در سیر تکاملی، تا یک میلیون سال بعد، انسان ها چه تغییراتی می یابند؟

به گزارش تور چین ارزان، آیا فرزندان ما سایبورگ هایی با ایمپلنت های از تراشه های پیشرفته، اندام های قابل رشد مجدد خواهند شد؟ یا دوربین هایی خواهند داشت که تعریف مجددی از بینایی ایجاد خواهد کرد؟ آیا آینده مانند رمان های علمی تخیلی خواهند بود؟

در سیر تکاملی، تا یک میلیون سال بعد، انسان ها چه تغییراتی می یابند؟

آیا ممکن است انسان به گونه ای ترکیبی از موجودات زیستی و مصنوعی تبدیل شود؟ یا آیا می توانیم کوچکتر یا بلندتر، لاغرتر یا چاق تر شویم، یا حتی با ویژگی های مختلف صورت و رنگ پوست؟

فعلا فقط می توانیم حدس بزنیم و تخیل کنیم.

برای درک تکامل آینده خود، باید به گذشته خود نگاه کنیم.، بیایید یک میلیون سال به عقب برگردیم تا ببینیم انسان ها در آن زمان چگونه بودند. در شروع، شروع، Homo sapiens وجود نداشت. یک میلیون سال پیش، احتمالاً چند گونه مختلف از انسان ها در اطراف وجود داشت، از جمله Homo heidelbergensi s، که شباهت هایی با هومو ارکتوس و انسان های امروزی داشت، اما آناتومی بدوی تر از نئاندرتال های بعدی داشت.

در طول تاریخ جدیدتر، در طول 10،000 سال گذشته، تغییرات مهمی برای سازگاری انسان ها ایجاد شده است. زندگی کشاورزی و غذای فراوان منجر به مسائل سلامتی شده است که ما برای حل آن ها از علم استفاده کرده ایم، مانند درمان دیابت با انسولین. از نظر ظاهری، انسان چاق شده و در برخی منطقه ها بلندتر شده.

توماس میلوند، استادیار بیوانفورماتیک بیوشیمی در دانشگاه آرهوس دانمارک، می گوید: شاید ما بتوانیم کوچکتر شویم تا بدن ما به انرژی کمتری نیاز داشته باشد. در سیاره ای پرجمعیت، این امر شاید مفید باشد.

زندگی در کنار انبوه انسان ها، شرایط جدیدی ایجاد می کند که انسان باید با آن سازگار شود. زمانی که ما جمع آوری کننده شکار بودیم، روزانه فقط چند تعامل برقرار می کردیم.

Mailund پیشنهاد می کند که ما ممکن است به روش هایی تکامل دهیم که به ما در برقراری تعاملات فراوان کمک کند. برای مثال، به خاطر سپردن نام افراد می تواند به یک مهارت بسیار مهم تبدیل شود.

در اینجاست که تکنولوژی وارد می شود. توماس می گوید: ایمپلنت یا پیوند تراشه در مغز به ما اجازه می دهد نام افراد را به خاطر بسپاریم. ما می دانیم چه ژن هایی در ساختن مغزی دخیل هستند که در به خاطر سپردن نام افراد کارا است. پس ما می توانیم با ایجاد این تغییرات ژنتیکی یا پیوند تراشه، مانند رمان های علمی تخیلی، ظرفیت مغزی خود را افزایش بدهیم.

در حال حاضر، افراد ایمپلنت هایی برای ترمیم عضوی از بدن استفاده می کنند مانند ضربان ساز قلب یا ایمپلنت لگن. شاید در آینده از ایمپلنت به سادگی برای بهبود فرد استفاده شود. علاوه بر ایمپلنت مغزی و اعضای که در درون ما پنهان هستند، ممکن است بخش های را به صورت یک عنصر ظاهری هم به بدن خود اضافه کنیم، مانند چشم مصنوعی با دوربین که می تواند فرکانس های مختلف رنگ و تصاویر را بخواند.

دانشمندان در حال حاضر از فناوری تغییر ژن های جنین برخوردار هستند، اگرچه بحث برانگیز است و هیچ کس نمی داند در آینده چه اتفاقی می افتد. اما شاید در آینده تغییر ژن ها در جهت ارتقای فیزیکی و ذهنی، آنچنان مرسوم شود که تغییر ندادن ژن ها غیراخلاقی تلقی شود!

در حال حاضر ما نمونه های ژنتیکی ژنوم های کامل از انسان ها در سراسر جهان داریم، متخصصان ژنتیک درک بهتری از تنوع ژنتیکی و چگونگی ساختار آن در جمعیت انسانی دارند. با توجه به اینکه تمام مهاجرت ها از منطقه ها روستایی به شهر ها انجام می شود، بنابراین تنوع ژنتیکی در شهر ها افزایش و در منطقه ها روستایی کاهش می یابد.

حتی شاید رنگ پوست انسان ها از منظر جهانی تیره تر شود. می شود انتظار داشت که یک فرد معمولی در چند نسل آینده رنگ پوست تیره تری نسبت به اکنون داشته باشد.

و فضا چطور؟ اگر پایان انسان ها مریخ را مستعمره کنند، انسان های کلونی نشین چگونه خواهند بود؟ با گرانش کمتر، ماهیچه های بدن ما می توانند ساختار خود را تغییر دهند. شاید دست ها و پا های بلندتری داشته باشیم. شاید هم مشابه شرایط آب و هوای سردتر و عصر یخبندان، مانند خویشاوندان نئاندرتال خود، بدن های چاق با موهای عایق پیدا کنیم.

گرچه آینده نامشخص است، اما مطمئناً تنوع ژنتیکی انسان در حال افزایش است و بعید است که ما در یک میلیون سال آینده مشابه اکنون باشیم.

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 10 شهریور 1400 بروزرسانی: 10 شهریور 1400 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 2064

به "در سیر تکاملی، تا یک میلیون سال بعد، انسان ها چه تغییراتی می یابند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در سیر تکاملی، تا یک میلیون سال بعد، انسان ها چه تغییراتی می یابند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید