دولت باید به بخش خصوصی توانمند اعتماد کند

به گزارش تور چین ارزان، به گزارش خبرنگاران، روز آدینه در مراسمی با حضور بهمن طاهرخانی نماینده تاکستان در مجلس شورای اسلامی، داود محمدی رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی، صارمی مدیرکل استاندارد استان، جمعی از صنعتگران و کارشناسان و فراوریکنندگان برای اولین بار در کشور خط فراوری شیشه فوق شفاف درکارخانه شیشه فلوت فارسجین تاکستان راه اندازی و افتتاح شد.

دولت باید به بخش خصوصی توانمند اعتماد کند

ظرفیت فراوری این خط فراوریی سالانه 150 هزار تن شیشه فوق شفاف است که تمامی عملیات طراحی و نصب ماشین آلات با یاری متخصصان و کارشناسان داخلی صورت گرفته است.

با افتتاح این خط فراوریی ضمن تامین این محصول که قبلا از کشورهای خارجی وارد می شد از خروج 10 میلیون و 500 هزار دلار ارز از کشور جلوگیری خواهد شد.

با راه اندازی این خط فراوریی در داخل کارخانه شیشه فلوت فارسجین برای 250 تا 300 نفر به صورت غیر مستقیم شغل ایجاد شده است.

داود محمدی در مراسم رونمایی از این خط فراوری اظهارداشت: چهلمین سال انقلاب در شرایطی جشن گرفته می گردد که ایران اسلامی در اوج اقتدار دفاعی و نظامی است.

وی اعلام کرد:موفقیت های ایران در دانش هسته ای، نانوتکنولوژی، اعزام موجود زنده به فضا و علوم نوین قابل توجه است اما همچنان در حوزه کسب و کار عقب مانده ایم و در این عرصه ضعف داریم.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: در حوزه اشتغال در میان 180 کشور دنیا در رتبه 124 و در عرصه چشم انداز در میان 24 کشور در ردیف 18 هستیم که این وضعیت باید بهبود یابد.

محمدی گفت: افتتاح واحدهای جدید و رونمایی از خطوط فراوری شیشه فوق شفاف نشان می دهد باید حمایت از صنعت و فراوری را جدی بگیریم تا اشتغال و اقتصاد کشور شکوفا گردد.

وی افزود: ظرفیت و توان کشور در بسیاری از حوزه ها بالاست و ما وظیفه داریم این توانمندی را شکوفا کنیم تا استقلال و خودکفایی کشور محقق گردد.

محمدی اظهارداشت: رمز موفقیت در سیاست اقتصاد مقاومتی اتکا به فراوری و توان داخلی است و همه باید یاری کنیم تا فراوریکننده واقعی انگیزه کار و فراوری و سرمایه گذاری را داشته باشد.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: راه اندازی خط جدید فراوری شیشه های فوق شفاف که از تکنولوژی بالایی برخوردار است نشان می دهد می توانیم به صنعتگران توانمند خود اتکا کنیم و به موفقیت برسیم و این واحد نمونه بارزی از اقتصاد مقاومتی است که باید مورد حمایت جدی قرار گیرد.

وی اعلام کرد: در این واحد نشان دادیم می توانیم بدون اتکا به مهندسان خارجی هم به قله های افتخار برسیم و فراوریات شاخصی داشته باشیم اما باید عزم همه ما جدی و پشتیبانی ها واقعی باشد.

محمدی یادآورشد: مسائل کشور با فراوری حل می گردد و اگر موانع فراوریکنندگان را دولت از سر راه بردارد و فراوری حمایت جدی و امور تسهیل گردد می توانیم از چالشها عبور کنیم.

وی گفت: به بخش خصوصی باید اعتماد گردد و امروز وجود بیش از 4 میلیون کارمند بیانگر بزرگ شدن بیش از حد دولت است که این روند منطقی نیست و برای چابک سازی باید اقدام کنیم.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی توضیح داد: در مجلس کوشش کردیم برای برطرف موانع فراوری گام برداریم و با برقراری مشوق های صادراتی امیدواریم همه دست بدست هم دهیم تا فراوریکننده در یک محیط آرام به کار و فراوری مشغول گردد وثروت ایجاد کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 299

به "دولت باید به بخش خصوصی توانمند اعتماد کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت باید به بخش خصوصی توانمند اعتماد کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید