راه کارهای زیباسازی محوطه ویلا

به گزارش تور چین ارزان، محوطه سازی و ایجاد فضای سبز برای ویلا، نیازمند ذوق و هنر می باشد تا با خلق فضایی سبز و دلنشین، باعث ایجاد حس سرزندگی و شادابی در ساکنان باغ گردد.

راه کارهای زیباسازی محوطه ویلا

جهت دریافت خدمات طراحی داخلی باغ ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

خبرنگاران | سرویس دکوراسیون - محوطه سازی ویلا یکی از اصلی ترین کارها در بحث ویلا سازی می باشد. شاید به جرأت بتوان گفت همه افراد از دیدن فضای سبز لذت می برند و برای مدت کوتاهی هم که شده از دغدغه هایشان دور می شوند. حتی بی احساس ترین افراد نیز در برابر گل و درخت و فضای سبز تسلیم و مبهوت تماشای آن همه زیبایی می شوند.

نکاتی در خصوص محوطه سازی ویلا

1- سنگ فرش کردن محوطه ویلا

هرکس که وارد محوطه ویلا می گردد، این نکته بسیار حائز اهمیت است که پایش را کجا می گذارد و چه حسی به او دست می دهد. انواع متنوعی از مدل سنگ فرش حیاط و باغ برای محوطه ویلا وجود دارد که افراد بسته به احتیاج و سلیقه خود، آنها را انتخاب می کنند. از جمله آنها، سنگ فرش های بتنی که علاوه بر مقرون به صرفه بودن، نصب و نگهداری آن بسیار ساده می باشد. سنگ ریزه ها که زیبایی منحصر به فردی دارند، وقتی روی آنها راه می رویم احساس می کنیم در کنار سواحل دریا قدم گذاشته ایم. هنگامی که باران می بارد، آب به لایه های پایین تر سنگ ریزه ها نفوذ می نماید و مانع لیز خوردن افراد می گردد.سنگ فرش با سنگ آهک به دلیل رنگ های روشنی که دارد باعث منعکس شدن گرما می گردد. همچنین سنگ فرش هایی از جنس گرانیت، علاوه بر زیبایی، برای مکان هایی با آب و هوای سرد بسیار مناسب می باشد.

2- چمن کاری محوطه ویلا

بعد از سنگ فرش کردن محوطه، ابتدا باید چمن کاری کرد. البته به این معنی نیست که برای محوطه سازی حتما باید چمن کاری کرد. ولی برای کسانی که قصد چنین کاری را دارند، باید مسئولیت های آن را بپذیرند. این کار را به دو صورت می توان انجام داد. چمن طبیعی و چمن مصنوعی. به دلیل اینکه چمن کاری علاوه بر داشتن تخصص و مهارت در این زمینه، رسیدگی نیز می خواهد، برخی از افراد مسئولیت آن را قبول نمی کنند و ترجیح می دهند که از طراحی با چمن مصنوعی استفاده کنند. چمن طبیعی باید با شرایط آب و هوایی و خاک آن منطقه سازگار باشد و در زمان های لازم و با دقت کافی آبیاری شوند. برای چمن کاری باید از متخصصان این کار هدایت و یاری گرفت.

3- گل کاری و درخت کاری محوطه ویلا

گل کاری و درخت کاری در محوطه ویلا علاوه بر اینکه می تواند در روحیه ساکنان ویلا مؤثر باشد، محیطی رویایی و شگفت انگیز را برای آنها فراهم می نماید. گاه افراد ساعت ها با نگاه کردن به این طبیعت، غرق در رویا می شوند و برای مدتی از همه مشغله هایشان دور می شوند. این کار در روحیه آنها تأثیر مثبتی دارد. برای گل کاری و درخت کاری بهتر است گل ها و درخت ها با مرزهای مشخصی کاشته شوند تا از شلوغی و هرج و مرجی محوطه جلوگیری گردد.

4- ساخت استخر در محوطه ویلا

طراحی یک استخر برای محوطه ویلا، می تواند چشم انداز متفاوت و زیبایی را برای ویلا ایجاد کند. در نظر دریافت مکان مناسب برای ایجاد یک استخر زیبا، بسیار مهم می باشد. استفاده ساکنان ویلا یا مهمانان آنها از استخر در روزهای گرم تابستان، می تواند فضایی صمیمی و شاد را فراهم کند.

5- ساخت آبنما در محوطه ویلا

آبنماها سبک ها و مدل های متفاوتی دارند که با توجه به محوطه ویلای مورد نظر در آنجا ساخته می شوند. آبنما یک جلوه زیبایی به طبیعت ویلا می دهد. همچنین اگر آبنما را از نوع موزیکال انتخاب کنیم، با ایجاد صدایی دلنشین در محوطه ویلا، یک حس زیبا و رویایی در آنجا ایجاد می نماید. این نوع آبنماها با نورپردازی در شب، روشنایی دل انگیزی در محوطه به وجود می آورند.

6- گذاشتن گلدان در محوطه ویلا

اگر عاشق گل و رسیدگی به آن هستید، با گذاشتن گلدان هایی با گل های متنوع و رنگارنگ در محوطه ویلا، یک فضای زیبا و هنری خلق کنید. در این صورت محوطه ویلا به یک محوطه بسیار شیک و جذاب تبدیل می گردد.

7- ساخت آلاچیق در محوطه ویلا

آلاچیق به عنوان یک سایه بان در محوطه ایجاد می گردد و زیبایی منحصر به فردی به محوطه ویلا می بخشد. آلاچیق ها مدل های متفاوتی دارند که از چوب های روسی، چوب های پلاستیکی و ... ساخته می شوند. انتخاب هر مدل بستگی به سلیقه افراد و میزان فضای محوطه ویلا دارد. همچنین بسته به سلیقه افراد درون آلاچیق با جایگاه یا تخت هایی تزیین می گردد.

8- گذاشتن مبلمان یا جایگاه در محوطه ویلا

با گذاشتن مبلمان یا جایگاه در محوطه ویلا، علاوه بر جذابیت و شیک شدن محوطه، باعث راحتی افراد نیز می گردد. چرا که هنگام تماشای محوطه، دیگر مجبور نیستند مدت زمانی را ایستاده صرف این کار کنند و یک دور همی صمیمانه ایجاد می گردد. همچنین گذاشتن جایگاه های مخصوص کنار استخرها، گزینه مناسبی برای زیبایی محوطه و دریافت حمام آفتاب می باشد.

9- ایجاد پارک بازی در محوطه ویلا

می توان یک قسمت از محوطه ویلا را به پارک بازی برای بچه ها اختصاص دارد. در این صورت با گذاشتن وسایل بازی در آن قسمت برای بچه ها، یک سرگرمی بچگانه برای آنها فراهم می گردد.

10- گذاشتن باربیکیو در محوطه ویلا

امروزه افراد کمتر از طریق ذغال، کباب درست می کنند و ترجیح می دهند که به روش های جدید و گازسوز این کار را انجام دهند. باربیکیو، در بیشتر ویلاها به چشم می خورد. افرادی که برای تعطیلاتشان به ویلا می فرایند معمولاً کباب و جوجه درست می کنند تا در دورهمی های خود بخورند و لذت ببرند. باربیکیو دستگاه هایی آماده هستند که در مدل های مختلف در بازار به عرضه می رسند. هرکس بسته به احتیاج و محوطه خود، آن را خریداری و در محل مورد نظر نصب می نماید. باربیکیوهای دیواری فضای کمتری را اشغال می کنند و مدل های ایستاده آن فضای بیشتری لازم دارند.

کلام آخر

امیدواریم مطالب بالا برای شما مفید بوده باشد همچنین در این رابطه مطالعه مطلب چگونه در دکوراسیون ویلا از اصول ساده بهره ببریم؟ را نیز توصیه می کنیم. لطفا نظرات خود را با ما و سایر همراهان مجله خبرنگاران به اشتراک بگذارید.

منبع: setare.com
انتشار: 1 دی 1399 بروزرسانی: 1 دی 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 1616

به "راه کارهای زیباسازی محوطه ویلا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه کارهای زیباسازی محوطه ویلا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید