رویترز: آمریکا شرکت های چینی بیشتری را تحریم می نماید

به گزارش تور چین ارزان، منابع آگاه به خبرگزاری رویترز گفتند دولت آمریکا در روز آدینه (به وقت محلی) بیش از 10 شرکت چینی را به بهانه شرایط منطقه سین کیانگ به فهرست سیاه اضافه می نماید.

رویترز: آمریکا شرکت های چینی بیشتری را تحریم می نماید

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، علی رغم هشدارهای پکن درباره دخالت های واشنگتن در امور داخلی این کشور، دولت آمریکا اما میخواهد شرکت های چینی بیشتری را به بهانه های حقوق بشری تحریم کند.

خبرگزاری رویترز امروز (آدینه) به نقل از دو منبع آگاه گزارش داد، دولت آمریکا در روز آدینه (به وقت محلی) بیش از 10 شرکت چینی را به بهانه شرایط منطقه سین کیانگ به فهرست سیاه اضافه می نماید.

این منابع - که نام یا مقام آنها ذکر نشده - به رویترز گفتند، افزوده شدن تعداد بیشتری از شرکت های چینی به فهرست تحریم های آمریکا بخشی از سیاست و اقدامات دولت جو بایدن برای جوابگو کردن پکن درخصوص نقض حقوق بشر است.

بر اساس این گزارش، تصمیم وزارت بازرگانی آمریکا بعد از اعلامیه آن در ماه گذشته مبنی بر افزودن 5 شرکت چینی و تعدادی از شخصیت های این کشور به فهرست تحریم ها انجام می گردد.

یکی از این منابع می گوید، وزارت بازرگانی آمریکا برنامه دارد که 14 کمپانی چینی را به علت بهره کشی و کار اجباری در منطقه سین کیانگ تحریم کند اما هویت این شرکت ها هنوز تعیین نشده است.

سفارت چین در واشنگتن، کاخ سفید و وزارت بازرگانی آمریکا هنوز به سوالات رویترز درباره این تصمیم دولت بایدن پاسخ نداده اند.

پیش از این، هووآ چون یینگ سخنگوی وزارت خارجه چین گفته بود آمریکا بیش از هر کشور دیگری در دنیا، مسلمانان را کشته و اکنون نگران شرایط سین کیانگ است. (جزئیات بیشتر)

سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین در ادامه گفت که آمریکا کوشش دارد بین چین و کشورهای مسلمان تفرقه بیاندازد. وی به آمریکا یادآور شد که 64 کشور دنیا از جمله ملل مسلمان چون ایران، سوریه، پاکستان و بعضی دیگر در چهل و ششمین نشست شورای حقوق بشر از چین حمایت کردند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 تیر 1400 بروزرسانی: 30 تیر 1400 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 2005

به "رویترز: آمریکا شرکت های چینی بیشتری را تحریم می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویترز: آمریکا شرکت های چینی بیشتری را تحریم می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید