تعداد دانشجویان بین المللی تا خاتمه سال باید به 75 هزار نفر برسد

به گزارش تور چین ارزان، مطابق اعلام رصد خانه مهاجرت ایران تعداد دانشجویان بین المللی باید تا سرانجام سال 1400 به 75 هزار نفر برسد.

تعداد دانشجویان بین المللی تا خاتمه سال باید به 75 هزار نفر برسد

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی خبرنگاران، در پاییز و زمستان 98 رصدخانه مهاجرت ایران تحقیقی را در میان کارآفرینان و صاحبان کسب وکار شرکت های دانش بنیان با عنوان آنالیز اثر تحولات مالی مانند: بازگشت تحریم ها در سال 1397 و نوسانات ارزی بر تمایل مهاجرت آن ها را انجام داده که لازم به ذکر است تعداد 110 نفر در این پیمایش شرکت نموده اند.

شرکت نمایندگان این طرح که اطلاعات خود را در اختیار طرح رصد خانه مهاجرت ایران گذشته اند در سال 97 و ماقبل آن به تأسیس کسب و کارهای کوچک یا شرکت های دانش بنیان اقدام نموده اند که 95 درصد از کل این افراد را تشکیل داده اند. مطابق آمار حدود 54 نفر از این افراد به کسب و کارهای کوچک و میانه اقدام نموده اند و 56 نفر دیگر در حوزه های استارتاپی مشغول به فعالیت بوده اند.

78 درصد از افرادی که در کسب و کارهای کوچک فعال بوده اند تحولات ارزی و بازگشت تحریم ها را در کاهش زیاد توان برنامه ریزی خود موثر دانسته اند و 63 درصد این عوامل را در کاهش زیاد امنیت روانی شان موثر شمرده اند، بعلاوه 59 درصد کارکنان استارتاپی این عوامل را در کاهش تامین امکانات دلخواه خود و 57 درصد به جای مانده در کاهش توان برنامه ریزی برای آینده را موثر دانسته اند.

جالب است بدانید که تصمیم به مهاجرت در میان افرادی که در کسب و کارهای کوچک فعالیت می نمایند بیشتر از کسانی است که در حوزه های استارتاپی مشغول به کارند. بیش از 90 درصد افراد در این دو گروه عواملی مانند بازگشت تحریم ها و تحولات ارزی سال 97 را در تصمیمات خود برای خروج از کشور یا مهاجرت موثر دانسته اند. با یک سرشماری ساده در میان این افراد به این نتیجه دست یافته ایم که حدود 40 درصد برای بازگشت به کشور تصمیم نهایی نگرفته اند و سردردگم هستند، حدود 40 درصد دیگر قصد بازگشت ندارند، اما 20 درصد دیگری که مهاجرت نموده اند، گفته اند که قصد بازگشت به ایران را دارند.

زمانی کشورهای پیشرفته رشد می نمایند به تبع مقصد جذب مهاجران تحصیل نموده به نسبت کارگران یا نیروهای ساده می شوند و به همان اندازه تقاضا افزایش می یابد. لازم به ذکر است که یکی از مهم ترین و اصولی ترین مهاجرت ها با عنوان مهاجرت های قانونی، منظم و ایمن شناخته می گردد، به همین دلیل طی سال های گذشته کشورهای متفاوت پیشرفته ای سعی داشته اند به جذب نیروهای فارغ التحصیل اقدام نمایند و این عامل به ارتباط بین اللملی کشورها در حوزه آموزش عالی یاری خواهد نمود.

مطابق هدف سیاستگذاری آموزش عالی کشور در قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه ضروری است تا تا سرانجام سال 1400 تعداد دانشجویان بین المللی در کشور ایران به 75 هزار نفر برسد و مطابق همین هدف بایستی حتما تعداد دانشگاه های کشورمان که جزو صد دانشگاه برتر آسیایی هستند از رتبه ششم به صندلی دهم برسد. بعلاوه، تعداد شعبه های خارجی دانشگاه های دنیا هم بایستی از صندلی ششم به شعبه شانزدهم ارتقا یابد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 آذر 1400 بروزرسانی: 6 آذر 1400 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 2158

به "تعداد دانشجویان بین المللی تا خاتمه سال باید به 75 هزار نفر برسد" امتیاز دهید

1 کاربر به "تعداد دانشجویان بین المللی تا خاتمه سال باید به 75 هزار نفر برسد" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعداد دانشجویان بین المللی تا خاتمه سال باید به 75 هزار نفر برسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید