معین تکلیف قطعه 3 آزاد راه تهران ، شمال به زودی

به گزارش تور چین ارزان، رییس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: شیوه اجرای قطعه 3 آزاد راه تهران - شمال به زودی معین تکلیف می گردد.

معین تکلیف قطعه 3 آزاد راه تهران ، شمال به زودی

خبرنگاران ساری- سید مسعودمیرکاظمی در بازدید از قطعه 2 آزاد راه تهران شمال گفت: فرایند ساخت قطعه 2 آزاد راه تهران شمال پیشرفت مناسبی دارد و در سریع ترین زمان ممکن، یک لاین آن در اختیار مردم قرار خواهد گرفت، اما برای آغاز عملیات اجرایی قطعه 3 این آزاد راه جلساتی در تهران برگزار گردید و بزودی شیوه اجرا معین تکلیف می گردد.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشوربه همراه معاون اجرایی رییس جمهور و رییس بنیاد مستضعفان امروز با حضور در مازندران از قطعه 2 آزاد راه تهران شمال بازدید کردند.

به گفته رییس سازمان برنامه و بودجه کشور بیشتر پرداخت ها به پیمانکاران آزاد راه تهران شمال در دو ماه گذشته نقدی بوده است و کمتر از اوراق استفاده شد به همین علت پیش بینی می گردد با توجه به این موضوع شرایط اجرای طرح در سال آینده با شتاب بیشتری انجام گردد.

مسعودمیرکاظمی اضافه نمود: مطالعات اجرای قطعه 3 آزاد راه تهران شمال باید درسریعترین زمان ممکن ارائه تا ساخت آن نیز زودتر آغاز گردد.

آزادراه تهران - شمال یکی از بزرگترین طرح های راه سازی کشور است که تهران را به چالوس متصل می نماید راستا این آزادراه از تقاطع غیر همسطح با بزرگراه شهید همت و بزرگراه آزادگان آغاز و به موازات جاده قدیم کرج-چالوس امتداد می یابد و با عبور از ارتفاعات البرز با یک تقاطع غیر همسطح به کمربندی چالوس-تنکابن متصل می گردد.

این آزاد راه چهار قطعه دارد که قطعه اول از تهران آغاز و با عبور از منطقه ها کن، سولقان، امامزاده عقیل، تونل تالون و دره لانیز به سه راهی شهرستانک می رسد، قطعه دوم نیز حدفاصل دو آب شهرستانک - پل زنگوله به طول تقریبی 22 کیلومتر است که ساخت آ ن در جریان است.

قطعه سوم آزاد راه تهران شمال نیز حدفاصل پل زنگوله - سه راهی دشت نظیر و مرزن آباد به طول تقریبی 47 کیلومتر است که دو خط رفت و دو خط برگشت دارد که هنوزهیچ گونه عملیات اجرایی در آن انجام نگرفته است.

قطعه چهار آزادراه تهران - شمال نیز حدفاصل سه راهی دشت نظیر مرزن آباد - چالوس به طول حدود 20 کیلومتر است که اجرای این قطعه از سال 1375 آغاز شد و در سال 1391 به بهره برداری رسید.

پرویزفتاح رییس بنیاد مستضعفان نیز گفت: باند اول قطعه 2 آزادراه تهران شمال که 76 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، تا اسفند سال آینده بهره برداری می گردد.

او می گوید بنیاد تعهدات خود را انجام داد و در نیمه اول سال جاری دولت نیز تعهد اقتصادی خود را انجام داد، اما از آنجایی که هزینه ها افزایش یافته احتیاج به تامین منابع اقتصادی نو است

6 و نیم کیلومتر از تونل البرز در قطعه 2 آزاد راه تهران شمال افتتاح شده است و 16 کیلومتر نیز در حال اجر است.

انتهای پیغام / ک

خبرنگاران مازندران ساری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 7 خرداد 1401 بروزرسانی: 7 خرداد 1401 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 2333

به "معین تکلیف قطعه 3 آزاد راه تهران ، شمال به زودی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معین تکلیف قطعه 3 آزاد راه تهران ، شمال به زودی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید