سئول از آزمایش موشکی تازه کره شمالی اطلاع داد

به گزارش تور چین ارزان، ارتش کره جنوبی گفت که کره شمالی بامداد سه شنبه در جریان آزمایش موشکی تازه، پرتابه ای نامشخص را به سمت دریای ژاپن شلیک نموده است.

سئول از آزمایش موشکی تازه کره شمالی اطلاع داد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رسانه های محلی بامداد سه شنبه از آزمایش موشکی تازه کره شمالی و شلیک یک پرتابه به وسیله ارتش این کشور اطلاع دادند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از ارتش کره جنوبی گزارش داد که کره شمالی بامداد سه شنبه پرتابه ای ناتعیین را شلیک نموده است.

به نوشته خبرگزاری یونهاپ، ستاد مشترک ارتش کره جنوبی در بیانیه ای گفت ماهیت این پرتابه شلیک شده به وسیله کره شمالی هنوز تعیین نیست اما به سمت دریای شرقی پرتاب شده است.

خبرگزاری کیودو نیز به نقل از مقام های ژاپنی اطلاع داد که موشک شلیک شده به وسیله کره شمالی می تواند یک موشک بالستیک باشد.

کره شمالی در سال های اخیر از دریای ژاپن برای آزمایش تعدادی موشک بالستیک کوتاه برد تازه استفاده نموده اما این کشور اخیراً از موشک تازهی که از واگن قطار شلیک شده است نیز رونمایی کرد که هدف آن افزایش قابلیت بقا در پی حمله یک کشور دیگر است.

پیش از این، کیم سونگ نماینده پیونگ یانگ در سازمان ملل با تاکید بر حق این کشور برای انجام آزمایش های موشکی، اما گفته بود پیونگ یانگ هیچ قصدی برای استفاده از این فناوری ها علیه هیچ کشوری ندارد. (جزئیات بیشتر)

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 آبان 1400 بروزرسانی: 24 آبان 1400 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 2147

به "سئول از آزمایش موشکی تازه کره شمالی اطلاع داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سئول از آزمایش موشکی تازه کره شمالی اطلاع داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید