مراقبت از پوست و مو در زمستان با چند ترفند ساده

به گزارش تور چین ارزان، در هر شرایطی باید مراقبت پوست و موهایمان باشیم اما در فصل زمستان بیشتر؛ چرا؟ به این علت که در زمستان هوا سرد و خشک است و می تواند آسیب زیادی به ظاهر ما وارد کند. داشتن پوستی شفاف و موهایی درخشان و بدون آسیب در این فصل سرد و خشک، کار سختی نیست. در این مطلب قرار است از چند و چون مراقبت از پوست و مو در زمستان بگوییم و در ادامه آن چند مدل آرایش زمستانی را به شما آموزش دهیم تا در روزهای خاکستری فصل سرما هم بدرخشید. بعلاوه چند محصول کاربردی مراقبتی را به شما معرفی خواهیم کرد. پس این شما و این هم ترفندهای بهداشتی و آرایشی برای پوست و مو در زمستان!

مراقبت از پوست و مو در زمستان با چند ترفند ساده

مراقبت از پوست در زمستان در محیط خانه

شاید عجیب باشد که در زمستان دوش آب سرد بگیرید اما آب داغ می تواند پوست را خشک و ترک خورده کند. بنابراین با آب گرم یا ولرم دوش بگیرید. بعلاوه بعد از حمام، پوست خود را کامل خشک نکنید و در همان زمانی که هنوز رطوبت روی پوست است، از مرطوب نماینده بهره ببرید. دمای خانه را زیاد بالا نبرید و سعی کنید رطوبت خانه را حفظ کنید. به علاوه، استفاده از ماسک های لایه بردار را محدود کنید و در عوض برای تمیز کزدن پوستتان از تونر بهره ببرید که ضمن پاک نمایندگی، پوست را آبرسانی می نماید.

مراقبت از پوست در زمستان در محیط بیرون

همانطور که پیش از این گفتیم، مراقبت از پوست در زمستان اهمیت زیادی دارد. هیچ چیزی بد تر از پوست خشک و ترک خورده در فصل سرما نیست. پس حتماً یک مرطوب نماینده خوب برای خودتان تهیه کنید تا پوستتان ترک نخورد. لب شما در زمستان خیلی سریع خشک می گردد، پس همواره باید همراهتان برق لب داشته باشید. پوست لب نازک است پس این یکی را نباید هرگز از قلم بیندازید. بعلاوه، باور کنید یا نه، اشعه های خورشید به شکلی باورنکردنی قوی و آسیب زا هستند؛ به خصوص وقتی از برف یا یخ منعکس می شوند. یک لایه کرم ضدآفتاب برترین کار پیش از بیرون رفتن از خانه است. مهم نیست چه فصلی باشد.

کرم های ضد آفتاب تراست، محافظ پوست در برابر اشعه های UVA و UVB آفتاب بوده و پوششی طبیعی و مات دارند. بعلاوه با مصرف این محصول، بدون بسته شدن منافذ پوستی و ایجاد خلل در تنفس سلول های پوستی، پوست تان آبرسانی می گردد.

مراقبت از مو در زمستان در محیط خانه

مراقبت از پوست و مو در زمستان مهم است اما نیازی نیست موهای خود را هر روز بشویید. سعی کنید فاصله میان شستشوی موی خود را تا می گردد زیاد کنید. اگر معمولاً هر روز موی خود را می شویید، 2 روز یک بار را امتحان کنید. اگر باز هم موی شما رطوبت کافی را نداشت، 3 روز یک بارش کنید. برای یاری به این تغییر فرایند، از شامپوی خشک میان شستشوها بهره ببرید. استفاده از ماسک مو را نیز نباید فراموش کنید.

اگر حس کردید همچنان با استفاده هفتگی از ماسک مو، موی شما خشک است، می توانید موی خود را شب ها با روغن یا سرم مو، مرطوب کنید. درست مشابه کرم شب برای پوستتان، درمان شبانه برای تارهای مو و مرطوب سازی آن مناسب است. یک روش ارزان شبانه این است که از روغن نارگیل بهره ببرید. می توانید آن را از ریشه مو تا نوک تار مو بمالید. مطمئن شوید که این روغن را روی موی خشک استفاده می کنید. سپس، حوله ای روی سرتان بگذارید و سرتان را روی بالش قرار دهید. صبح که از خواب بیدار شدید، موی خود را بشویید. نتیجه را به سرعت خواهید دید.

استفاده از محصولات یاریی برای موها

برای خشک کردن موهایتان بعد از حمام، سراغ سشوار، اتو یا هر حالت دهنده گرمایی دیگر نروید. حالت دهنده های گرمایی برای موی خشک و آسیب دیده مثل سم هستند! بگذارید مو خودش خشک گردد. حتی اگر نگران وز شدن موهایتان هستید، با چند قطره روغن مو به آن ها حالت دهید.

برترین گزینه، استفاده از روغن آرگان موی تراست است. مولکول های موجود در این روغن میزان کوچکی دارند که به راحتی در کورتکس مو نفوذ می نمایند و مواد مغذی و ویتامین ها را به مو می رسانند. روش مصرف این روغن بدین صورت است که باید روغن مو را به طور مساوی و کم روی موهای تمیز و مرطوب ماساژ دهید. از پشت سر آغاز کنید و از نوک مو تا نزدیک ریشه این کار را ادامه دهید. اندازه مصرف آن بسته به نوع و بلندی موها فرق دارد. از چند قطره تا یک پمپ برای موهای نرمال تا ضخیم و چند قطره تا دو پمپ برای موهای خشک و آسیب دیده ایده آل است.

مراقبت از مو در زمستان در محیط بیرون

به یاد داشته باشید که مراقبت از مو در زمستان کار سختی نیست. کافی است چند نکته ساده را رعایت کنید. مثلاً هیچ وقت با موهای خیس بیرون نروید. اگر واقعاً مجبور هستید با موی خیس خانه را ترک کنید، حتماً از موهایتان با استفاده از روسری یا کلاه محافظت کنید. هرچه موی شما کمتر در معرض عناصر فصل سرد قرار بگیرد، بهتر است.

همه ما دوست داریم خودمان را از سرما دور نگه داریم و گاهی این کار را با استفاده از کلاه پشمی گرم و روسری انجام می دهیم. اما آیا می دانستید که آن ها باعث ایستایی و شکستگی موی شما می شوند؟ کلاه سفت می تواند چربی را در ریشه مو گیر بیندازد و باعث آسیبی جدی گردد. برای جلوگیری از این اتفاق، موی خود را داخل روسری ابریشمی بگذارید و سپس روی آن کلاه بپوشید. این کار از موخوره و پروازش مو جلوگیری می نماید.

ترفندهای آرایش و زیبایی در فصل زمستان

همانطور که در فصل زمستان لباس پوشیدنمان را عوض می کنیم، بهتر است چند ترفند آرایش زمستانی نیز یاد بگیریم. درحالی که بهار و تابستان همواره آرایش ساده انجام می دادیم، با کاهش دما وقتش است که ظاهری مجذوب کننده تر برای چهره مان در نظر بگیریم. منظور، استفاده از رنگ های پرزرق و برق و ماتیک های تیره است.

آرایش صورت زمستانی

سعی کنید از بی بی کرم بهره ببرید که خواص آبرسانی دارد. بعلاوه اگر گونه شما به صورت طبیعی در فصل زمستان قرمز می گردد، می توانید سراغ رژ گونه صورتی بروید تا از این ویژگی ذاتی خود به برترین نحو بهره ببرید.

آرایش چشم زمستانی

هیچ چیز بهتر از چشم خمار کلاسیک با سویی شرت های زمستانی ست نمی گردد. سایه های شیمر روی پلک متمرکز است و باعث می گردد تا همه چیز مدرن و در عین حال مینیمال به نظر برسد. سایه هایی که رنگ گرم دارند هم گزینه های خوبی هستند.

برای اینکه آرایش بی عیب ونقصی داشته باشید، می توانید از کانسیلر تراست پیش از زیرسازی و پس از استفاده از کرم پودر بهره ببرید. با مصرف این محصول، پُف، گودی و تیرگی دور چشم تان را از نظرها پنهان می کنید. کانسیلر را به صورت مثلثی یا نقطه ای زیر چشم بزنید و با ضربات انگشت حلقه یا براش آرایشی آن را پخش کنید.

آرایش لب زمستانی

رژلب قرمز کلاسیک در تمام مهمانی ها می تواند برترین گزینه باشد. وقتی می خواهید برای فصل زمستان آرایش کنید و قرار است از آرایش غلیظ نترسید، می توانید سراغ این رنگ بروید. ماتیک خود را به گونه ای بهره ببرید به خوبی رنگ قرمز خود را نشان دهد.

کار سختی که نبود؟

در این مطلب دیدید که مراقبت از پوست و مو در زمستان کار ساده ای است. رسیدن به ظاهری مجذوب کننده هم با چند ترفند آرایشی ساده ممکن است. هوا حسابی سرد شده، پس هر چه سریع تر جلوی آسیب به ظاهر خود را بگیرید و مجذوب کننده به نظر برسید.

منبع: فوت و فن
انتشار: 22 مرداد 1401 بروزرسانی: 22 مرداد 1401 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 2405

به "مراقبت از پوست و مو در زمستان با چند ترفند ساده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراقبت از پوست و مو در زمستان با چند ترفند ساده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید