تور دهلی: سفر 10 روزه به هند (دهلی، آگرا، جیپور)

به گزارش تور چین ارزان، هند یکی از کشورهای توریستی آسیا به ویژه در ایام نوروز برای ایرانیان به شمار میرود. با خبرنگاران همراه باشید تا برنامه سفری منظم را برای سفر به این کشور به شما پیشنهاد کنیم.

تور دهلی: سفر 10 روزه به هند (دهلی، آگرا، جیپور)

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور دهلی ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

شاید بیشتر اطلاعاتی که ما از کشور هند داریم در زمینه غذاها و فیلم های هندی باشد؛ اما در این کشور جاذبه های متعدد و بی نظیری وجود دارد. به خاطر تنوع بالای نژادی، فرهنگی، زبانی و مذهبی هند، سالانه گردشگران زیادی از سراسر دنیا قصد سفر به این کشور کهن می نمایند. پیشنهاد می کنیم سفر خود به هند را با برنامه سفر پیش ببرید.

دهلی

اگر رویای سفر به کشور زیبای هند را در سر دارید، به شما پیشنهاد می کنیم حتما سری هم به شهر زیبای دهلی بزنید. شهری پوشیده از آثار زیبا که سبک زندگی مردم آن حتما نظر شما را به خود جلب می نماید.

روز اول

مسیرهای روز اول

منار قطب

منار قطب یکی از منارهای بلند هند است که در یونسکو به ثبت رسیده است. در پای این منار مسجدی واقع شده است که گفته می گردد اولین مسجدی است که در هند ساخته شده است. یک ستون آهنی 7 متری در محوطه وجود دارد. گفته می گردد اگر د رحالی که پشت خود را به منار نموده اید، بتوانید با دستان خود به آن حلقه بزنید 7 آرزوی شما برآورده می گردد.

  • ساعات بازدید از 7 صبح تا 5 بعدازظهر

بیشتر بخوانید

معبد نیلوفر آبی

لوتوس تمپل یا معبد نیلوفر آبی، به وسیله فریبرز صهبا به طور کامل از سنگ مرمر سفید ساخته شده است. این بنا به شکلی ساخته شده است که نماد مشترک آیین هندو، بودایی، اسلام و جین باشد. مهم نیست که شما چه اعتقادی دارید، در هر صورت این بنا را زیبا، باشکوه و تاثیرگذار خواهید یافت.

  • ساعات بازدید: همه روزه 24 ساعته
  • حدفاصل منار قطب تا معبد 19 دقیقه با تاکسی، 28 دقیقه با اتوبوس

آرامگاه همایون

آرامگاه همایون یکی از جاذبه های تاریخی و گردشگری دهلی است که در لیست یونسکو به ثبت رسیده است. این آرامگاه پس از مرگ همایون به وسیله بیوه او، بگا بیگم ساخته شده است. این بنا اولین آرامگاهی است که در شبه جزیره هند، به شکل باغ و آرامگاه ساخته شد. این مقبره در مرکز باغی مربع شکل به نام چارباغ واقع شده است که در سراسر آن کانال های آب کم عمق عبور می نماید. در این بنا چندین حاکم از سلسله مغول به خاک سپرده شده اند.

  • ساعات بازدید از 6 صبح تا 6 بعد از ظهر
  • حد فاصل معبد تا آرامگاه 18 دقیقه با تاکسی

روز دوم

مسیرهای روز دوم

دروازه هند

همه در خصوص شکوه و عظمت دروازه هند اطلاعاتی دارند. در طول سال مردمی را می توانید ببینید که برای برپایی پیک نیک یا فقط قدم زدن در حوالی دروازه هند به این مکان می آیند. در اطراف این دروازه آب نماهایی وجود دارد تا زیبایی اینجا را دوچندان کند.

  • ساعات بازدید: همه روزه 24 ساعته

بیشتر بخوانید

موزه ملی

موزه ملی، بزرگ ترین موزه در سراسر هند به شمار می رود. در این موزه می توانید در بخش های مختلف از جمله بخش ماقبل تاریخی تا قسمت مدرن تاریخ و فرهنگ هند به گشت وگذار بپردازید. علاقه مندان تاریخ و عاشقان هنر، به طور یکسان موارد موردعلاقه خود همانند آثار باستانی قدیمی، اسلحه ها، آثار هنری تزئینی، مجسمه ها، جواهرات، نسخه های خطی قدیمی، منسوجات، نقاشی و مجموعه های مختلف و متنوعی از تمام تاریخ هند را در این موزه پیدا خواهند کرد.

  • ساعات بازدید از 10 صبح تا 6 عصر
  • حد فاصل دروازه هند تا موزه 12 دقیقه پیاده، 4 دقیقه با تاکسی

باغ های لودی (Lodi Gardens)

اگر سنترال پارک نیویورک را دیده باشید، باغ های لودی (Lodi) برایتان آشناتر به نظر می رسد. باغی زیبا برای بازی بچه ها، به همراه خرابه های قرون وسطایی به سبک هندی و اسلامی، مناسب برای فرار از استرس، شلوغی و هرج مرج که در لوتینز واقع شده است. این باغ ها سر جمع 90 هکتار مساحت دارند. از جمله بناهای تاریخی که می توان در این مکان مشاهده کرد آرامگاه محمد شاه، سکندر لودی، شیش گنبد و گنبد بارا است.

  • ساعات بازدید: همه روزه 24 ساعته
  • حد فاصل موزه تا باغ 11 دقیقه پیاده، 7 دقیقه با تاکسی

روز سوم

مسیرهای روز سوم

قلعه سرخ

مشهورترین بنای تاریخی دهلی قلعه سرخ است که یادآور امپراتوری مغول است که بر هند حکومت می کردند. دیوارهای این قلعه که در 2 کیلومتر کشیده شده، در سال 1638 ساخته شده است تا از هجوم بیگانگان جلوگیری گردد. با این حال این قلعه به وسیله سیک ها و انگلیسی ها تصرف شد و آن گونه که باید، نتوانست با متجاوزان مقابله کند. شب ها در این قلعه نمایش نور و صدا برگزار می گردد تا بازدیدنمایندگان را به حال وهوای آن دوران ببرد و آن ها تاریخ را از نزدیک لمس نمایند.

مقبره گاندی

بازدید از مقبره گاندی به شما نشان خواهد داد که پدر ملت هند در تاریخ 30 ژانویه 1948، دقیقا کجا ترور شده است. او 44 روز قبل از اینکه ترور گردد، به خانه ای نقل مکان نموده بود و امروز اتاقی که او در آن می خوابید، به همان شکلی که در آخرین روز زندگی از آن خارج شده بود، نگهداری شده است.

  • ساعات بازدید از 6:30 صبح تا 6 عصر
  • حد فاصل قلعه سرخ تا مقربه 6 دقیقه با تاکسی، 21 دقیقه پیاده

معابد Swaminarayan Akshardham

Swaminarayan Akshardham ، مجموعه معابد ساده و بی سر و صدایی است که با داشتن معماری شگفت انگیز و یکی از آرامش بخش ترین و زیباترین ساخته های دست انسان در دهلی به روی عموم باز است. اگر دنبال مکانی آرام، بدون جمعیت زیاد و باشکوه می گشت اینجا مناسب شما خواهد بود.

  • ساعات بازدید از 9:30 صبح تا 6 عصر
  • حد فاصل مقبره تا معابد 12 دقیقه تاکسی، 30 دقیقه با اتوبوس

جیپور

جیپور (Jaipur) معروف به شهر صورتی، از شهرهای تاریخی هند و مرکز استان راجستان است. شهر جیپور در شمال غربی کشور هند واقع شده است. این شهر 3.1 میلیون نفر جمعیت دارد. شهر جیپور نخستین شهر دارای طرح شهری در هند بود. این شهر در فاصله 265 کیلومتری دهلی مرکز هند قرار گرفته است.

روز اول

مسیرهای اول

قصر بادها

این مجموعه کاخ بنایی 5 طبقه به شکل تاج کریشنا که به رنگ صورتی و قرمز است. این ساختمان اصلی ترین جاذبه گردشگری جیپور و یکی از مشهورترین نمونه های معماری راجپوت است. نام این ساختمان به معنای قصر بادها است و بنای خارجی آن بیش از 953 پنجره دارد؛ درگذشته بانوان قصر در پس این کاخ بزرگ می توانستند هیاهوی زندگی روزمره و مردم عادی را نظاره گر باشند.

ساعات بازدید از 9 صبح تا 5 بعدازظهر

رصدخانه جانتر مانتر

رصدخانه جانتر مانتر در نزدیکی منطقه (Connaught Place) (یکی از بزرگ ترین و شناخته شده ترین منطقه ها تجاری دهلی نو) واقع شده است و یکی از پنج رصدخانه ستاره شناسی ساخته شده به وسیله مهاراجه جی سینگ دوم در سال 1725 میلادی به شمار می رود. این بنا طوری طراحی شده است تا امکان رصد کردن حرکات خورشید، ماه و سیاره ها را در اختیار کارکنان بگذارد.

  • ساعات بازدید از 9 صبح تا 4:30 بعدازظهر
  • حد فاصل قصر بادها تا رصدخانه 10 دقیقه پیاده

قصر شهر

قصر شهر که در خود قصر چاندرا (Chandra)، قصر مبارک و چند ساختمان دیگر را جای داده است، مجموعه ای از قصرها را شامل می گردد.

  • ساعات بازدید از 9:30 صبح تا 5 عصر
  • حد فاصل رصدخانه تا قصر شهر 1 دقیقه پیاده

روز دوم

مسیرهای روز دوم

معبد گاویند دوجی

این معبد زیبا و تاریخی در میان 7 معبد دیگر در استان راجستان (Rajasthan) جیپور واقع شده است.

  • ساعات بازدید از 9 صبح تا 5 بعدازظهر

موزه تالار آلبرت

این موزه قدیمی ترین موزهی استان راجاستان به شمار می آید و در ورودی آن نمونه بارزی از معماری هندی است.

  • ساعات بازدید از 9 صبح تا 5 عصر، 7 عصر تا 10 شب
  • حد فاصل معبد تا موزه 12 دقیقه با تاکسی، 33 دقیقه با اتوبوس

معبد لاکشمی نریان (Lakshmi Narayan)

این معبد هندی یکی از چندین معبد بیرلا ماندیز واقع شده در سراسر کشور است.

  • ساعات بازدید 24 ساعته
  • حد فاصل موزه تا معبد 9 دقیقه با تاکسی

روز سوم

مسیرهای روز سوم

کاخ شناور جال محل

یکی از زیباترین و رویایی ترین کاخ های دنیا کاخ شناور جال محل است که با توجه به زیر آب بودنش بسیار زیبا است. کاخ شناور جال محل یک ساختمان کمیاب است، این دقیقا یک قصر نیست زیرا هیچ اتاق قابل سکونتی برای ماندن ندارد. فقط یک باغ تراس است که مهاراجه در زمان فراغت پیاده روی می نموده است.

  • ساعات بازدید از 9:30 تا 4 بعد از ظهر

قلعه و قصر امبر

قلعه امبر در ناحیه امر واقع شده است که 11 کیلومتر با جیپور فاصله دارد.

  • ساعات بازدید از 8 صبح تا 5:30 بعد از ظهر
  • حد فاصل کاخ تا قلعه 10 دقیقه با تاکسی

قلعه جاگراح

قلعه جاگراح با قرارگیری در بالای کوه از یک طرف نظاره گر دریاچه مائوتا و در طرفی شاهد قلعه امبر است.

  • ساعات بازدید از 9 صبح تا 5 عصر
  • حد فاصل قلعه امبر تا قلعه جاگراح 15 دقیقه با تاکسی

آگرا

آگره (Agra) یا آگرا سومین شهر بزرگ در استان اوتار پرادش در کشور هند است. این شهر درکنار رودخانه یامونا (جمنا) قرار گرفته و از دهلی، مرکز هند، با ماشین تنها دو ساعت ونیم، با قطار 4 ساعت و با هواپیما 30 دقیقه فاصله دارد.

روز اول

مسیرهای روز اول

مسجد جامع

مسجد جامع یکی از بزرگ ترین مساجد هند و آخرین بنای ساخته شده به دستور شاه دنیا به شمار می رود. ساخت این بنا در سال 1658 تکمیل شد. این مسجد زیبا دارای سه مدخل، چهار برج زاویه دار و دو مناره قرمز رنگ سنگی با ارتفاع 40 متر و خط های راه راه عمودی مرمری است.

  • ساعات بازدید از 24 ساعته

قلعه سرخ

قلعه سرخ، قلعه ای تاریخی در شهر آگرا هند است که به قلعه آگرا نیز معروفیت دارد. این قلعه تاریخی به همراه بنای تاج محل از جاذبه های مهم شهر آگرا به حساب می آیند.

  • ساعات بازدید از 8:30 صبح تا 6 بعدازظهر
  • حد فاصل مسجد تا قلعه 13 دقیقه پیاده

بیشتر بخوانید

تاج محل

تاج محل نماد عشق و یکی از عجایب هفت گانه تازه دنیا است که در آگرا واقع شده است. این بنای باشکوه و بسیار زیبا حاصل هنر و نبوغ معماران ایرانی همانند استاد احمد و حمید لاهوری بوده است. این بنا 58 متر ارتفاع به همراه 56 متر پهنا دارد. این مقبره سازه مرمری سفید رنگ بزرگی است که روی صفحه مرمری عظیمی واقع شده است و شامل یک ساختمان متقارن با یک ایوان و گنبد و گلدسته ها می گردد. تماشایی ترین ویژگی این مقبره، گنبد مرمری و زیبای آن است که حدود 35 متر ارتفاع دارد و اغلب گنبد پیازی نامیده می گردد.

  • ساعات بازدید از 6 صبح تا 6 عصر
  • حد فاصل قلعه تا تاج محل 10 دقیقه با تاکسی

روز دوم

مسیرهای روز دوم

یادبود روضه

این نماد از غم شامل مقبره علامه افضل خان ملا است، دانشمند و شاعری که در زمان امپراتوری شاه دنیا نخست وزیر بود.

  • ساعات بازدید از 10 صبح تا 5 عصر

مقبره اعتمادالدوله

مقبره اعتمادالدوله یادبودی از شهر آگرا در ایالات اوتار پرادش (Uttar Pradesh) است. این مقبره معمولا با نام جعبه جواهرات و برخی وقت ها با نام تاج بچه یاد می گردد.

  • ساعات بازدید از 8 صبح تا 12 ظهر
  • حد فاصل یادبود تا مقبره 16 دقیقه پیاده، 11 دقیقه با تاکسی

باغ مهتاب

باغ مهتاب مجموعی از چند باغ است که در شمال تاج محل در شهر آگرا قرار گرفته است.

  • ساعات بازدید از 6 صبح تا 7 شب
  • حد فاصل مقبره تا باغ 7 دقیقه با تاکسی

روز سوم

مسیرهای روز سوم

مقبره مریم

معماری زیبا و خاص یادبود سپید رنگ قبر همسر اکبر کبیر آن را جزو جاذبه های شهر آگرا نموده است.

  • ساعات بازدید از 7 صبح تا 7 شب

مقبره اکبر کبیر

این مقبره، مقبره امپراطور مغول بوده است. اکبر کبیر این شاهکار معماری را بین سال های 1605-1613 بنا نموده است.

  • ساعات بازدید از 7 صبح تا 7 شب
  • حد فاصل مقبره مریم تا مقبره اکبر کبیر 4 دقیقه با تاکسی، 21 دقیقه پیاده
منبع: کجارو / travel.sygic.com / travel.sygic.com / tripadvisor.com
انتشار: 18 دی 1400 بروزرسانی: 18 دی 1400 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 2200

به "تور دهلی: سفر 10 روزه به هند (دهلی، آگرا، جیپور)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور دهلی: سفر 10 روزه به هند (دهلی، آگرا، جیپور)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید