قلعه فلک الافلاک در راه ثبت جهانی یونسکو

به گزارش تور چین ارزان، با اختصاص سهمیه ایران در یونسکو در سال 98، می توانیم شاهد ثبت جهانی قلعه فلک الافلاک، به عنوان اولین ثبت جهانی لرستان باشیم.

قلعه فلک الافلاک در راه ثبت جهانی یونسکو

مدیرکل میراث فرهنگی استان لرستان نه تنها از احتمال ثبت جهانی قلعه فلک الافلاک در سال آینده اطلاع داد، بلکه از تبدیل پل صفوی خرم آباد از جهت سواره به پیاده اطلاع داد. سیدامین قاسمی، درباره میراث فرهنگی استان لرستان گفته است:

با حمایت های استاندار استان لرستان، اعتبارات عمرانی این اداره کل نسبت به سال گذشته دو برابر شده، که از محل اعتبارات 97 پروژه در سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تعریف شده است. بعلاوه، از مجموع 69 میلیارد تومان طلب سپاه برای آزادسازی عرصه و حریم قلعه، 28 میلیارد آن پرداخت شده است. مابقی مطالبات سپاه نیز با هماهنگی معاون سازمان برنامه و بودجه کشور، از طریق 20 میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی و 20 میلیارد تومان از محل اعتبارت استانی، پرداخت خواهد شد.

قاسمی در ادامه اضافه نمود:

با توجه به قول مساعد رئیس سازمان در مورد اختصاص سهمیه ایران در یونسکو در سال 98 جهت ثبت جهانی قلعه فلک الافلاک، می توانیم شاهد اولین ثبت جهانی در استان لرستان باشیم. بعلاوه، ساختمان های موجود در محدوده عرصه و حریم قلعه با بهسازی تبدیل به موزه خواهند شد و با احداث دو پل جایگزین، پل گپ خرم آباد تبدیل به جهت پیاده می گردد.

قاسمی بعلاوه از تشکیل اتاق فکر گردشگری در استان اطلاع داد و هدف از این امر را توجه به مسائل عدیده استان با حضور انجمن های مردم نهاد، صنوف مرتبط با گردشگری، اساتید و جامعه دانشگاهی و ارگان های دولتی هم سو دانست.

قاسمی در پایان اضافه نمود:

برای ثبت مشترک میراث ناملموس بین استان ها با توجه به اشتراکات فرهنگی در حال رایزنی هستیم، اما مکاتبات لازم جهت ثبت پل گاومیشان به صورت مشترک با استان ایلام و با سازمان انجام شده و مراتب آن به زودی ابلاغ می گردد.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 31 فروردین 1401 بروزرسانی: 31 فروردین 1401 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 2303

به "قلعه فلک الافلاک در راه ثبت جهانی یونسکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قلعه فلک الافلاک در راه ثبت جهانی یونسکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید