خراسان جنوبی نیازمند راه اندازی موزه های تخصصی بیشتری است

به گزارش تور چین ارزان، خبرنگاران/خراسان جنوبی معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: استان نیازمند راه اندازی موزه های تخصصی بیشتری است.

خراسان جنوبی نیازمند راه اندازی موزه های تخصصی بیشتری است

علی شریعتی منش، روز گذشته 6 آبان ماه اظهار کرد: خراسان جنوبی در حال حاضر دارای 18 موزه متعلق به اداره کل و بخش خصوصی است که این موزه ها در شهرستان های بیرجند، قاین، فردوس، سرایان، طبس، بشرویه و نهبندان قرار دارند.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی، معاون میراث فرهنگی استان اضافه کرد: موزه عروسک، موزه منسوجات و لباس های سنتی، موزه ورزش، موزه فسیل متعلق به بخش خصوصی و موزه وقف متعلق به اداره کل اوقاف در بیرجند، موزه خصوصی میراث زمین در طبس و موزه مردم شناسی بشرویه از جمله موزه های خصوصی در استان است، اما صندلی موزه های دولتی نظیر کشاورزی، پزشکی، صنعت، عشایر، روستا، مدرسه، علوم، نفت، پست و موزه آب و ... به جای مانده است.

شریعتی منش ادامه داد: بنای ارگ بهارستان بیرجند از سوی اداره کل آب منطقه ای استان به منظور ایجاد موزه آب تملک شده و مطالعات آن نیزبه وسیله مشاوراداره کل مذکور سرانجام یافته است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی اعلام کرد: پیشینه کشاورزی، پزشکی و صنعت و بعلاوه بافت های روستایی بکر و منحصر بفرد استان، خراسان جنوبی را مستعد ایجاد چنین موزه هایی نموده که البته تا به امروز محقق نشده است؛ در بعضی استان ها این موزه ها راه اندازی شده و با استقبال مردم و گردشگران روبرو شده است که امیدواریم این اقدام فرهنگی بزودی صورت پذیرفته و شاهد تاسیس موزه های تخصصی به وسیله نهادهای دولتی باشیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 آذر 1400 بروزرسانی: 7 آذر 1400 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 2159

به "خراسان جنوبی نیازمند راه اندازی موزه های تخصصی بیشتری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خراسان جنوبی نیازمند راه اندازی موزه های تخصصی بیشتری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید