10 مورد از خواص پاپریکا

به گزارش تور چین ارزان، خواص پاپریکا آن را به یکی از ادویه های فوق العاده برای پوست و مو تبدیل کرده است. از جمله فواید این ادویه باید به ویتامین ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان های فراوان و بتاکاروتن اشاره کرد. این خواص پاپریکا باعث شده است تا از این ماده غذایی در سلامتی و زیبایی استفاده شود.

10 مورد از خواص پاپریکا

اگر شما هم دوست دارید با فواید پاپریکا آشنا شوید، این مقاله از خبرنگاران مارکت را از دست ندهید. در این مقاله اطلاعات مفیدی در مورد خواص پاپریکا در اختیار شما قرار خواهیم داد، پس با ما همراه شوید.

فلفل پاپریکا چیست؟

فلفل پاپریکا ترکیبی از فلفل های خشک شده شیرین و تند است؛ به عنوان مثال در هنگام تولید فلفل پاپریکا از فلفل قرمز تند و فلفل دلمه شیرین استفاده می شود. پاپریکا دارای انواع مختلفی ست که به عنوان چاشنی در غذاها مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین رنگ ادویه پاپریکا باعث مجذوب کننده ترشدن رنگ غذاها می شود. خواص پاپریکا در طب سنتی سبب شده تا از گذشته تا به امروز برای درمان بسکمک از بیماری ها مورد استفاده قرار گیرد.

معجزه خواص پاپریکا برای پوست، مو و سلامتی

در این بخش، فواید پاپریکا را برای سلامت پوست و مو مورد بررسی قرار می دهیم. در ادامه برخی از ویژگی های فوق العاده این فلفل را با هم مرور می کنیم. این فواید عبارتند از:

منبع عالی از ویتامین ها و مواد معدنی

پودر پاپریکا مملو از بتاکاروتن، آهن و سایر ویتامین هاست. استفاده از فلفل پاپریکا به جلوگیری از ایجاد لکه های پیری و کک ومک کمک می کند. به کمک خواص پاپریکا در جلوگیری از تولید ملانین، می توانید از این محصول در کنار ضد آفتاب، برای جلوگیری از آفتاب سوختگی استفاده کنید.

آنتی اکسیدان های فراوان

این فلفل به عنوان منبع اصلی آنتی اکسیدان ها مورد استفاده قرار می گیرد. این آنتی اکسیدان ها که در رنگدانه های فلفل پاپریکا کاملا تعیین اند، در سلامت بدن شما نقش مهمی را برعهده دارند. برای بهره مندی از خواص آنتی اکسیدان پاپریکا، آن را به همراه چربی هایی مانند روغن زیتون یا آووکادو مصرف کنید؛ چرا که انواع آنتی اکسیدان ها محلول در چربی هستند.

پاپریکا سرشار از بتاکاروتن

زمانی که شما بتاکاروتن مصرف می کنید، این ماده بسیار مفید در بدن تبدیل به ویتامین A می شود. ویتامین A علاوه بر این که در سلامت چشم به شما کمک می کند، باعث جلوگیری از ایجاد چین وچروک و زوال عقل می شود. پس اگر دوست ندارید در سنین بالا به بیماری آلزایمر دچار شوید، از پاپریکا در غذای خود استفاده کنید.

خواص آنتی باکتریال

اگر همیشه سلامت باشید و به بیماری خاصی دچار نشوید، اولین مرحله تمیز نگه داشتن پوست را طی کرده اید. خواص پاپریکا از نظر آنتی باکتریال بودن، مسائل پوستی ناشی از باکتری ها را می تواند رفع کند. به عنوان مثال برخی از افراد از مشکل آکنه رنج می برند؛ در این صورت به آن ها توصیه می شود با افزودن مقدار کمی پاپریکا به غذای خود، این مشکل را به راحتی رفع کنند.

کمک به رشد مو

ممکن است شما هم از ریزش مو ناراحت باشید یا دوست دارید موهای بلندتر و زیباتری داشته باشید، نگران نباشید؛ خواص پاپریکا به رشد موهای شما کمک خواهد کرد. برای بهره مندی از فواید پاپریکا در رابطه با رشد مو، مقدار کمی از این فلفل را به غذای خود اضافه کنید. پاپریکا منبعی سرشار از آهن است که به رساندن اکسیژن به فولیکول های موی شما کمک می کند.

کمک به خواب آرام

همان طور که اطلاع دارید، خواب کافی باعث می شود عملکرد مطلوبی را در طول روز داشته باشید. آیا می دانستید که فواید پاپریکا به شما کمک خواهد کرد تا از یک خواب آرام و راحت لذت ببرید؟ کم خوابی باعث از بین رفتن زیبایی پوست شما می شود و فرایند پیری را تسریع می کند.

ویتامین B موجود در پاپریکا باعث تولید ملاتونین می شود و به این ترتیب چرخه خواب شما به کمک خواص آن تقویت می شود. خواص پاپریکا علاوه بر این که به داشتن خوابی آرام کمک می کند، به خاطر برخورداری از سروتونین، در پایین نگه داشتن استرس هم تاثیر فوق العاده ای دارد.

تسریع بهبود زخم ها

آیا بریدگی روی پوست خود دارید؟ نگران نباشید؛ استفاده از پاپریکا در فرایند ترمیم زخم ها تاثیر بی نظیری دارد و علت این موضوع، وجود ویتامین E در این فلفل است. مصرف پاپریکا به تولید گلبول های قرمز خون کمک می کند که این موضوع از جهات مختلفی مانند افزایش مقدار آهن خون مفید است.

درمان رگ های عنکبوتی

رگ های عنکبوتی، رگ های کوچکی هستند که دچار آسیب شده اند. این رگ ها بیشتر در نواحی پاها یا صورت دیده می شوند. این رگ ها خطرناک یا دردناک نیستند؛ اما برخی از افراد ترجیح می دهند از شر آن ها خلاص شوند. خواص پاپریکا باعث قوی ترشدن رگ ها و تقویت جریان خون می شود.

تقویت بینایی

علاوه بر فواید پاپریکا برای پوست و مو، این فلفل تاثیر فوق العاده ای در تقویت سلامت چشم شما دارد. ویتامین A برای بینایی لازم و ضروری ست. پاپریکا مقدار بالایی از لوتئین دارد که از خطر ابتلا به آب مروارید جلوگیری می کند.

گشادکننده عروق

آخرین مورد از خواص پاپریکا که در این مقاله مورد بررسی قرار خواهیم داد، خاصیت گشادکنندگی عروق است. گشادشدن عروق باعث ایجاد ظاهری شاداب در پوست شما می شود. البته برخی دیگر از ادویه ها مانند دارچین و مریم گلی هم در این مورد تاثیر مشابهی را به همراه دارند.

طرز تهیه پاپریکا خانگی

همان طور که در قسمت بالا به آن اشاره کردیم، خواص و رنگ ادویه پاپریکا باعث شده است تا در غذاهای مختلف مورد استفاده قرار گیرد. در ادامه طرز تهیه پاپریکا خانگی را به شما آموزش می دهیم.

مواد لازم برای تهیه پاپریکا خانگی

  • فلفل دلمه قرمز یک کیلوگرم

طرز تهیه پاپریکا خانگی

  1. فلفل دلمه ها را با آب سرد بشویید و اجازه دهید تا خشک شوند؛ سپس به کمک یک چاقو سر فلفل ها و تخم های آن را خارج کنید. بعد فلفل ها را به صورت حلقه حلقه برش بزنید.
  2. جهت خشک کردن فلفل ها بدون نیاز به فر، آن ها را با فاصله روی یک سینی یا سبد به مدت 4 روز در نور مستقیم آفتاب قرار دهید. اگر در فصل زمستان این کار را انجام می دهید، می توانید از یک سینی فلزی کمک بگیرید. حلقه های فلفل دلمه ای را روی آن بچینید و سپس روی بخاری قرار دهید.
  3. اگر به روش های بالا دسترسی ندارید، می توانید آن ها را به داخل فر منتقل کنید و 45 دقیقه در آن قرار دهید. بعد از سپری شدن مدت 45 دقیقه، فر را خاموش کنید و اجازه دهید فلفل ها به مدت یک ساعت داخل فر خاموش بمانند.
  4. بعد از این که فلفل ها حالت کاملا خشک به خود گرفتند، در آسیاب بریزید و به حالت پودر درآورید. در این مرحله لازم است جهت جلوگیری از کپک زدن پاپریکا، پودر آن را به مدت یک ساعت در جای گرم و خشک قرار دهید. سپس این ادویه را در یک ظرف دربسته بریزید و به مدت طولانی نگهداری کنید.

پاپریکا در چه غذاهایی استفاده می شود؟

خواص پاپریکا باعث شده است تا در دستورهای غذایی مختلف مورد استفاده قرار گیرد. جهت برخورداری از طعم و رنگ ادویه پاپریکا، از آن می توانیم در غذاهایی مانند انواع سوپ، مرغ، گوشت، تخم مرغ و خورش ها استفاده کنیم.

به یاد داشته باشید استفاده از پاپریکا در انواع سبزیجات پخته یا بخارپز، طعم فوق العاده ای به آن ها می دهد. طریقه مصرف پاپریکا به این صورت است که اگر می خواهید از خاصیت و رنگ این ادویه کم نشود، آن را در مراحل آخر به غذا اضافه کنید.

سخن پایانی

خواص پاپریکا آن را به یکی از ادویه های بسیار مفید تبدیل کرده است که در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد. در این مقاله به فواید پاپریکا اشاره کردیم تا شما هم با توجه به خواص بی نظیر این ادویه، از آن برای سلامت پوست و مو استفاده کنید. شما از پاپریکا در چه غذاهایی استفاده می کنید؟ آیا طعم این ادویه برای شما هم دلپذیر است؟

منبع: اسنپ مارکت
انتشار: 17 خرداد 1401 بروزرسانی: 17 خرداد 1401 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 2344

به "10 مورد از خواص پاپریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 مورد از خواص پاپریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید