برطرف استرس با هفت نوع استراحت

به گزارش تور چین ارزان، اغلب کارکنان دچار استرس می شوند؛ اما آن هایی که در محیط کاری پرتلاطم قرار دارند، استرس بیشتری تحمل می نمایند. یافته های پزشکی می گوید خواب کافی به تنهایی پاسخگو نیست و برای برطرف استرس، 7 نوع استراحت جسمی، ذهنی و روحی ضروری است. افراد در طول روز انرژی عاطفی از دست می دهند که باید جبران نمایند. تست صبحگاهی برای تامین انرژی ضروری است.

برطرف استرس با هفت نوع استراحت

به گزارش جهانی اقتصاد به نقل از World Economic Forum، در جهانیی که دشواری اداره خانواده، فشار های کاری و استرس زندگی روزمره زیاد است، چطور می توانید انرژی، شادی، خلاقیت و روابط خود را تازه و رو به رشد نگه دارید؟ دکتر ساندرا دالتون اسمیت، در کتاب خود با اسم استراحت مقدس شرح می دهد که چرا استراحت کردن دیگر کاملا اختیاری نیست و در خواب کافی خلاصه نمی گردد، بلکه ما به استراحت فکری، خلاقانه و اجتماعی هم احتیاج داریم. او در این کتاب هفت نوع استراحت را معرفی می نماید که معمولا جای آن ها در زندگی افراد خالی است.

1- استراحت جسمی. می تواند فعالیت هایی مثل یوگا، حرکات کششی یا ماساژ باشد که به بدن یاری می نماید از فشار بیرون بیاید.

2- استراحت فکری. وقتی برای تمرکز کردن یا به خواب رفتن مشکل داریم، به ما یاری می نماید. استراحت فکری باعث آرامش فکر می گردد و می تواند مدیتیشن، استراحت های کوتاه یا نوشتن افکار آزاردهنده را شامل گردد.

دکتر اسمیت می گوید: استراحت فکری برای خیلی از مردم مهم است، چون تقریبا در هر حوزه ای که وارد می شویم، از نظر فکری درگیر هستیم. پردازش فکری زیاد است و بنابراین استراحت فکری می تواند بخشی از آن فضای مغزی را خالی کند تا همواره حس نکنید فکر شما در حال نشخوار اطلاعات است.

3- استراحت حسی. اگر همه روز را پشت صفحه کامپیوتر می گذرانیم، به استراحت حسی هم احتیاج داریم که یعنی باید از نور زیاد، صدای بلند و تماس های کاری دور بمانیم.

4- استراحت خلاقانه. این نوع استراحت را وقتی به خودمان اجازه می دهیم زیبایی را در هر شکلی که هست بستاییم، تجربه می کنیم؛ زیبایی هایی مثل تئاتر و نمایش، هنر یا موسیقی یا زیبایی های طبیعی مثل رفتن به کوه یا ساحل.

5- استراحت اجتماعی. اگر در کارتان از نزدیک با مردم سروکار دارید یا در محیط های پرچالش کار می کنید، به این نوع استراحت احتیاج دارید. دکتر اسمیت می گوید: من نمی فهمیدم در طول یک روز چقدر انرژی اجتماعی و عاطفی از دست می دهم و هیچ سیستمی در اختیار نداشتم که این انرژی را برگردانم. با کمی تنها بودن، می توانیم استراحت اجتماعی داشته باشیم یا از بودن در کنار افرادی که به ما آرامش می دهند، لذت ببریم.

6- استراحت عاطفی. بعد از شرکت در یک مراسم تدفین یا تماشا فیلمی غمگین چه حسی دارید؟ ناامید و افسرده؟ با کسی که مستمع خوبی است صحبت کنید و بار این احساسات را کم کنید.

7- استراحت معنوی. یعنی درک این احساس که هر کسی احتیاج دارد به چیزی عظیم تر از خودش تعلق داشته باشد، احساس کند با دیگران در ارتباط است، احساس کند بخشی از بشریت است و چیزی را به جهان برمی گرداند، احساس کند که زندگی او معنا و هدف دارد.

بعضی تکنیک های استراحت عاطفی و معنوی عبارتند از: نوشتن ایده ها، درد دل کردن با دوستان و تمرین خودآگاهی.

اگر از خواب بیدار شوید و با خودتان بگویید حالم خوب است، یک روز خوب دیگر را آغاز می کنم یعنی این هفت سطح در مرحله سلامتی قرار دارند.

منبع: فرارو
انتشار: 4 مرداد 1400 بروزرسانی: 4 مرداد 1400 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 2014

به "برطرف استرس با هفت نوع استراحت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برطرف استرس با هفت نوع استراحت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید