قتل منتقد چچنی با ضربه های چاقو در فرانسه

به گزارش تور چین ارزان، عمران علیف که از منتقدان و مخالفان جدی و سرشناس حکومت چچن بود، با ضربه های پیاپی چاقو در اتاقش در هتلی در شهر لیل فرانسه به قتل رسید.

قتل منتقد چچنی با ضربه های چاقو در فرانسه

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنیدو در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین، تعدادی از دوستان و آشنایان علیف 44 ساله و یکی از روزنامه نگاران منتقد چچنی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی خبر کشته شدن او را تایید نموده اند. این تازه ترین مورد در پرونده قتل ناراضیان و منتقدان چچنی در اروپاست که گفته می گردد با ضربه های پیاپی چاقو به گردن اتفاق افتاده است. علیف از جدی ترین منتقدان رمضان قدیرف، رهبر چچن بود که از سال 2007 به این صندلی رسیده است.

پلیس فرانسه هنوز برای این حادثه مظنون و متهم معرفی ننموده اما منابع خبری پلیس به رسانه های فرانسوی گفته اند به احتمال زیاد انگیزه قاتل یا قاتل ها سیاسی بوده است. قدیرف از جانب ولادیمیر پوتین به رهبری چچن برگزیده شده و شیوه او در این سال ها، از میان برداشتن منتقدان و مخالفان خود به ویژه در اروپا بوده است. سال گذشته یکی از فرماندهان شورشی چچنی با شلیک دو گلوله به سر در برلین به قتل رسید و پلیس آلمان گفت متهم این پرونده روسی است.

علیف پس از خروج از چچن در بلژیک اقامت داشت و شخصیتی مرموز بود که بیشتر با نام مستعار منصور پیر در یوتیوب ویدئوهای انتقادی علیه حکومت چچن منتشر می کرد. موسی تایپف، روزنامه نگار چچنی ساکن استراسبورگ با علیف ارتباط همیشگی داشت و در صفحه شخصی خود در فیس بوک نوشت که او به عمد با فجیع ترین شکل ممکن کشته شده است. تایپف مدعی شد این منتقد در تبعید از یک بیماری سنگین و پردرد رنج می برد.

ماجرای قتل علیف اوایل هفته ابتدا در یک روزنامه محلی در شهر لیل منتشر شد و در آن به هویت قربانی اشاره نشده بود. تا اینکه عصر دوشنبه پلیس فرانسه هویت علیف را تایید کرد. پلیس مدعی است مقتول در حال سفر با یکی از هموطنان خود شب را در هتلی نزدیک لیل اقامت نموده و یک چاقوی خون آلود هم در اتاق او پیدا شده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 1 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 1010

به "قتل منتقد چچنی با ضربه های چاقو در فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قتل منتقد چچنی با ضربه های چاقو در فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید