حذف ویروس و باکتری از عضو اهدایی قبل از پیوند

به گزارش تور چین ارزان، تهران- خبرنگاران- محققان کانادایی و برزیلی پیروز به توسعه روشی شده اند که با استفاده از پرتوافکنی نور قرمز و اشعه ماوراء بنفش، میکروارگانیسم های بیماری زا از عضو اهدا شده قبل از پیوند حذف می گردد.

حذف ویروس و باکتری از عضو اهدایی قبل از پیوند

به گزارش گروه اخبار علمی خبرنگاران از پایگاه خبری مدیکال اکسپرس، انتقال بیماری های ویروسی و باکتریایی از عضو اهدایی به دریافت کننده، یکی از شایع ترین علل رد پیوند و پیروزیت آمیز نبودن درمان است. این مورد به ویژه در خصوص هپاتیت بسیار دیده می گردد.

گاهی انتظار برای دریافت یک عضو سالم عاری از ویروس و باکتری ماه ها به طول می انجامد و بیمار از بین می رود، بنابراین محققان همیشه به دنبال روش هایی برای حل این معضل بوده اند.

محققان برزیلی و کانادایی به تازگی برای حل این مشکل روشی به نام بیوفتونیک توسعه داده اند که در 10 بیمار نیز آزمایش شده و پیروز به کاهش و حذف عوامل ویروسی بوده است.

در این روش با استفاده از پرتوافکنی نور قرمز و اشعه ماوراء بنفش، باکتری و ویروس های عضو اهدایی بدون صدمه به بافت کاهش می یابد. این روش در ابتدا برای ریه طراحی شد، ولی پس از آن در کلیه و کبد نیز مورد استفاده نهاده شد.

این روش به محققان امکان استفاده از عضو هایی را که به دلیل وجود یک آلودگی مورد استفاده قرار نگرفته اند، می دهد.

نتایج این مطالعه در نشریه Nature Communications منتشر شده است.

علمی **9259**1485

منبع: ایرنا
انتشار: 16 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 342

به "حذف ویروس و باکتری از عضو اهدایی قبل از پیوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حذف ویروس و باکتری از عضو اهدایی قبل از پیوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید