دانشگاه گیلان در جمع 12 دانشگاه برتر ایران نهاده شد

به گزارش تور چین ارزان، دانشگاه گیلان در رتبه بندی 2020 شانگ های به همراه 11 دانشگاه مطرح کشور در جمع دانشگاه های برتر جهان نهاده شد.

دانشگاه گیلان در جمع 12 دانشگاه برتر ایران نهاده شد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در کانادا در مقطع دبیرستان هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، به نقل از دانشگاه گیلان، در رتبه بندی منتشر شده سال 2020 نظام شانگهای، 1000 دانشگاه برتر جهان رتبه بندی شده اند که در این میان دانشگاه گیلان نیز به همراه 11 دانشگاه مطرح کشور در جمع دانشگاه های برتر جهان نهاده شد.

در این رتبه بندی ایران از نظر تعداد دانشگاه در منطقه و در میان کشور های اسلامی حائز رتبه نخست شد و دانشگاه گیلان برای اولین بار در این رتبه بندی حضور یافت.

گفتنی است، شانگ های یکی از سه نظام معتبر رتبه بندی در سطح بین المللی است که کیفیت آموزش، کیفیت اعضای هیئت علمی، برونداد پژوهشی و عملکرد سرانه، چهار معیار به کار برده شده در نظام رتبه بندی شانگ های است که توسط شش شاخص تعداد فارغ التحصیلان برنده جایزه نوبل یا فیلد مدال، تعداد اعضای هیئت علمی برنده جایزه نوبل یا فیلد مدال، تعداد محققان پراستناد در 21 حیطه موضوعی، تعداد مقالات منتشر شده در دو مجله Nature و Science، تعداد مقالات نمایه شده در نمایه نامه های توسعه یافته علوم و علوم اجتماعی و عملکرد دانشگاهی با توجه به اندازه سازمان ارزیابی می شوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 16 مهر 1399 بروزرسانی: 16 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 1460

به "دانشگاه گیلان در جمع 12 دانشگاه برتر ایران نهاده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه گیلان در جمع 12 دانشگاه برتر ایران نهاده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید