رغبت صنعتگران برای سرمایه گذاری در آذربایجان شرقی

به گزارش تور چین ارزان، رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی گفت: در 2 ماه گذشته 123 مورد سرمایه گذاری حقیقی در استان رخ داده است.

رغبت صنعتگران برای سرمایه گذاری در آذربایجان شرقی

آقای پرنیان در نشست کارگروه تسهیل و برطرف موانع فراوری استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه در 2 ماه گذشته 123 مورد سرمایه گذاری حقیقی در استان رخ داده است گفت: این موضوع نشانگر رغبت صنعتگران برای سرمایه گذاری در استان است و دولت از صاحبان صنایع و فراوریکنندگان در استان حمایت می نماید.

در حال حاضر 19 محور برای سرمایه گذاری در حوزه معدن آماده شده است و پنج هزار میلیارد ریال نیز در صنعت شیشه استان به زودی سرمایه گذاری می گردد.

آذربایجان شرقی در بخش فولاد مقام نخست کشور را در اختیار دارد و در مجموع این استان رتبه چهارم صنعتی را داراست که برنامه ریزی نموده ایم تا سال آینده خود را به رتبه سوم برسانیم.

آذربایجان شرقی در حوزه فرش نیز رتبه نخست کشور واقع شده است طوری که 35 درصد صادرات فرش ایران به وسیله این استان انجام می گردد و به عنوان قطب کفش چرم ایران نیز 60 درصد فراوریات کفش های چرمی از این خطه انجام می گردد.

بزرگترین کارخانه چرم سازی در تبریز واقع شده و پایگاه چرم کشور به شمار میرود طوری که زنجیره فراوری چرم در آذربایجان شرقی کامل است.

در بخش لوازم خانگی و صادرات هم مقام نخست کشور را داریم و 50 درصد فراوریات شیرینی و شکلات کشور به عنوان قطب این صنعت در این استان تهیه می گردد، در بخش فراوری قطعات خودرو نیز مقام نخست را کسب نموده ایم.

رئیس سازمان صمت استان افزایش اختیارات استانداران، تفویض اختیارات وزاتخانه ها، تامین مواد اولیه واحد های صنعتی، افزایش اختیارات بانک ها، نگرش ویژه به شعاع 30 کیلومتری تبریز و برطرف کمبود برق در تبریز و آذربایجان شرقی را خواهان شد.

خبرنگاران آذربایجان شرقی تبریز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 11 خرداد 1401 بروزرسانی: 11 خرداد 1401 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 2337

به "رغبت صنعتگران برای سرمایه گذاری در آذربایجان شرقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رغبت صنعتگران برای سرمایه گذاری در آذربایجان شرقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید