طوفان فیتو سواحل شرقی چین را درنوردید

به گزارش تور چین ارزان، خبرنگاران: طوفان موسوم به فیتو با سرعت بیش از 151 کیلومتر در ساعت بخش های وسیعی از سواحل شرقی چین را درنوردید و هزاران نفر مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شدند.

طوفان فیتو سواحل شرقی چین را درنوردید

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از الجزیره؛ مقام های هواشناسی چین نسبت به خطرات ناشی از وقوع این طوفان سهمگین هشدار داده اند.

اوایل امروز دوشنبه وقوع این طوفان در استان فوجیان منجر به رانش زمین شد و باران شدید و سنگینی مناطق گسترده ای از این استان را فراگرفت.

مرکز هواشناسی چین پیش بینی کرد، این طوفان به سوی مناطق شمال غربی این کشور حرکت خواهد نمود ولی به سرعت از قدرت آن کاسته می گردد.

در استان ژی جیانگ نیز وقوع طوفان شدید موجب تخریب چند واحد مسکونی شد و یک کودک نیز بر اثر فروریختن شیشه پنجره زخمی شده است.

روز گذشته مقام های هواشناسی چین در بخش های شرقی این کشور وضعیت قرمز اعلام نموده بودند. در استان ژی جیانگ بیش از 574 هزار نفر از محل سکونت خود تخلیه شدند و در فوجیان نیز 177 هزار نفر خانه و کاشانه خود را ترک کردند.

دو کارگر بندر در ژی جیانگ نیز ناپدید شده اند و به احتمال زیاد بر اثر وزش این طوفان به دریا افتاده اند. وزش طوفان شدید موجب متوقف شدن خدمات حمل و نقل ریلی در بسیاری از شهرهای استان های ژی جیانگ و فوجیان شده است. 27 پرواز فرودگاه ونژو نیز لغو شده است.سازمان دریانوردی چین نیز به ماهیگیران و کشتی های مسافری و تجاری نسبت به خطرات ناشی از وزش این طوفان شدید هشدار داده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 18 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 561

به "طوفان فیتو سواحل شرقی چین را درنوردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طوفان فیتو سواحل شرقی چین را درنوردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید