دو برنز بنین پس از گذشت بیش از یک قرن به نیجریه بازگردانده شد

به گزارش تور چین ارزان، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده، دو برنز بنین پس از گذشت بیش از یک قرن به نیجریه بازگردانده شد.

دو برنز بنین پس از گذشت بیش از یک قرن به نیجریه بازگردانده شد

دو مجسمه برنز بنین که به وسیله سربازان بریتانیا غارت شده بودند، بعد از گذشت بیش از یک قرن به یکی از کاخ های سنتی نیجریه بازگردانده شدند تا امید برای بازگشت هزاران اثر تاریخی دیگر افزایش پیدا کند.

این آثار تاریخی که اغلب آنها در اروپا نگهداری می شوند، به وسیله کاوشگران و استعمارگران از پادشاهی قدرتمند بنین ربوده شدند و از ارزشمندترین آثار تاریخی آفریقا شناخته می شوند. بنین بخشی از جنوب غربی نیجریه امروزی را در برمی گرفت. به گفته موزه بریتانیا این آثار در حوالی قرن 16 میلادی خلق شده اند.

نماینده کاخ اوبا در مراسمی که برای استرداد دو مجسمه برنز که یکی به شکل خروس و دیگری به شکل پادشاه ساخته شده است، حضور داشت. او در این مراسم به این نکته اشاره نمود که بعضی از این مجسمه ها در کشورهایی همانند نیوزیلند، ایالات متحده آمریکا و ژاپن نیز نگهداری می شوند.

بازگشت این دو مجسمه نقطه عطف دیگری در سالی بشمار می رود که کشورهای آفریقایی برای پس گیری آثار تاریخی کشورشان به پا خاسته اند.

تاریخدانان فرانسوی معتقدند حدود 90 درصد از میراث فرهنگی آفریقا در اروپا نگهداری می گردد. یکی از موزه های فرانسه به تنهایی 70 هزار اثر آفریقایی و موزه بریتانیا نیز ده ها هزار اثر تاریخی آفریقایی را در مجموعه هایشان نگهداری می نمایند.

منبع: همگردی
انتشار: 15 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 15 اردیبهشت 1401 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 2319

به "دو برنز بنین پس از گذشت بیش از یک قرن به نیجریه بازگردانده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دو برنز بنین پس از گذشت بیش از یک قرن به نیجریه بازگردانده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید