شروط پلیس برای سرویس مدارس ، ممنوعیت سوار کردن دانش آموزان زیر 12 سال روی جایگاه جلو

به گزارش تور چین ارزان، رئیس پلیس هدایت و رانندگی تهران بزرگ بایدها و نبایدهای سرویس های مدارس را تشریح کرد و از برخورد جدی پلیس با تخلفات سرویس های مدارس اطلاع داد.

شروط پلیس برای سرویس مدارس ، ممنوعیت سوار کردن دانش آموزان زیر 12 سال روی جایگاه جلو

ایسنا نوشت: سردار محمدرضا مهماندار درباره ویژگی های سرویس مدارس در پایتخت اظهار کرد: برای آنکه راننده ای بتواند به عنوان سرویس مدرسه فعالیت کند خود و خودرویش باید دارای شرایطی باشد از جمله اینکه خود فرد باید حتما دارای گواهی نامه پایه 3 بوده که دو سال از دریافت آن گذشته باشد، همچنین باید 23 سال تمام داشته باشد. همچنین راننده باید دارای سوء پیشینه بوده و شرایطش برای فعالیت به عنوان راننده سرویس مدرسه تأیید گردد.

رئیس پلیس هدایت و رانندگی تهران بزرگ در خصوص شرط تأهل رانندگان سرویس های مدارس نیز گفت: اگر راننده مرد باشد باید متأهل باشد اما شرطی برای تأهل رانندگان زن وجود ندارد.

مهماندار در خصوص شرایط خودرو نیز گفت: معاینه فنی معتبر شرط اصلی خودروهایی است که به عنوان سرویس مدارس فعالیت می نمایند. اگر خودرو و راننده ای تمام شرایط گفته شده را داشت برچسب سرویس مدرسه دریافت نموده و می تواند به عنوان سرویس مدارس فعالیت کند.

مهماندار در خصوص شرایط معاینه فنی خودروهای سرویس مدرسه نیز گفت: علاوه بر تاکسی ها، خودروهای شخصی نیز می توانند به عنوان سرویس مدرسه فعالیت نمایند اما باید توجه داشته باشند که هر مقرراتی که در خصوص خودروهای عمومی وجود دارد برای این خودروها نیز لحاظ شده بنابراین باید هر شش ماه یک بار معاینه فنی دریافت نمایند.

رئیس پلیس هدایت و رانندگی تهران بزرگ در خصوص خودروهای فاقد معاینه فنی و سرویس های فاقد برچسب مدارس نیز گفت: برابر قانون خودروهای فاقد برچسب سرویس مدارس 30 هزار تومان جریمه خواهند شد علاوه بر آن اگر مهلت معاینه فنی نیز به اتمام رسیده باشد و مرتکب دیگر تخلفات شده باشند جریمه مذکور را نیز برایشان صادر خواهند کرد اما نداشتن برچسب 30 هزار تومان جریمه دارد.

مهماندار با بیان اینکه تاکنون حدود یک سوم از سرویس های مورد احتیاج مدارس برچسب خود را دریافت کردند که پیش بینی می گردد تا 15 مهرماه اکثریت آن ها برچسب خود را دریافت نمایند، گفت: هدف پلیس از سخت گیری و نظارت بر سرویس های مدارس حفظ ایمنی و جان دانش آموزان است که البته مدیران مدارس و والدین نیز باید حساسیت های کافی را داشته باشند.

مهماندار در خصوص سوار کردن دانش آموزان کمتر از 12 سال روی جایگاه جلو خودرو خاطر نشان کرد: طبق قانون ظرفیت خودروهای سواری چهار نفر و ظرفیت ون ها و میدل باس ها نیز معین است. در تمامی این موارد سوار کردن دانش آموزان کمتر از 12 سال روی جایگاه جلو ممنوع و در صورت مشاهده پلیس با آن برخورد خواهد نمود. همچنین اگر خودرویی بیشتر از ظرفیت مجاز خود اقدام به سوار کردن دانش آموزان کند پلیس با آن برخورد می نماید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 26 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 593

به "شروط پلیس برای سرویس مدارس ، ممنوعیت سوار کردن دانش آموزان زیر 12 سال روی جایگاه جلو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروط پلیس برای سرویس مدارس ، ممنوعیت سوار کردن دانش آموزان زیر 12 سال روی جایگاه جلو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید