سیگار الکتریکی موجب تغییر باکتری های دهان می شود

به گزارش تور چین ارزان، طبق نتایج مطالعه جدید، استعمال سیگار الکتریکی موجب تغییر باکتری های طبیعی دهان شده و در نتیجه فرد در معرض بیشتر ابتلا به عفونت های دهانی و التهاب قرار می گیرد.

سیگار الکتریکی موجب تغییر باکتری های دهان می شود

به گزارش، دیپاک ساکسنا، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه نیویورک، در این باره می گوید: سلول های قرار گرفته در معرض سیگار الکتریکی بسیار در معرض عفونت قرار دارند. همچنین سیگار های الکتریکی منجر به افزایش التهاب شده و به سلامت دهان آسیب می رسانند

به محض اینکه فرد دچار التهاب می شود، امکان بروز لکه های سفیدی در دهان موسوم به لوکوپلاک وجود دارد که گاهی اوقات به سرطان تبدیل می شوند.

افرادی که سیگار های معمولی استفاده می نمایند در معرض ریسک بالاتر بیماری لثه و عفونت های دهانی قرار دارند. به گفته محققان، تنباکو موجب بروز تغییراتی در محیط عادی دهان می شود که منجر به تضعیف واکنش سیستم ایمنی شده و امکان رشد باکتری های بد فراهم می شود.

در این مطالعه، 119 شرکت نماینده که اصلاً هیچ نوع سیگاری نمی کشیدند با تعداد یکسانی از افرادی که سیگار معمولی یا سیگار الکتریکی دود می کردند مقایسه شدند.

محققان آزمایش های دهان را بر روی افراد انجام دادند و نمونه بزاق شان را جمع آوری کردند تا باکتری های ساکن در دهان شرکت نمایندگان را آزمایش نمایند.

نتایج نشان داد سه چهارم افراد مصرف نماینده سیگار های عادی دارای علائم بیماری لثه یا عفونت بودند. 43 درصد استعمال نماینده های سیگار های الکتریکی دارای علائمی از این نوع مسائل بودند. تنها 28 درصد افراد غیرسیگاری دارای علائم بیماری لثه یا عفونت بودند.

محققان با آزمایش باکتری ها به وجود انواع متفاوت باکتری های دهانی در این سه گروه پی بردند.

محققان بر حفظ بهتر بهداشت دهان و دندان در مورد این افراد تاکید دارند. به گفته محققان، ممکن است مصرف پروبیوتیک ها به حفظ میکروبیوم های دهان در این افراد کمک کند، اما تحقیقات بیشتری در این زمینه نیاز است.

منبع: مهر

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 1118

به "سیگار الکتریکی موجب تغییر باکتری های دهان می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیگار الکتریکی موجب تغییر باکتری های دهان می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید