معرفی فرودگاه بین المللی شیاوشان، هانگزو چین

به گزارش تور چین ارزان، فرودگاه هانگزو چین | Hangzhou Xiaoshan International Airport

شهر هانگزو که سابقا به آن هانگچو (Hangchow) نیز گفته می شد، پایتخت و پرجمعیت ترین شهر استان زجیانگ (Zhejiang) در شرق کشور چین می باشد. این شهر در بالای خلیج هانگزو قرار گرفته که شهرهای شانگهای و نینگبو (Ningbo) را از یکدیگر جدا می نمایند. شهر هانگزو به دلیل قرارگیری در انتهای جنوبی کانال گراند، نقش مهمی را در طول هزاره های گذشته در کشور چین ایفا نموده و یکی از مشهورترین و پیروز ترین شهرهای چین بوده است. منطقه شهری دریاچه غربی (West Lake) یک میراث دنیای یونسکو بوده که در غرب شهر هانگزو واقه شده و از جمله جاذبه های دیدنی آن می باشد. یک مطالعه ای که توسط بنیاد پژوهشی چین و PwC انجام شد نشان داد که شهر هانگزو در میان فرصت های سرمایه گذاری در این کشور رتبه اول را دارا است. علاوه بر این، هانگزو در طبقه بندی دنیای شهرها دارای رده Beta+ می باشد. هانگزو که به عنوان چهارمین شهر بزرگ چین شناخته می گردد در سرشماری سال 2010 جمعیتی بیش از 21 میلبیون نفر را در خود جای داده است. هانگزو مرکز فن آوری های در حال ظهور و تجارت الکترونیک می باشد. در ادامه معرفی فرودگاه های دنیا قصد داریم تا فرودگاه هانگزو چین و خدمات این فرودگاه بین المللی را تشریح نماییم پس با خبرنگاران همراه شوید.

معرفی فرودگاه بین المللی شیاوشان، هانگزو چین

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

فرودگاه بین المللی شیاوشان، هانگزو چین

فرودگاه هانگزو چین که به فرودگاه بین المللی شیاوشان نیز مشهور می باشد با کد یاتا HGH و کد ایکائو ZSHC به عنوان فرودگاه اصلی این شهر و پایتخت استان زجیانگ چین است. این فرودگاه بین المللی در ساحل جنوبی رودخانه کوانتانگ (Qiantang) در ناحیه شیاوشان و در 27 کیلومتری شرق مرکز شهر هانگزو واقع شده است. شرکت معماری آداس (Aedas) این فرودگاه بین المللی را طراحی نموده است. این فرودگاه بین المللی خدمات حمل و نقل هوایی را به سراسر مقاصد در کشور چین انجام داده و مسیرهای بین المللی آن عمدتا شرق و جنوب شرق آسیا و بعضی از نقاط در آفریقا، اروپا و آسیای جنوبی است. علاوه بر این فرودگاه بین المللی هانگزو چین به عنوان مرکزی برای خطوط هوایی ایرچاینا (Air China)، خطوط هوایی چاینا ایسترن (China Eastern Airlines)، چاینا ساترن (China Southern Airlines)، خطوط هوایی هاینان (Hainan Airlines) و خطوط هوایی شیامن (Xiamen Airlines) می باشد. در سال 2017 بیش از 35.5 میلیون مسافر به وسیله این فرودگاه جا به جا شده که از نظر ترافیک مسافری رتبه دهم در کشور چین را به دست آورده است. از سوی دیگر فرودگاه بین المللی هانگزو رتبه ششم را در حمل و نقل باری و رتبه نهم را در تعداد نشست و برخاست پروازها با بیش از 271 هزار عدد داشته است.

خدمات و امکانات فرودگاه هانگزو چین

اینترنت وای فای: خدمات اینترنت وای فای رایگان در فرودگاه هانگزو چین قابل دسترس می باشد. به طور شگفت انگیزی برای دسترسی به اینترنت در این فرودگاه احتیاج به داشتن شماره تلفن چینی نخواهید داشت. علاوه بر این بعضی از کافه های این فرودگاه نیز خدمات اینترنت را در اختیار مشتریان خود قرار می دهند. مانند کافه اینترنتی عقاب قرمز (Red Eagle Internet Café) که نزدیک گیت 20 در بخش پروازهای داخلی قرار داشته و از 8:30 صبح تا 10:30 شب آماده ارائه خدمات است. همچنین کافه های گلوبال لیزور (Global Leisure) و چاینا یونیکورن لیزور (China Unicom Leisure) که هر دو در نزدیکی گیت 19 پروازهای داخلی قرار دارند.

کانتر اطلاعات: در سالن های ساختمان ترمینال 3 کانتر اطلاعات وجود دارد. یکی در بخش پروازهای خروجی داخلی در نزدیکی گیت یک، دیگری در سالن پروازهای خروجی بین المللی در نزدیکی گیت 3 و آخری نیز در سالن پروازهای ورودی داخلی بین گیت 5 و اتاق انتظار اتوبوس های شاتل واقع شده است.

خدمات پولی و صرافی: دستگاه های خودپرداز و ATM در فرودگاه بین المللی هانگزو چین وجود داشته اما ممکن است هزینه کارمزد برای دریافت وجه نقد اعمال گردد. این خودپردازها در تمامی بخش های فرودگاه و سالن های پروازهای ورودی و خروجی نیز وجود دارند. خدمات تبادل ارز نیز در این فرودگاه در چند نقطه ارائه می گردد. شما می توانید این خدمات را در ترمینال A در نزدیکی گیت A02 و کنار فروشگاه فری شاپ مشاهده کنید. علاوه بر این در ترمینال A در سالن شماره 2 پروازهای ورودی و همچنین در ترمینال B در سالن 12 پروازهای ورودی می توانید خدمات صرافی و نبادل ارز را دریافت نمایید.

فروشگاه فری شاپ و خرید: فروشگاه های فری شاپ در دسترس بوده و علاوه بر آن گزینه های مختلفی از فروشگاه های دیگر نیز وجود دارند. همچنین می توانید فروشگاه های Family Marts را در لحظات آخر پیش از پرواز خود مشاهده نمایید. این فروشگاه ها را می توانید در بخش پروازهای ورودی ترمینال A نزدیک گیت 4، در بخش مسافران ترمینال B نزدیک کانتر جزیره ای و در بخش عمومی ترمینال B مشاهده نمایید. خدمات این فروشگاه ها از ساعت 6 صبح تا 12 شب می باشد.

رستوران ها و کافه ها: گزینه های مختلفی در هر دو ترمینال فرودگاه بین المللی هانگزو چین وجود داشته که خدمات غذا را ارائه می کند. تنوع رستوران ها زیاد بوده و اکثر گزینه ها برای انخاب شما وجود دارند. رستوران یا کافه 24 ساعته در این فرودگاه وجود نداشته اما بعضی از رستوران ها و کافه ها مانند مک دونالد (McDonalds)، رستوران بیف نودل (Beef Noodle Restaurant)، استارباکس (Starbucks)، کی اف سی (KFC)، دیوکافه (Dio Coffee) و بسیاری دیگر در دسترس خواهند بود.

خدمات بچه ها: علاوه بر خدمات تعویض پوشک و نگهداری بچه ها در سرویس های بهداشتی فرودگاه بین المللی هانگزو بخش نیز برای تخلیه انرژی بچه ها قبل از سوار شدن به پرواز وجود دارد. ناحیه بازی بچه ها در بخش پروازهای خروجی و در مجاورت گیت A01 قرار گرفته است.

روش های حمل و نقل در فرودگاه بین المللی هانگزو چین

اتوبوس: خدمات اتوبوس ها از فرودگاه بین المللی هانگزو به مرکز این شهر ارائه می گردد. این ها که کاملا با اتوبوس های فرودگاه تعیین شده اند در حدود 20 یوان هزینه خواهد داشت. اتوبوس های فرودگاه تا زمانی که به طور کامل پر نشوند حرکت نمی نمایند بنابراین این روش حمل و نقل برای زمانی که عجله نداشته باشید گزینه خوبی است.

تاکسی: تاکسی های مخصوص فرودگاه بین المللی هانگزو چین در سطح همکف بیرون از فرودگاه قابل دسترس می باشند. تمامی این تاکسی ها مجهز به تاکسی متر می باشند.

اجاره اتومبیل: خدمات اجاره اتومبیل توسط چند آژانس اجاره اتومبیل ارائه می گردد. از جمله این شرکت ها می توان به اجاره اتومبیل اکستریم (Extreme Car Rental) و اجاره اتومبیل شنزو (Shenzhou Car Rental) khl fvn.

منبع: www.sleepinginairports.net

منبع: الی گشت
انتشار: 4 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 426

به "معرفی فرودگاه بین المللی شیاوشان، هانگزو چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی فرودگاه بین المللی شیاوشان، هانگزو چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید