دلایل مشخص سوئیس به عنوان حافظ منافع ایران در عربستان

به گزارش تور چین ارزان، سخنگوی وزارت خارجه اظهار کرد: با توجه به مسائلی از جمله حج و صدور ویزا برای اتباع و حجاج ایرانی و نیز بعضی از مسائل دیگر، این اقتضاء به وجود آمد که یک کشور به عنوان حافظ منافع ایران در عربستان مشخص گردد.

دلایل مشخص سوئیس به عنوان حافظ منافع ایران در عربستان

حسین جابری انصاری، سخنگوی وزارت خارجه طی نشست هفتگی خود با خبرنگاران با اشاره به معین دولت سوئیس با عنوان حافظ منافع ایران و عربستان اظهار کرد:

در خصوص ایران و عربستان دو طرف به این جمع بندی رسیدند که مسائلی وجود دارد از جمله در رابطه با حج و صدور ویزا برای اتباع و حجاج ایرانی و بعضی مسائل دیگر که در شرایط فعلی روابط سیاسی و دیپلماتیک را از جهت حافظ منافع اقتضاء می نماید.

وی اضافه کرد: بر همین اساس ایران از دولت سوئیس تقاضا نموده بود که حافظ منافع ایران در عربستان باشد و مشابه این درخواست را عربستان سعودی از دولت سوئیس داشته است و متعاقبا دو درخواست مورد پذیرش دولت سوئیس نهاده شد.

جابری انصاری گفت: بعد از طی مراحل اجرایی و دیپلماتیک، دولت سوئیس حفاظت منافع ایران در عربستان و عربستان در ایران را بر عهده خواهد گرفت.

سخنگوی وزارت خارجه خاطر نشان کرد: در بعضی مواقع با وجود آن که روابط سیاسی و رسمی دو کشور قطع می گردد ممکن است منافع مشترکی همچنان میان دو کشور وجود داشته باشد که باز نگهداشتن حداقل مجاری دیپلماتیک را ضروری می نماید و مطابق توافقی که میان دو کشور صورت می گیرد، ساز و کار حفاظت از منافع هر یک از کشورها به وسیله کشوری ثالث مورد استفاده قرار می گیرد که در خصوص ایران و عربستان به همین شکل عمل شد.

منبع: ایسنا

منبع: کجارو
انتشار: 25 بهمن 1400 بروزرسانی: 25 بهمن 1400 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 2243

به "دلایل مشخص سوئیس به عنوان حافظ منافع ایران در عربستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلایل مشخص سوئیس به عنوان حافظ منافع ایران در عربستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید