جاذبه های کاخ بزرگ تایلند

به گزارش تور چین ارزان، کاخ بزرگ یکی از زیباترین جاذبه‌های کشور تایلند در شهر محبوب بانکوک است. کاخ بزرگ همانطور که از نام آن پیداست، جاذبه‌های زیادی دارد که در این مقاله به مهمترین آن‌ها پرداخته‌ایم.

جاذبه های کاخ بزرگ تایلند

بارگاه بیرونی

این بارگاه در شمال غربی کاخ واقع شده است. از در اصلی ویستچایسری (Visetchaisri) می‌توانید به آن وارد شوید. معبد بودای زرین در سمت چپ این بارگاه قرار دارد و بسیاری از ساختمان‌های عمومی کاخ سمت راست این بارگاه به چشم می‌خورند. این بارگاه به عنوان ساختمان اصلی و مرکز اطلاعات کاخ بوده است. درون این بارگاه ساختمان‌های دیگری نیز وجود دارند که مخصوص مناسبات و دیدار‌های مهم در تور تایلند است. 

بارگاه میانی

بزرگ‌ترین و مهم‌ترین ساختمان در کاخ بزرگ، بارگاه میانی است. این بارگاه وسط مجموعه‌ی کاخ قرار دارد و محل قرار گرفتن اکثر ساختمان‌های مهم است. سری ساختمان‌های ماها مونتین (Maha Monthien) در این بارگاه وجود دارند. در ساخت این ساختمان‌ها از معماری تایلندی قدیمی بهره گرفته شده است.

بارگاه درونی

بارگاه درونی در جنوبی‌ترین بخش کاخ بزرگ قرار گرفته است. این محل منحصرا برای استفاده‌ی شاه و اندرونی او یعنی ملکه‌ها و دیگر همسران پادشاه بوده است. از این زنان عموما به عنوان زنان ممنوعه نام برده می‌شد. دیگر افراد این بارگاه فرزندان شاه و خدمتکاران بوده‌اند. در این بارگاه قوانینی موسوم به «قوانین قصر» اجرا می‌شده است. اکثر این قوانین درباره‌ی رده و درجه‌ی زنان بوده است و دیگر قوانین به نوع رفتار آن‌ها اشاره داشته است. همچنین نگهبانی و برقراری نظم در این بارگاه به عهده‌ی زنان نگهبان می‌باشد. در تور تایلند با بازدید از این جاذبه می‌توانید بیشتر با تاریخ و هنر این کشور آشنا شوید.

موزه‌ی معبد بودای زرین

این موزه بر خلاف نامش نه تنها از معبد نشان ندارد بلکه در آن از کاخ اصلی نیز دیدنی‌هایی به چشم می‌خورد. این موزه میان بارگا‌های بیرونی و میانی قرار گرفته است. این ساختمان در سال 1857 در محل کنونی ساخته شده است. این موزه از دو ساختمان تشکیل شده.

انتشار: 8 آذر 1396 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 36

به "جاذبه های کاخ بزرگ تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های کاخ بزرگ تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید