده و ممکن است هنوز هم وجود داشته باشد. بعلاوه گاهی اوقات دما در گذشته نزدیک این منطقه به مقدار کافی بالا بوده تا یخ ها آب شوند.

اشکال جالب و سرگرم کننده ای که در این تصویر روی سطح مریخ دیده می شوند، طی بعضی فرایند های طبیعی تشکیل شده اند. تیم HiRise در این رابطه شرح می دهد: ترکیبی از انبساط و انقباض یخ، تصعید و جریان ممکن است این منظره را ایجاد نموده باشد.

تصعید زمانی اتفاق می افتد که یک ماده جامد مستقیماً به گاز تبدیل می گردد. این فرایند به تشکیل بعضی از سازه های هیجان انگیز روی مر یخ، مانند دهانه صورت خندان یاری نموده است. مدارگرد شناسایی ناسا تنوع منظره ها مریخ را به خوبی روشن نموده است. این ابزار علمی از سال 2006 در مدار سیاره سرخ قرار گرفته است و همچنان اطلاعات علمی خیره کننده ای درباره آن منتشر می نماید.

منبع: دیجیاتو

منبع: فرادید
انتشار: 7 بهمن 1401 بروزرسانی: 7 بهمن 1401 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 2486

به "تصویری عجیب و متفاوت از سطح مریخ که ناسا منتشر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصویری عجیب و متفاوت از سطح مریخ که ناسا منتشر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید