سامسونگ احتمالا روی ساخت یک لنز هوشمند کار می نماید

به گزارش تور چین ارزان، اینطور که به نظر می رسد، سامسونگ می خواهد به زودی از لنز هوشمند خود رونمایی کند. محصولی که برای بهره مندی از فناوری های مجذوب کننده آینده، گزینه مناسبی به شمار میرود.

سامسونگ احتمالا روی ساخت یک لنز هوشمند کار می نماید

این روزها گوشی های هوشمند اگرچه روز به روز شرکت ها قابلیت های متنوعی را به گوشی های هوشمند اضافه می نمایند اما این محصولات از سویی دارند تکراری و خسته نماینده تر می شوند. دنیا هوشمند به یک محصول دیگری احتیاج دارد تا بتواند عطش کاربران را ارضا کند و آن محصول دیگر فقط گوشی نیست. چندین سال است که گوشی های هوشمند بخش جدانشدنی از زندگی ما را تشکیل داده اند. با ورود این گجت ها، تحولی بزرگ در زندگی همه ما بوجود آمد اما به نظر می رسد دیگر وقتش رسیده جای خود را به محصولات دیگری بدهند.

محصولی که از آن به عنوان جانشین بعدی گوشی های هوشمند یاد می گردد، لنز هوشمند است. حال شاید در چندین سال ابتدایی، این دو در کنار هم در اختیار کاربران قرار بگیرند اما به مرور زمان، شاهد کنار رفتن گوشی ها خواهیم بود چرا که مانند فیلم های علمی-تخیلی، با همان لنز هم می توانیم تمام کارهای خود را انجام دهیم. شرکت های زیادی در فراوری لنز هوشمند فعالیت نمی نمایند اما به نظر می رسد بزرگ ترین شرکت فراورینماینده گوشی های هوشمند در دنیا تصمیم گرفته به این عرصه ورود کند.

اگرچه فناوری لنز هوشمند مربوط به آینده است اما ظاهرا در آینده ای نزدیک شاهد نسل های ابتدایی آن خواهیم بود. در حال حاضر هیچ لنز هوشمندی در بازار برای خرید در دسترس نیست چون هنوز هیچ شرکتی نتوانسته این همه پتانسیل و کاربرد را فقط درون یک لنز جای دهد اما به نظر می رسد سامسونگ قرار است یکی از آن شرکت هایی باشد که می خواهد دست به چنین کار بزرگی بزند.

به گفته یکی از تحلیل گران موسسه GlobalMarketVision، بازار لنز هوشمند قرار است به زودی شکوفا گردد. اگرچه چند سالی طول می کشد تا بالاخره بتوانیم شاهد نخسین نسل های آن باشیم اما بالاخره این اتفاق رخ می دهد چون تقریبا می توان گفت اکثریت قریب به اتفاق تحلیل گران حوزه فناوری و بازار معتقد هستند این اتفاق خواهد افتاد و سامسونگ هم یکی از اصلی ترین بازیکنان در رقابتی خواهد بود که با تولد لنزهای هوشمند جریان پیدا خواهد نمود.

از جمله شرکت هایی که گفته می گردد روی فناوری های مربوط به آینده سرمایه گذاری نموده اند می توان به گوگل، Sensimed AG، اپل و سامسونگ اشاره نمود که البته در رابطه با اپل مثلا شنیدیم که روی ساخت یک عینک هوشمند برای بهره مندی از فناوری های مربوط به واقعیت افزوده کار می نماید.

این نخستین باری نیست که در رابطه با فعالیت سامسونگ در زمینه ساخت لنز هوشمند می شنویم. در سال 2016، سامسونگ پتنتی را مربوط به یک لنز هوشمند ثبت کرد تا این گمان به فکر کاربران برسد که شرکت ظاهرا می خواهد کارهای عجیبی انجام دهد. دو سال قبل از آن، سامسونگ حتی برندی را با نام تجاری Gear Blink در کره جنوبی به ثبت رساند که به نظر می رسید مربوط به لنزهای هوشمند باشد.

حالا دنیای لنزهای هوشمند چگونه قرار است تحول پیدا کند معین نیست. اینکه لنزهای هوشمند در نهایت چه قابلیتی خواهند داشت، چگونه می خواهند زندگی کاربران را تغییر دهند، آیا جانشین گوشی های هوشمند خواهند شد یا در کنار آن ها حضور دارند و بسیاری موارد دیگر، پرسش هایی هستند که هنوز پاسخی برای آن ها نداریم و باید منتظر بمانیم ببینیم چه شرکتی پیش قدم می گردد و اولین اطلاعات را در این زمینه منتشر می نماید. حال صرف نظر از این پرسش ها، به نظر می رسد سامسونگ قطعا یکی از اصلی ترین بخش های آن خواهد بود که بیش از 5 سال است روی انواع فناوری های مختلف مربوط به لنز تحقیق می نماید. از آن جایی که سامسونگ بزرگ ترین فراورینماینده گوشی در دنیا است، طبیعی هم بود که در شکوفایی یک فناوری نو پیش قدم باشد. شرکت کره ای با درک اهمیت بالای لنز هوشمند تصمیم گرفته فعالیت خود را در این زمینه رسما شروع کند تا از شرکت های رقیب عقب نماند.

در حال حاضر تنها چیزی که می دانیم این است که گفته می گردد این فناوری تجربه بازی روی موبایل را متحول می نماید. حال چگونه این اتفاق رخ می دهد پرسشی است که پاسخ آن را حالاحالاها دریافت نخواهیم کرد. متأسفانه اطلاعات زیادی در رابطه با جزئیات این لنز، کاربردهای آن، تاریخ رونمایی، تاریخ عرضه، قیمت و … نداریم اما انتظار می رود در آینده ای نزدیک ولی نامعین، خبرهای بیشتری پیرامون آن منتشر گردد.

منبع: SamMobile

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 28 خرداد 1401 بروزرسانی: 28 خرداد 1401 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 2355

به "سامسونگ احتمالا روی ساخت یک لنز هوشمند کار می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ احتمالا روی ساخت یک لنز هوشمند کار می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید