بازسازی اضطراری کاخ مروارید در دستور کار نهاده شد

به گزارش تور چین ارزان، ایرنا/ براساس گفته های سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز، بازسازی اضطراری کاخ مروارید در دستور کار نهاده شد.

بازسازی اضطراری کاخ مروارید در دستور کار نهاده شد

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

جریان چیست؟

عباس نوری گفت: طبق پیگیری های اجرا شده، بودجه ای حدود 9 میلیارد ریال از محل اعتبارات اداره کل امور پایگاه های پژوهشی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای تعمیر کاخ تاریخی مروارید اختصاص یافته است.

وی بیان داشت: اولویت اصلی با بازسازی و حفاظت گنبد مرکزی این بنای تاریخی است که با برگزاری نشست شورای فنی این مهم آنالیز خواهد شد تا پوشش مناسبی برای آن در نظر گرفته شده و از آسیب های احتمالی جلوگیری بعمل آید.

نوری گفت: همچنین اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز به عنوان نهاد متولی آثار تاریخی، بطور جد درصدد تکمیل و تجهیز مجموعه کاخ مروارید با همکاری شهرداری کرج است.

کاخ مروارید مربوط به دهه 40 شمسی از آثار ارزشمند تاریخی کشور بوده که با سبک معماری ویژه در زمینی به مساحت 110 هکتار ساخته شده، بر اثر حوادث طبیعی مانند بارشها و تغییرات جوی دچار آسیبهایی شده است.

منبع: همگردی
انتشار: 12 آذر 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 1577

به "بازسازی اضطراری کاخ مروارید در دستور کار نهاده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی اضطراری کاخ مروارید در دستور کار نهاده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید