تور آشناسازی راهنمایان گردشگری کلات برگزار می گردد

به گزارش تور چین ارزان، سرپرست معاونت گردشگری خراسان رضوی از برگزاری تور آشناسازی کلات، ویژه راهنمایان گردشگری و دفاتر خدمات مسافرتی اطلاع داد.

تور آشناسازی راهنمایان گردشگری کلات برگزار می گردد

با وبسایت گردشگری تریپ ادوایزر همراه باشید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، یوسف بید خوری گفت: این تور یک روزه با هماهنگی فرماندار شهرستان به مناسبت روز روستا و عشایر باهدف معرفی جاذبه های گردشگری شهرستان کلات امروز چهارشنبه 17 مهر برگزار گردید و 30 نفر از راهنمایان گردشگری، دفاتر خدمات مسافرتی و دنیا گردی از مناطق ارتکند و لائین بازدید کردند. تور آشناسازی راهنمایان گردشگری قرار است هرماه دریکی از شهرستان های استان برگزار گردد تا زمینه رونق اقتصاد گردشگری در شهرستان ها و روستاهای استان فراهم گردد.

او اضافه کرد: نمایشگاهی از چادرهای عشایری در روستای لائین برگزار گردید و توانمندی های مناطق روستایی و عشایری شامل سوغات و صنایع دستی شهرستان کلات به نمایش گذاشته شد.

سرپرست معاونت گردشگری خراسان رضوی با اشاره به ظرفیت های گردشگری کلات اظهار کرد: این شهرستان شامل 140 روستا و آبادی همچون دهستان های لائین، کبود گنبد، پساکوه و زاوین است، اقوام مختلف شامل کرد، فارس، لک، عرب و ترکمن در این شهرستان ساکن هستند و هریک از آن ها از ایل و طوایف گوناگون تشکیل شده اند.

او بابیان این که کلات در میان رشته کوه هزار مسجد قرارگرفته و این رشته کوه از جنوب غربی حائلی طبیعی است که این شهر را از مشهد و چناران جدا ساخته است، اضافه کرد: باران های مستمر بهاری و پاییزی باعث سر سبزی دامنه ها و کوهپایه ها شده و گله داری و دامداری در این منطقه رونق دارد، همچنین رودخانه پر آب ارچنگان و ایده لیک، لائین کهنه، ارتکند و دره قره سو از نواحی خوش آب وهوای کلات به شمار می روند.

یوسف بیدخوری اظهار کرد: کاخ خورشید، مسجد کبود گنبد و ابنیه تاریخی شهر کلات نادر از اماکن تاریخی این شهرستان بوده که با استقبال زیاد گردشگران روبرو است.

در این شهرستان بیش از 30 اثر، محوطه و تپه تاریخی در فهرست میراث فرهنگی کشور به ثبت رسیده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 23 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 700

به "تور آشناسازی راهنمایان گردشگری کلات برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور آشناسازی راهنمایان گردشگری کلات برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید