فروش بلیط هواپیما در نرخ های پایین ممنوع شد (به روزرسانی شد)

به گزارش تور چین ارزان، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از برخورد این سازمان با رقابت های ناسالم در فضای فروش بلیط هواپیما اطلاع داد.

فروش بلیط هواپیما در نرخ های پایین ممنوع شد (به روزرسانی شد)

کاپیتان محمد محمدی بخش، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، با بیان اینکه در روزهای گذشته بعضی چارترکننده ها و فروشندگان بلیط، بدون در نظر گرفتن عوارض قانونی مترتب بر هر بلیط، اقدام به فروش آن با نرخ های پایین می کردند، از برخورد سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان متولی و ناظر هوانوردی بر این امور با هرگونه رقابت ناسالم در فروش بلیط اطلاع داد که موجب ضرر و زیان اقتصادی برای شرکت ها می گردد. وی در این رابطه اذعان دالشت:

بر اساس نرخ نامه مصوب شورای عالی هواپیمایی کشوری، همه شرکت های هواپیمایی مکلف هستند نرخ بلیط خود را تا مبلغ حداکثر درج شده در نرخ نامه بفروشند که روی سایت انجمن صنفی شرکت های هواپیمایی واقع شده است و از اول آذر ماه اجرایی شده است. هیچ شرکتی مجاز نیست بلیط را با قیمت بالاتر از مصوب به فروش برساند.

محمدی بخش بعلاوه با تاکید بر لزوم لحاظ مواردی چون بیمه و عوارض قانونی در فروش بلیط، گفت:

اخیرا شاهد بودیم که بعضی فروشندگان بلیط و عمدتا چارتر کنندگان در بعضی مسیرهای پر تردد اقدام به فروش بلیط با کمتر از هزینه های معمول می کردند که این امر، تخلف است و با متخلفان برخورد قانونی می گردد. چنین اقدامی بدون شک موجب ضرر شرکت های هواپیمایی می شد و به همین علت سازمان هواپیمایی کشوری با این موارد برخورد می نماید.

اگر قصد خرید بلیط هواپیما به هر یک از مقصدهای داخلی یا خارجی را دارید، با یاری موتور جست وجوی پرواز خبرنگاران می توانید به آسانی فهرستی از فروشندگان معتبر را مشاهده و مقرون به صرفه ترین بلیط را بخرید.

طبق اعلام سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری، فروش بلیط هواپیما کمتر از نرخ 600 هزار تومان تخلف محسوب نمی گردد و این سازمان برای مقرون به صرفه فروشی بلیط مشروط به عدم کاهش کیفیت خدمات، ممنوعیتی قائل نیست.

منبع: کجارو / ایرنا / خبرگزاری مهر
انتشار: 10 خرداد 1401 بروزرسانی: 10 خرداد 1401 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 2336

به "فروش بلیط هواپیما در نرخ های پایین ممنوع شد (به روزرسانی شد)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروش بلیط هواپیما در نرخ های پایین ممنوع شد (به روزرسانی شد)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید