تور ارزان چین: طراحی و فراوری سورتر هوشمند سورچین؛ راهکاری برای خام فروشی

به گزارش تور چین ارزان، شرکت پویا فناوران کوثر مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران به دانش بومی طراحی و فراوری سه نوع دستگاه سورتر هوشمند مبتنی بر پردازش تصویر و هوش مصنوعی دست یافت.

تور ارزان چین: طراحی و فراوری سورتر هوشمند سورچین؛ راهکاری برای خام فروشی

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی پارک علم و فناوری دانشگاه تهران شرکت پویا فناوران کوثر مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران به دانش بومی طراحی و فراوری سه نوع دستگاه سورتر هوشمند مبتنی بر پردازش تصویر و هوش مصنوعی دست یافت.

این دستگاه با استفاده از روش های یادگیری عمیق می تواند عیوب ریخت شناسی محصولات را تشخیص داده و با عملکردی کارآمد به اجرای موثر فرایند کنترل کیفیت محصولات نهایی و بعلاوه ارائه دسته بندی باکیفیت محصولات، بپردازد و بدین ترتیب با جلوگیری از خام فروشی به بهبود شرایط صادرات نیز یاری می کند.

حسن توحیدی؛ مدیر عامل شرکت پویا فناوران کوثر در مورد محصول سورترسورچین گفت: سورتر هوشمند با پردازش تصویر و بهره گیری از هوش مصنوعی عموما محصولات کشاورزی اعم از میوه ها یا دانه ها را از لحاظ کیفیت تفکیک و دسته بندی می کند. دوربین و نرم افزار سورتر از هر میوه یا دانه عبوری چندین تصویر تهیه نموده و ابعاد و شکل آن را با دقت بالا معین می کند، سپس تحلیل رنگی انجام می گردد که مشابه عملکرد سورتر های رنگی است.

توحیدی در ادامه با بیان اینکه سورتر سورچین با استفاده از روش های یادگیری عمیق، می تواند عیوب ریخت شناسی را تشخیص دهد، تشریح کرد: به عنوان مثال پسته عیوب ظاهری دارد که لزوما با ابعاد و رنگ و به وسیله دستگاه های سورتر رنی و حتی سورتر های خارجی قابل تشخیص نیست. هوش مصنوعی دستگاه سورچین به طور خاص برای تشخیص این عیوب آموزش دیده و با دقت چشم گیری آن ها را تشخیص می دهد. اگر دانه ای در دسته نامطلوب تنظیمات نرم افرازی قرار گیرد، با عبور از جلوی نازل های هوا از راستا اصلی سایر دانه ها منحرف شده و به این ترتیب عملیات جداسازی انجام می گردد.

وی در ادامه اضافه کرد: در مورد سورتر میوه ها نیز، چندین خروجی تعبیه شده که بار میوه های ورودی را می توان به چندین دسته خروجی از جمله صادراتی، درجه دو و یا خوراک دام جداسازی کرد که از دستگاه های سورتر می توان در صنایع مختلفی برای کنترل کیفیت محصولات نهایی استفاده کرد.

سورتر پسته، یوتا و لاندا محصولات مبتنی بر هوش مصنوعی شرکت پویافناوران کوثر

حسن توحیدی از طراحی و فراوری سه مدل دستگاه سورتر با توجه به شرایط ابعادی محصول کشاورزی مورد نظر اطلاع داد و گفت: هر مدل دستگاه طراحی بخصوص خود را داشته که برای دسته بندی محصولات مختلف، نرم افزار آن تغییر می کند. به عنوان مثال دستگاه سورتر پسته که سمپی است، توانایی تفکیک و دسته بندی انواع آجیل، غلات و حبوبات را نیز دارد. دستگاه سورتر میوه های کروی و میوه های کشیده با نام یوتا توانمندی درجه بندی سایر میوه ها و صیفی جات از جمله سیب و سیب زمینی را دارد و دستگاه سوم نیز لاندا بوده که مخصوص تفکیک و دسته بندی سیاه دانه، آرد، کنجد و سایر محصولات ریز دانه کشاورزی است.

سورچین راهکاری کارساز در جهت جلوگیری از خام فروشی محصولات در ایران

توحیدی با اشاره به آمار سازمان های بین المللی و تحلیل های استراتژیک از پتانسیل کلان اقتصاد ایران در حوزه پتروشیمی و باغداری یاد کرد و گفت: در طی سال های متمادی محصولات کشاورزی ایران به شکل فله و با قیمت حداقلی به بازار های جهانی عرضه و صادر شده است، سورتر سورچین با هدف ایفای نقش یک پالایشگاه برای محصولات کشاورزی طراحی و فراوری شده تا راهکاری برای عبور از خام فروشی در این صنعت باشد.

وی در ادامه با تشریح مسئله هدر رفت یک سوم محصولات کشاورزی در سطح جهانی، بیان نمود: در حین حمل محصولات کشاورزی به صورت تفکیک نشده، بخشی از محصول که خراب است میتواند کل محصول را خراب کند، اما با تفکیک و دسته بندی در مبدا، میتوان از هدررفت و بعلاوه مرجوعی و معدوم سازی محصولات در مقصد جلوگیری کرد.

توحیدی اضافه کرد: با بهره گیری از فناوری تفکیک و دسته بندی می توانیم محصولات با کیفیت ظاهری بهتر را روانه بازار های با توان اقتصادی بالا نموده و بعلاوه محصولات ارزشمند از نظر غذایی که دارای لک و عیوب ظاهری هستند با قیمت مناسبتر روانه بازار های با توان اقتصادی محدودتر نموده و به توزیع گسترده تر مواد با ارزش غذایی بین آحاد جامعه بپردازیم.

مدیرعامل شرکت پویافناوران کوثر فناوری های پردازش تصویر و هوش مصنوعی را صدر فناوری های به کار رفته در دستگاه دانست و گفت: برای مثال سورتر پسته در کسری از ثانیه از هر دانه چندین تصویر تهیه نموده و در زمان اندک تمامی این تصاویر را پردازش و به شبکه هوش مصنوعی ارسال و در مورد مطلوب و یا نامطلوب بودن هر دانه پسته تصمیم گیری می کند.

وی ادامه داد: پیچیدگی و اهمیت این فرایند لحظه ای، تا حدی بالا بوده که بعضی دیگر از شرکت های فعال در زمینه تفکیک و دسته بندی، از این فرآیند اختصاصی در شرکت پویا فناوران کوثر و سورتر سورچین استفاده نموده اند..

طراحی شبکه های هوش مصنوعی مطابق با احتیاج بومی کشور

توحیدی با اشاره به فناوری دوم این شرکت توضیح داد: طراحی شبکه های هوش مصنوعی مطابق احتیاج بومی و ویژه محصولات کشاورزی ایران دومین فناوری شرکت پویافناوران کوثر است که می تواند انواع پسته و غلات را بر اساس کیفیت و نوع آن ها جداسازی کند و این شرکت به طور پیشرو و خط شکنانه برای طراحی شبکه هوش مصنوعی، از علم هوش مصنوعی استفاده نموده است و در این راستا نیز پیروز بوده است.

مدیر عامل شرکت پویا فناوران کوثر با بیان اینکه محصول ساخت ایران آبروی ایرانی است گفت: تمام کوشش متخصصان و نخبگان این شرکت ساخت و ارائه محصولی با کیفیت به بازار فناوری است و کوشش کردیم سورتر سورچین از نظر کارایی و دوام به عنوان یک دستگاه صنعتی، در فرایند فراوری در کلاس جهانی قرار گیرد.

وی با اشاره به کسب استاندارد اتحادیه اروپا برای بعضی از محصولات ایرانی این شرکت گفت: پویافناوران کوثر در سابقه 16 ساله خود از منظر استاندارد سازی و رضایتمندی مشتری جایگاه ممتازی را در بین معدود رقبای داخلی خود دارد که در فرآیند خدمات پس از فروش با توجه به تحریم های بین المللی، سورتر سورچین مزیت رقابتی ویژه ای در برابر سایر شرکت های خارجی دارد.

توحیدی گفت: بسیاری از دستگاه های سورتر موجود در کشور سورتر های مکانیکی یا شابلونی هستند. این سورتر ها علاوه بر قابلیت های اندکی که به علت فقدان پردازش الکترونیکی دارند، آسیب و یا خراش هایی به محصولات وارد نموده که خود باعث کاهش دقت و ایجاد محصول نامرغوب می شوند.

وی با بیان اینکه برای احتیاج های خاص ایران (مثل عیوب مختص به پسته) تنظیمات دقیق، بسیار پیچیده و زمانبری ضروری است، تشریح کرد: در دستگاه سورتر سورچین مدل سمپی از نوار نقاله استفاده شده است. به این شکل سرعت هر دانه به مراتب کمتر و قابل کنترل دقیق است. در بخش سنسور های سورتر سورچین از دوربین های آرایه ای استفاده شده است که تصاویر کاملی از زیر و روی هر دانه پسته تهیه می کند.

توحیدی ادامه داد: از لحاظ نرم افزاری نیز، حتی برترین دستگاه های اروپایی و آمریکایی یک دستگاه عمومی است ک قادر به تشخیص عیوب ریخت شناسی نبوده و جوابگوی احتیاج های خاص ایران نمی باشد. اما در سورتر ایرانی سورچین، تمامی پیچیدگی ها در فاز طراحی دستگاه در نظر گرفته شده است و کاربر به سادگی با چند تیک قادر به تنظیم دستگاه مطابق با محصول مورد نظر و مطلوب خود است.

مدیرعامل شرکت پویافناوران کوثر با تاکید بر اینکه توجه به کارایی و دوام دستگاه از اصول حاکم بر شرکت است و کوشش بر این است تا محصول شرکت سرمایه ای برای سایر فراوریکنندگان و توزیع کنندگان باشد، گفت: سورتر سورچین به فراخور احتیاج و سفارش مشتری اختصاصی سازی می گردد و این امر در تغییر قیمت آن موثر است، به شکلی که در ایران دستگاه های مقرون به صرفه تر از سورچین و گران تر از آن نیز وجود دارد. با این وجود قیمت دستگاه سورچین نصف مشابه خارجی آن است و این امر تا حد قابل توجهی از خروج ارز جلوگیری میکند. بعلاوه ارائه خدمات پس از فروش به وسیله شرکت با سابقه شانزده ساله از دیگر مزیت های این محصول است.

توحیدی با بیان اینکه دانش طراحی و فراوری انواع سورتر به وسیله شرکت بومی سازی شده است، تشریح کرد: سورتر سورچین قابل طراحی مجدد برای صنایع مختلفی همانند فولاد، بازیافت، سنگ های ریز معدنی و … است.

وی با اشاره به اهمیت حضور تخصص های مختلف از جمله هوش مصنوعی و نرم افزار، طراحی و فراوری قطعات مکانیکی، طراحی و پروگرام بورد های الکترونیکی، مهندسی صنایع فرآیند فراوری، زنجیره تامین و کنترل کیفیت دقیق در طراحی و فراوری سورتر هوشمند یادآور شد: شرکت توانسته است مستقیما برای 50 نفر و غیر مستقیم برای چندصد نفر که در صنایع خدماتی و فراوریی مختلف درگیر هستند شغل ایجاد کند.

توحیدی در سرانجام نیز از امکان دریافت وام برای خرید این دستگاه نیز صحبت کرد و اضافه کرد: وام لیزینگ دانش بنیان صندوق نوآوری و شکوفایی یکی از وام هایی است که مشتریان می توانند آن را دریافت کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 تیر 1401 بروزرسانی: 5 تیر 1401 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 2361

به "تور ارزان چین: طراحی و فراوری سورتر هوشمند سورچین؛ راهکاری برای خام فروشی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان چین: طراحی و فراوری سورتر هوشمند سورچین؛ راهکاری برای خام فروشی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید