آشنایی با سوغاتی های پوکت

به گزارش تور چین ارزان، خرید سوغاتی یکی از مهمترین بخش های تجربه سفر است. نکته مهم در پیدا کردن سوغاتی خوب این است که چیزی باشد که شما را یاد تعطیلات لذتبخش خود بیندازند و با نگاه کردن به آن ذهن شما یاد خاطرات شیرین سواحل سفید، درختان نخل، شب های پر شور و غذاهای خوشمزه پوکت بیفتد، می خواهیم بدون اینکه پول زیادی خرج کنیم یا در بازارهای شهر زیاد بگردیم این سوغاتی را پیدا کنیم، لیستی از چهار سوغاتی محبوب پوکت و اینکه از کجا می توانید آن ها را با قیمت مناسب بخرید تهیه نموده ایم، در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

آشنایی با سوغاتی های پوکت

برای سفر با تور پوکت همراه ما باشید.

1. تی شرت و زیرپوش

وقتی که پوکت هستید باید حتما یک تی شرت مناسب داشته باشید. یکی از نشانه هایی که می گوید شما به تایلند رفته اید داشتن تی شرت هایی است که در تاریکی شب برق می زند. این لباس ها طراحی های بسیاری دارند که برخی از آن ها در کشور بسیار معروف است. اگر یک کم بیشتر در مغازه ها بگردید می توانید تی شرتی با طرح متفاوت و زیبا پیدا کنید. کیفیت و جنس این لباس ها با هم فرق می نماید اما قیمت آن ها خیلی کم است و معمولا بیشتر از 200 بات نمی گردد. می توانید آن را در بازار آخر هفته که در جاده غربی چائو فا در بیرون شهر پوکت برپا می گردد بخرید.

2. فیل و قورباغه

فیل دقیقا به معنی سرزمین لبخندها ست و خیلی از گردشگران با رفتن به تایلند فیل سواری می نمایند. شما می توانید خانه های خود را با مجسمه هایی که شبیه این حیوانات باشکوه هستند و از چوب، فلز یا سنگ در سایزهای مختلف درست شده اند تزئین کنید. وقتی که آن ها را به خانه بردید بهتر است در جایی کنار در ورودی قرار دهید. اگر فیل دوست نداشتید قورباغه کوچک چوبی هم می تواند انتخاب خوب باشد، اگر دسته ای که در کنار این قورباغه چوبی قرار گرفته است را تکان دهید از خود صدا در می آورد. قیمت هر دوی این مجسمه های کوچک از 50 بات آغاز می گردد. بهترین محل برای خرید این مجسمه ها رفتن به اکسپو پوکت است که شبیه بازار آخر هفته هاست ولی آن شلوغی را ندارد.

3. گل صابونی

یکی از نمادهای قابل توجه تایلند گل های زیبای آن است. ممکن است همین که به هتل رسیده باشید یک حلقه گل ارکیده به شما داده باشند اما گل های طبیعی زود پژمرده می شوند و مطمئنا نمی توانید آن ها را تا خانه ببرید. خوشبختانه راهی وجود دارد که می توانید هم نمونه ای از گل های زیبای این کشور و هم صنایع دستی و هنر آن ها را به عنوان سوغاتی از این سرزمین به خانه ببرید . گل صابونی همانطور که از اسمش معلوم است از صابون های خوشبو درست شده و در ظاهر خیلی شبیه گل های واقعی است. برای خرید آن می توانید به بازار عبادتگاه کارون بروید و آن ها را با قیمت مناسبی که معمولا بیشتر از 100 بات نمی گردد تهیه کنید.

4. پارچه و ابریشم

شاید معروف ترین صادراتی که تایلند دارد ابریشم های با کیفیت آن باشد، طراحی روی پارچه هم به ویژه در پوکت خیلی معمول است. با توجه به کیفیت مناسب و طراحی های پیچیده و زیبایی که دارند از قیمت مناسبی برخوردارند. شما به راحتی می توانید روسری، کروات، ساری، پیراهن، رومیزی، روبالشتی و … را در غرفه بازارها و فروشگاه های تعیین پیدا کنید یا می توانید پیش خیاط بروید تا برایتان لباس ابریشمی بدوزد. حواستان به ابریشم های ارزان که از پلی استر درست شده، باشد که معمولا با قیمت مناسبی که دارند قابل شناسایی هستند. برای خرید یک روسری ابریشمی خوب باید حدود 500 بات پول بدهید.

منبع: الی گشت
انتشار: 23 تیر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 352

به "آشنایی با سوغاتی های پوکت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با سوغاتی های پوکت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید