عکس ، مرگ مهمترین مرد تاریخ خودروسازی آسیا!

به گزارش تور چین ارزان، سوئیچیرو تویودا، فرزند بنیان گذار شرکت معظم تویوتا و بعلاوه رئیس سابق هیئت مدیره خودروسازی تویوتا،در 14 فوریه 2023 و در سن 97 سالگی درگذشت.

عکس ، مرگ مهمترین مرد تاریخ خودروسازی آسیا!

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، او در فوریه 1925 و در ناگویای ژاپن متولد شد. سوئیچیرو از سال 1952 کار خودش را با تویوتا شروع کرد و تمرکزش بر کنترل کیفیت و تکنولوژی بود.

او در سال 1967 به سِمَت مدیر عاملی ارشد، 1972 به معاون اجرایی و 1981 به ریاست سازمان بازاریابی منصوب شد. ادغام دو شرکت فروش و فراوری در سال 1982 رسما تویوتا موتور را ایجاد کرد.

او از سال 1992 تا 1999 به عنوان رئیس هیئت مدیره شناخته می شود.

تاسیس شرکت لکسوس و ایجاد و توسعه موتورهای هیبریدی و برقی،از جمله اقدامات مهم و موثر او در صنعت خودروسازی است. او از 1999 به بعد به عنوان رئیس افتخاری بعضی از نهادها مثل آموزشگاه کاییو و فدراسیون کسب و کار ژاپن شناخته می شد.

دولت ژاپن با اعطای مدال ها و نشان های بسیار ارزشمندی مثل مدال افتخار به خاطر یاری به رفاه کشور و بعلاوه کوردون بزرگ با نشان های گنج مقدس،خورشید بزرگ و گل های پائولونی،از او قدردانی نموده است.

فرزند او، آکیو تویودا، اکنون مدیر عامل و رئیس تویوتا، یکی از بزرگترین شرکت های دنیا است. حفظ افراد مهم و پرورش آنها در مسیر مورد نظر ،از مهم ترین ارکان پیشرفت یک شرکت و حتی کشور است.

اینکه سوئیچیرو تویودا توانست با اقدامات خاص خود،این شرکت را به اوج برساند و در دنیا حرف اول را بزند،همگی به پشتکاری و کوشش و در نهایت صداقت این افراد و بعلاوه حفظ و پیشرفت خود فرد به وسیله دولت ژاپن برمی شود.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 28 بهمن 1401 بروزرسانی: 28 بهمن 1401 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 2497

به "عکس ، مرگ مهمترین مرد تاریخ خودروسازی آسیا!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس ، مرگ مهمترین مرد تاریخ خودروسازی آسیا!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید